میوه های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو

faateme1366
در این مطلب می خواهیم آنچه نیاز دارید را به شما معرفی کنیم، یعنی میوه هایی که به چربی سوزی شکم و پهلوی شما کمک می کند. لابد می پرسید چرا میوه های چربی سوز؟ به این دلیل که هیچ چیز بهتر از یک تغذیه مناس بو سالم نمی تواند بدون مضرات و طبیعی به تناسب اندام شما کمک کند.

 مقام اول چربی سوزی

شاید خوردن روزانه‌ی گریپ فروت ایده‌ی خوبی نباشد. در واقع این رژیم غذایی سرشار از گریپ فروت اصلا متعادل نیست.اما خبر خوب این است که گریپ فروت با چربی‌ها خصوصا ناحیه شکم مبارزه می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهند که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می‌توان وزن را کاهش داد. این میوه کالری کمی هم دارد؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط ۳۷ کالری وجود دارد، اما سرشار از فیبر است. اگر می‌خواهید برای تابستان وزن‌تان را کم کنید، نصف گریپ فروت را با صبحانه بخورید تا متابولیسم بدن‌تان بالا برود.

 

ضدالتهاب و چربی سوز

آناناس حاوی آنزیم بروملین است که خاصیت ضدالتهاب دارد. این آنزیم پروتئین را می‌سوزاند و به  چربیسوزی شکم کمک می‌کند. در تحقیقی در دانشگاه مریلند مشخص شد خاصیت آنتی‌باکتریال بروملین با باکتری‌های عامل اسهال مبارزه می‌کند و برای درمان اختلالات روده مفید است. بهبود شرایط معده می‌تواند منجر به نفخ کمتر شکم و داشتن کمری لاغر شود. علاوه بر این، آناناس حاوی ویتامین B6 و C، منیزیم، تیامین، مس و فیبر است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارند.

 

خوش خوراک چربی سوز!

با  دارا بودن از خواص کوئرستین آنتی اکسیدانی (کاهش تورم و التهاب) و مقدار بالای آب (حدود ۹۶%)؛ خیار به عنوان یکی از سبزیجات چربی سوز و ضد نفخ شکم شناخته می شود. میتوانید از این چربی سوز طبیعی به صورت خورد شده در سالاد و یا همراه با ماست و نعنای خشک استفاده کنید.

 

سلامتی و لاغری

گلابی‌ها خیلی به کم کردن وزن کمک می‌کنند و سرشار از فیبر هستند. در واقع، خیلی از میوه‌ها به لحاظ فیبر اصلا قابل مقایسه با گلابی نیستند! فیبرِ سرشارِ گلابی حس سیر بودن به شما می‌دهد و این به کم کردن وزن شما و چربی سوزی شکم کمک می‌کند. از آنجا که این میوه حاوی پتاسیم است، کلسترول شما را هم پایین می‌آورد و برای سلامت قلب‌تان هم خوب است.

 

شاید باورتان نشود

هندوانه یک چربی سوز شکم است. خواص هندوانه بسیار زیاد است و ۹۱ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. وقتی پیش از شروع وعده‌ی غذا هندوانه بخورید، معده‌ی شما بدون ورود کالری به بدن‌تان پر می‌شود. به علاوه، هندوانه باعث می‌شود برای مدت زیادی احساس سیری کنید و با جمع شدن آب در بدن مبارزه می‌کند. هندوانه سرشار از ویتامین‌های B1، B6 و C و پتاسیم و منیزیم و یک ماده‌ی غذایی مناسب برای رژیم کم‌کالری و کم‌چربی است. در تحقیقی در دانشگاه کنتاکی مشخص شد نوشیدن دو لیوان آب هندوانه در روز به مدت ۸ هفته وزن را بدون تغییر توده‌ی عضلانی کاهش می‌دهد.

 

هم خالی، هم با سالاد

یک گوجه‌فرنگی بزرگ فقط ۳۳ کالری انرژی دارد. گوجه‌فرنگی دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی ۹-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون کمک و در نتیجه چربی شکم را کنترل می‌کند. این ترکیب همچنین با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

 

لاغری شکم و پهلو، تضمینی

به فکر یک میان وعده در رژیم غذایی برای اب کردن شکم و پهلو خود هستید؟ بی شک موز بهترین انتخاب است. موز به عنوان یکی از میوه های چربی سوز قوی حاوی پتاسیم، نشاسته و کربوهیدرات سالم است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین نشاسته با تقویت کبد آن را در حالت چربی سوزی قرار داده و افزایش متابولیسم بدن را تضمین می کند. ضمن اینکه موز با تنظیم سدیم باعث جلوگیری از احتباس اب در بدن می شود و خطر ابتلا به نفخ را کاهش می دهد.

استوایی باشید

دلایل فراوانی برای مصورف این میوه گرمسیری رنگارنگ یعنی پاپایا وجود دارد. پاپایا به عنوان یکی از میوه های لاغر کننده شکم منبع خوبی برای تأمین ویتامین های A ، C ، E و فولیک اسید است. میتوانید از این میوه خوشمزه به صورت گریل شده همراه با روغن زیتون و یا در سالاد استفاده نمایید.

 

کمر باریک شوید

برای لاغری شکم از آووکادو به همراه نان و موز ، پودینگ و پاستا استفاده کنید. آووکادو از لحاظ تکنیکی یکی از میوه های چربی سوز قوی و حاوی ۲ گرم فیبر و ۴ گرم چربی مفید برای قلب است. آووکادو به عنوان یکی از میوه های لاغر کننده شکم به حفظ و کاهش وزن کمک شایانی می کند. محققان دریافتند که؛ افرادی که به طور منظم از این میوه استفاده می کنند کمر باریک تری نسبت به سایرین دارند. همچنین آووکادو برای سلامت روده حیاتی است و جذب مواد مغذی دیگر و انتی اکسیدان ها را تسریع می کند.

باورنکردنی ترین راه های چربی سوزی تا عید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ