اشتباهات عجیب پزشکان در دنیا

parya
اشتباهات پزشکی در همه جای جهان اتفاق می افتد. ولی در این بین اشتباهات عجیب تری در نیز رخ می دهد که پزشکی را زیر سوال می برد.

در همه جای دنیا در همه ی رشته ها اشتباهاتی رخ می دهد که علم پزشکی نیز از این قضیه مستثنی نیست. بر اثراشتباهات پزشکان در دنیا، تعدادی جان خود را از دست می دهند، و یا اینکه بر اثر ایناشتباهات پزشکان ممکن است تا آخر عمر درگیر یک بیماری دیگر شوند. این مقاله را بخوانید تا با اشتباهات عجیب پزشکان در دنیا آشنا شوید.

پیوند قلب و ریه اشتباهی

“جسیکا سانتیلان” یکی از قربانیان اشتباهات پزشکی است که در آمریکا رخ داده است. او که به صورت مادرزادی دچار عارضه قلبی بود برای ادامه حیات به یک قلب نیاز داشت از همین رو برای یک عمل تعویض قلب اقدام میکند که همین مقدمه ای برای مرگش می شود. او در بیمارستان “دوک” تحت عمل جراحی قرار گرفت اما پزشکان به اشتباه قلب و ششی با بافت خونی متفاوت را به او پیوند زدند. این دختر 17 ساله دوهفته بعد از عمل قلب جانش را از دست داد. گزارش های دیگر حاکی از آن است که خانواده او پس از شکایت های مختلف بالاخره با بیمارستان کنار آمدند.

2.) 17 year-old Jesica Santillan died 2 weeks after receiving a heart and lung transplant... because she was given the wrong ones. The organs blood type did not match her own.

سوغاتی 33 سانتی متری

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب
“دونالد چرچ” در سال 2000 برای برداشتن یک تومور سرطانی از داخل شکمش به بیمارستان واشنگتن رفت و پزشکان خیلی سریع و دقیق آن را خارج کردند اما یادشان رفت وسایل کارشان را از شکم دونالد خارج کنند. او پس از عمل جراحی به خانه رفت ولی همچنان دردشدیدی در دلش احساس میکرد که با مراجعه دوباره به پزشک متوجه خطای بیمارستان شد. پزشکان در حین عمل جراحی وسیله 33 سانتی متری خارج کردن تومور را در شکم او جا گذاشتند.  آن ها پس از مشاهده این مشکل سریعا این وسیله را از شکم او خارج کردند و البته غرامتی 100 هزار دلاری را نیز پرداختند.

اشتباهات پزشکی

قطع اشتباهی پا

در یکی از شکه کننده ترین حوادث پزشکی یک دکتر پای بیمارش را اشتباهی از تن او جدا کرد. در سال 1995 “ویلی کینگ” به خاطر یک مشکل در پای چپش مجبور شد آن را قطع کند و به زیر تیغ جراحان رفت اما تیم اتاق عمل در انتهای کار متوجه شد که پای اشتباه را قطع کرده است. پس از این حادثه و در پی شکایت “کینگ” از بیمارستان، پزشک جراح برای همیشه از کار برکنار شد و کینگ نیز بیش از یک میلیون دلار غرامت دریافت کرد.

اشتباهات پزشکی

خارج کردن کلیه سالم

در یکی از اتفاقات عجیب در بیماریستانی واقع در آمریکا بیماری به اشتباه کلیه سالم خود را از دست داد. این بیمار به علت داشتن تومور قرار بود عمل شود ولی پزشکان به اشتباه کلیه سالم او را از بدنش خارج کردند و بعد از یک روز و انجام آزمایشات مختلف به اشتباه خود پی بردند. پس از این حادثه اطلاعات خاصی درمورد بیمار در اختیار رسانه ها قرار نگرفت اما بیمارستان اعلام کرد کلیه را برای آن ها کنار گذاشته است تا در زمان لازم به خانواده آن مصدوم بدهد.

عمل قلب باز اشتباهی

“ژوان ماریس” خانم 67 ساله ای است که برای یک عمل آنژیوگرافی به بیمارستانی در انگلستان مراجعه کرد. او در این بیمارستان پس از آنژیوگرافی به اشتباه به طبقه ای که مخصوص بیماران قلبی بود برده شد. نکته جالب این است که حتی پزشکان نیز به این موضوع دقت نکردند و بیمار را برای عمل قلب باز به اتاق عمل بردند. ان ها خیلی سریع بدن را شکافته و به قلب بیمار رسیدند ولی با دیدن قلب سالم او تازه متوجه اشتباه خود شدند. این عمل ممکن بود باعث سکته یا حتی مرگ این خانم شود. پزشکان با مشاهده این وضعیت سریعا بدن او را بسته و در همان حالت بیهوش به اتاقش منتقل کردند.

معروف‌ترین اشتباهات در دنیای پزشکی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ