چطور موهای پشت لب را برای همیشه از بین ببریم؟

faateme1366
هربار برای برداشتن موهای پشت لبتان باید درد زیادی را تحمل کنید؟ فقط چند روز بعد از اینهمه درد، باز هم موهای پشت لبتان سبز می شود؟ ما در این مطلب به شما راهی برای رفع دائمی موهای پشت لب را آموزش می دهیم.

 از ادویه جات خانگی کمک بگیرید

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه ای پرخاصیت و درمانگر برای بسیاری از بیماری های شناخته می شود، اما جالب است بدانید هندی ها با استفاده از زردچوبه، موهای زائد خد را از بین می برند. این روش گیاهی به شفافیت پوست نیز کمک می کند.برای تهیه خمیر زردچوبه، زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس اجازه دهید سرد شود. در مرحله آخر، مقدار کمی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه کنید.برای استفاده از این خمیر، ابتدا مقداری ذرت به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید، بزنید و سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهتت رویش مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود، سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه برسید.مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. شیر نیز باعث نرمی و صافی پوست می شود.

 

با کمی احتیاط، سنگ پا!

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد می‌تواند برای از بین بردن و تخریب فولیکول‌های مو مورد استفاده قرار گیرد.بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده‌ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده (مثل صابون) و یا فشار خیلی زیاد بر ناحیه می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن بدن و همچنین ایجاد جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام می‌تواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

توجه داشته باشید که استفاده از سنگ پا برای نواحی بدن که پوست نازک و حساس دارند (نظیر زیربغل، صورت و نواحی تناسلی) مناسب نمی‌باشد.

 

از ریشه درمان کنید!

گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی در بدن باعث افزایش رشد موهای زائد و ضخیم می‌شود و یکی از مهمترین هورمون‌ها، تستوسترون است. این هورمون که عامل اصلی بروز صفات مردانه می‌باشد می‌تواند در برخی از زنان نیز بیشتر از مقدار طبیعی وجود داشته باشد. چای نعناع می‌تواند باعث کاهش مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتیجه منجر به کاهش رشد موهای زائد شود. نوشیدن یک فنجان چای نعناع در صبح برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر توصیه می‌شود.

* همیشه قبل از مصرف موادی که بر سطح هورمونی شما تاثیر می‌گذارند با پزشک مشورت کنید.

 

یک ترکیب ساده اما کاربردی!

مخلوط شکر ملاس و شربت ذرت برای شما همان کاری را انجام میدهد که ترکیب شکر عسل و آب لیمو انجام می دهد. منیزیم عنصر اصلی ملاس است و در متعادل کردن هرمون بسیار کمک خواهد کرد که با استفاده مستمر از آن بسیار مؤثر خواهد بود. مخلوط شکر و ملاس و شربت ذرت مثل یک موم عمل می کند که برای حذف موهای زائد به کار می رود.

مواد لازم:

یک فنجان شکر

ملاس یا شربت تیره ذرت

آب نصف لیمو

پارچه و یا نوار اپیلاسیون

یک ظرف متوسط

در یک ظرف متوسط کمی شکر بریزید و ملاس را با شکر به آرامی و کم کم اضافه کنید و آن را در ماکروویو دو تا سه دقیقه بگذارید. دقت کنید که شکر حتما حل شده باشد بعد لیموی تازه را در آن بفشارید. خوب مخلوط کنید و در صورت نیاز مخلوط را هم بزنید و باز داخل ماکروویو بگذارید. بعد از خنک شدن مخلوط آن را روی نقاطی که موهای زائد باید از بین برود بگذارید. نوار اپیلاسیون یا پارچه را روی این نقاط بگذارید و فشار دهید و سپس بکشید تا موها کنده شوند.

 

پرهزینه اما تضمینی!

رفع موهای زائد با لیزر روش غیرتهاجمی و مفید رفع یا کاهش موهای زائد صورت یا بدن است که پس از استفاده، پوست را در مقایسه با روشهای دیگر  صاف‌تر و لطیف‌تر می‌کند. با این تکنیک ملایم می‌توان موی قسمت‌های بزرگ‌تری از بدن را به شیوه‌ای مؤثر و در عین حال با حداقل ناراحتی و بی نیاز از استراحت و خارج نشدن از منزل از بین برد. امروزه از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با لیزر یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود. موهای تیره‌تر نور لیزر بیشتری را جذب می‌کنند و پوست روشن‌تر انتقال بهتر نور لیزر به فولیکول مو را ممکن می‌سازد. سن، نژاد، داروی مصرفی، میزان هورمون‌ها و ناحیه مورد نظر بدن بر طول، زبری و رنگ مو تأثیر می‌گذارند و این عوامل نیز به نوبه خود نتایج لیزر موهای زائد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. انواع از وسیله‌های گوناگونی برای رفع موی زائد با لیزر استفاده می‌شود، در روش‌ قطعی از بین بردن موهای زائد پرتو لیزر با انرژی پایین برای ناتوان سازی و تخریب فولیکول‌های رشد فعال مو به کار برده می‌شود.

چه افرادی گزینه خوبی برای لیزر موی زائد نیستند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ