ترفندهایی برای به عقب انداختن زمان یائسگی

parya
محققین ثابت کرده اند که یائسگی زودرس برای بانوان بسیار خطرناک است و باید ترفندهایی را به کار برد تا زمان یائسگی به عقب بیفتد. در این مقاله ترفندهایی برای به عقب انداختن زمان یائسگی را می خوانید.

یائسگی درسنین بالای 40 سالگی رخ می دهد، به عقیده ی محققین یائسگی زودرس خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. اگر سنتان کمتر از 45 سال است و علائم یائسگی دارید و از یائسگی زودرس میترسید نگران نباشید. این مقاله را بخوانید تا با ترفندهایی برای به عقب انداختن یائسگی آشنا شوید.

به عقب انداختن زمان یائسگی 

یائسگی علایم زیادی را به وجود می‌آورد. وجود تعریق زیاد شبانه به علت کاهش متابولیسم سلولی است که برخی از متخصصان طب سنتی به اشتباه داروهای گیاهی سردی مانند عرق کاسنی، شاه تره و آبغوره را تجویز می‌کنند که باعث تشدید این علایم می‌شود.

یکی از عوارض مهم یائسگی پوکی استخوان است. بی‌نظمی عادت‌ماهانه، کاهش میل جنسی، قرمزشدن صورت و بالاتنه، سرگیجه، حالت‌تهوع، کاهش وزن یا برعکس جمع‌شدن چربی در پهلوها، بی‌اختیاری ادراری همچنین کاهش انرژی بدن، درد پستان‌ها، بدطعمی و بوی بددهان، سردردهای شدید و افزایش درد مفصل از علایم دیگر بروز یائسگی در زنان است که اغلب به دلیل اختلالات هورمونی و ترشح نامنظم استروژن رخ می‌دهد.  افزایش حساسیت به بو و تغییر بوی بدن از عوامل رنجش زنان در دوره یائسگی است. به علت اختلال در سیستم ایمنی بدن و تغییرات هورمونی در دو غدد اکرین و آپوکرین بوی عرق بدن تغییر و تشدید می‌شود که بسیار باعث رنجش زنان می‌شود.

کاهش انرژی در این دوره باعث افسردگی می‌شود و یکی از وظایف مهم مردان نسبت به همسران خود در این دوره حمایت عاطفی و حفظ بیشتر احترام آنهاست.

زنان برای داشتن یائسگی موفق و دیرهنگام باید به تغذیه خود اهمیت دهند و با دریافت استروژن گیاهی انرژی کافی روزمره خود را کسب کنند. مصرف روزانه یک لیوان رازیانه به صورت دم‌نوش به همراه عسل یا خرما غیراز روزهای عادت ماهانه و مصرف داروهای گیاهی دیگر مانند عرق بیدمشک، بهار نارنج، پونه و نعناع می‌تواند عوارض یائسگی را بسیار کاهش دهد.

بهتر است برای تنظیم عادت ماهانه از داروهای گیاهی به جای قرص‌های شیمیایی که عوارضی بر سیستم مغز و به‌خصوص هیپوتالاموس دارد، استفاده  شود.

نشانه‌های یائسگی زودرس

جلوگیری از یائسگی زودرس

همه چیز درباره درمان یائسگی زودرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ