ترفندهایی جالب و عجیب برای درمان ریزش مو

mahdie.mohtashami
ریزش مو دغدغه امروز همه جوانان می‌باشد. در این مقاله شما را با ترفند‌هایی جالب و عجیب برای درمان ریزش مو آشنا می‌کنیم.

آیا برای ریزش مو خود به دکتر مراجعه کرده‌اید؟ یا گمان برده اید ریزش موی شما ارثی است و به آن توجه نکرده اید؟قصد داریم تا در این مطلب به ریزش مو، علل آن و راههای درمان ریزش مو بپردازم.

درمان ریزش مو:

درمان ریزش مو بر اساس علت آن می‌باشد در صورت وجود علل زمینه‌ای،اینها باید برطرف شود. یکسری درمان کلی هم بصورت تجربی در همه موارد استفاده می‌شود از جمله قرص ویتامین E ، ویتامین ب- کمپلکس و قرصهای آهن و هماتینیک.

درمان طاسی مردانه(درمان ریزش مو) 

به صورت اختصاصی در مورد طاسی مردانه در حال حاضر محلول ماینوکسیدیل تنها درمان دارویی پذیرفته شده است.در مردانی که دارای نواحی کوچکی از ریزش موی ناکامل در ورتکس هستند، بهترین جواب را می‌دهد. اثر آن بر روی موی نواحی فرونتال و شقیقه هنوز شناخته نشده است. اثر آن به صورت کم کردن ریزش مو و حتی تحریک رویش موی جدید است. رشد مو 8 تا 12 ماه بعد واضح می‌گردد.محلول را باید بطور مداوم استفاده کرد تا رشد مو حفظ شود. با قطع ماینوکسیدیل موهای جدید می‌ریزد. تقریبا در 3/1 اینها مو به اندازه‌ای رشد می‌کند که به اندازه کافی برای کوتاه یا شانه شدن بلند باشد. از این دارو 1 سی‌سی (15 قطره) ‌از محلول 2 درصد روی ناحیه خشک مالیده می‌شود و تا یک ساعت نباید آن ناحیه خیس شود، ماساژ هم داده نشود.

درمان ریزش موی زنانه(درمان ریزش مو)

در صورتی که بررسیهای آزمایشگاهی طبیعی باشد، درمان مانند طاسی آندروژنیک مردانه است. با این تفاوت که در اینجا می‌توان از داروهای آنتی‌آندروژنیک سیستمیک استفاده کرد. در صورتیکه آزمایشات علت دیگری را مطرح کند، درمان علت زمینه‌ای لازم است.

درمان ریزش موی منطقه‌ای(درمان ریزش مو)

از درمانهای مورد استفاده برای این نوع ریزش مو ، تزریق داخل ضایعه و یا تزریق وریدی استروئید ، آنترالن ، فتوکموتراپی ، آلرژنهای موضعی و ماینوکسیدیل می‌باشد.

درمان تریکوتیلوماینا(درمان ریزش مو)

برای درمان تریکوتیلوماینا درمان اختلالات روانی همراه و روان درمانی کمک کننده است و کلومیپرامین و فلوکستین به عنوان درمان دارویی در کنترل این رفتار موثر هستند.
ماهی سالمون
این ماهی با دارا بودن مواد مغذی فراوان از جمله ویتامین D، پروتئین حیوانی و اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مو و سلامت پوست کف سر بسیار مفید است. افرادی که به طور مداوم در رژیم‌غذایی‌ هفتگی خود مصرف ماهی دارند کمتر دچار ریزش موی‌سر، کم پشتی و نازک شدن موی‌های خود می‌شوند.
***
تخم مرغ
تخم مرغ منبع بسیار خوبی امگا ۳ و نیز حاوی بیوتین است (که بسیاری از مردم در سراسر دنیا برای رشد موهای خود این ماده را به شکل مکمل مصرف می‌کنند)، اما در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای به دست آوردن سلامت موهای خود تنها از زرده تخم مرغ استفاده کنند.
***
بادام
این دانه آجیل نیز برای سلامت بدن بسیار مفید است و به دلیل بالا بودن محتوای بیوتین خود می‌تواند برای تقویت مو‌ها و جلوگیری از کم پشتی آنها مورد استفاده قراربگیرد.
***
سیب زمینی شیرین
این خوراکی خوشمزه و مقوی هم یکی دیگر از مواد بسیار مفید برای رشد موهای سر و تقویت آنها است. سیب زمینی حاوی بتاکاروتن است که درصد بالایی از آن را بتاکاروتن تشکیل داده است.
****
تخمه آفتابگردان
این دانه‌های کوچک و خوشمزه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E هستند که باعث بهبود خون رسانی به پوست کف سر می‌شود و به این ترتیب از ریزش موهای سر و یا کندی در رشد آنها جلوگیری می‌کند.
***
فلفل دلمه زرد
فلفل دلمه‌ای زرد حاوی ویتامین C در حدود پنج و نیم برابر بیشتر از یک عدد پرتقال است. ویتامین C آنتی اکسیدانی ضروری برای تقویت ساقه و فولیکول مو است همچنین این ویتامین مانع شکستگی و ایجاد موخره می‌شود.
***
آووکادو
آووکادو هم جزو میوه‌های بسیار با خاصیت و مفید برای سلامت بدن و به ویژه مو‌ها است. آووکادو حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا3 است که برای ایجاد سلول‌های جدید در پوست و مو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. می‌توانید آووکادو را به همراه خامه ترش مخلوط کرده و به صورت یک ماسک موی تقویتی برای زیبایی و پرپشتی موهای خود مورد استفاده قرار دهید.

الو دکتر ، درمان معجزه آسای ریزش مو

الو دکتر ، آیا عوامل اصلی ریزش مو را می‌شناسید؟

الو دکتر ، درمان بی نظیر برای ریزش موی سر

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ