چطور با خیانت همسر کنار بیاییم؟

toranj
بعد از خیانت همسر هم می توان به زندگی مشترک ادامه داد.

خیانت غریب ترین واژه ای بود که این روزها تبدیل به یک آشنای همیشگی شده است. این وازه که مفهومی تلخ دارد می تواند ریشه زندگی را خشک کند اما بهتر است بدانید که در صورت برخورد با خیانت بهتر است کمی پخته تر عمل کنیدو نگذارید همه چیز به راحتی شکسته شود. در این مقاله سعی کرده ایم به این سوال که چطور با خیانت همسر کنار بیاییم؟ بپردازیم.

خیانت را چگونه بپذیریم؟

همانطور که می دانید آمار خیانت در چند سال اخیر در بین مردم دنیا افزایش یافته و مردم ایران نیز در این مورد مستثنی نیستند. در حال حاضر طبق تحقیقات انجام شده که در سایت informaworld گزارش شده است خیانت در مردان بین ۵۰ تا ۶۰% و در زنان بین ۴۵ تا ۵۵% می باشد. در گزارشهای دیگر آمده است که از هر ۳ نفر مرد یکی خیانت می کند و از هر ۴ نفر زن هم یک نفر. حتی بعضی از روانشناسان معتقدند که خیانت جزیی از ازدواج است.

بزودی همه ما در زندگی با افرادی روبرو می شویم که ما را در آستانه لغزش قرار خواهند داد و نفس ما زیرکانه درصدد توجیه برای ایجاد یک رابطه خارج از ازدواج و زندگی زناشویی خواهد بود. پس خیلی مواظب باشید. هیچکس در این رابطه در امان نیست. به همین دلیل است که متخصصان زناشویی در آموزشهای خود تاکید می کنند که متعهد باشید. تعهد خود را حفظ کنید. تعهد مهمتر از تفاهم است. چون شما هر چقدر هم که با هم خوب باشید. با هم تفاهم داشته باشید اما وقتی تعهد ندارید رابطه شما بطور جدی آسیب می بیند.

اما هر مرد و زنی که با خیانت مواجه می شود چکار باید بکند؟ در وهله اول پذیرش.
۱- پذیرش: با زندگی و رویدادهای که رخ می دهد نمیتوان جنگید. منظور من مبارزه با مشکلات نیست. منظور من پذیرش یک رویداد ناخوشایند بعنوان یکی از کاستیها و نواقص زندگی است. زندگی پر از سختی ها, ضعفها, نقصها و کمبودهاست. کمبود تعهد, صداقت, وفاداری, شجاعت و… اگر بخواهید مبارز خوبی باشید و از پس این مشکل برآیید در وهله اول باید آن را بعنوان جزیی از زندگی بپذیرید و نگویید که چرا من؟ این اتفاق ممکن است برای هر کسی در این کره خاکی رخ دهد و شما تنها نیستید. پس آن را بپذیرید.

۲- از شخصی سازی بشدت اجتناب کنید و عزت نفس خود را حفظ کنید:
شخصی سازی یعنی تمام دلایل خیانت همسرتان را به خودتان نسبت دهید و بگویید چون من زن خوب و کاملی نبودم. چون من بلد نبودم چگونه شوهرم را جذب کنم و یا چون من لیاقت نداشتم, بی عرضه بودم وووو.. همسرم به من خیانت کرد. نه دختر خوبم شاید اگر شما یک شاهزاده خانم و پرنسس هم بودید امکان داشت که همسرتان به شماخیانت کند. وقتی یک مرد یا زن به همسرش خیانت می کند دهها عامل دست به دست هم میدهند تا یک رویداد مثل خیانت رخ می دهد. پس شما تنها عامل این ماجرا نیستید. پس بیایید دلایل این موضوع را کشف کنید. یک قلم و کاغذ بردارید و از روش دوباره نسبت دادن استفاده کنید.

۳- روش دوباره نسبت دادن: در روش دوباره نسبت دادن شما میگویید اگر من خودم را بعنوان یک عامل از این ماجرا (خیانت همسرم) حذف کنم, چه عوامل دیگری غیر از من باعث بروز این رویداد شده است؟ با این روش هم علل و عوامل این مشکل را پیدا می کنید که خود یکی از مهمترین گامها برای حل مسئله خیانت همسر است و هم واقع بین تر می شوید تا تمام کاسه کوزه ها را سر خودتان خورد نکنید.

بعد از خیانت چه کنیم؟

وقتی متوجه خیانت همسرتان می‌شوید خیالات و افکار زیادی درگیرتان می‌کند. شوک بعد از کشف راز خیانت واکنش‌هایی مثل افسردگی، خشم، افکار پریشان، عدم تمرکز و زیرنظر گرفتن همیشگی همسر نتایج اجتناب‌ناپذیر این موضوع هستند. بهترین راه برای مقابله با این احساسات و واکنش‌ها این است که با فرد مناسبی حرف بزنید با کسی که قضاوت نمی‌کند، حامی است و آرام‌تان می‌کند. کسی را انتخاب کنید که بدون پیشنهادات نامعقول و خشونت‌آمیر و نصیحت‌های ابتدایی و همیشگی شنونده خوبی باشد. نصیحت در این شرایط مفید نیست. پند و اندرز هیچ کمکی به شرایط شما نمی‌کند، تصمیم‌گیری‌های آنی نیز بی‌فایده هستند. اما پیدا کردن کسی که شنونده باشد بسیار مهم است زیرا تنش و فشار عصبی‌ای که تحمل کرده‌اید را آرام می‌کند.

چطور با خیانت همسر کنار بیاییم؟

اگر زن و شوهر هر دو بخواهند رابطه زناشویی‌شان را حفظ کنند باید به فکر گام‌های بعدی باشند. قدم‌های بعدی سخت‌تر و مهم‌تر هستند. نجات و حفظ رابطه‌ای که از خیانت آسیب دیده است نیاز به همدلی هر دو نفر دارد. این هدفی نیست که به تنهایی به آن برسید.

تشخیص انگیزه‌های اصلی خیانت و حرف زدن درباره آن بسیار مهم است. اما همسر خیانتکار همیشه جزئیات را پنهان‌کند زیرا او نگران این مسئله است که حرف زدن درباره جزئیات فقط مشکلات را بیشتر و سخت‌تر ‌کند. گفت‌وگو درباره داستان خیانت باعث مطرح شدن حرف‌هایی می‌شود که نه گوینده و نه شنونده تحمل شنیدن آن را ندارند. سؤال‌هایی که جواب دادن به آنها سخت است و شنیدن جواب‌ها غیرقابل تحمل، بنابراین پیدا کردن انگیزه‌های خیانت و گفت‌وگو درباره جزئیات آن برای زن و شوهرها نیاز به بینشی عمیق و مهارت‌های ارتباطی موثر دارد. اما هرچه به مسئله پرداخته نشود مشکلات پیچیده‌تر می‌شوند. مشاوره برای زوج‌هایی که تردید دارند و نمی‌توانند احساسات‌شان را درست بشناسند و نگران آینده رابطه هستند بسیار ضروری و کمک‌کننده است.

این نکته را فراموش نکنید که زنان قدرت کافی برای مقابله با خیانت را دارند، تنها کافی است از این باور که همه مردها مثل هم هستند و جز به رابطه جنسی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، دست بردارند و در جهت بهبود شرایط زندگی مشترک خود تلاش کنند. لازم است بدانید برای مردان مهم‌ترین چیز در زندگی مشترک این است که ارزشمند و مورد احترام باشند و به آنها نشان دهند که تا چه اندازه به آنها احترام می‌گذارند و آنها را توانمند می‌دانند.

همه چیز در مورد خیانت

الو دکتر ، خیانت به همسر شامل چه مواردی است؟

الو دکتر ، ریشه خیانت کجاست؟

الو دکتر ، اعتراف مردان: به این ۸ دلیل خیانت می‌کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ