چند نکته بسیار مهم در امر ازدواج که هر دختر و پسری باید بدانند

faateme1366
در ازدواج نکات بسیار زیادی وجود دارد که هر دو طرف و همچنین خانواده ها باید به آن توجه ویژه نشان دهند. در این مطلب برای شما تعدادی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید را آورده ایم. با ما همراه باشید.

این فرد خشمگین است، با او ازدواج نکنید

یکی از توصیه های اصلی و اکید ما قبل از ازدواج این است که حتما زمانی را برای شناخت هم قائل شوید و این زمان لزوما چند روز، یک هفته یا یک ماه نیست. معمولا دوره شناخت را بین 6 ماه تا یک سال پیشنهاد می کنیم زیرا رفتارهای مختلف و خاص افراد در طول زمان، بالاخره خودش را نشان می دهد. باید زمان قابل ملاحظه ای را با فرد بگذرانید، البته نه فقط با پیامک و تلفن بلکه بهتر است خانواده ها و دوستان دو طرف هم در موقعیت های مختلف با هم آشنا شوند. معمولا خشم یکسری آثار دارد؛ مثل اینکه فرد وقتی چیزی مطابق سلایق و عقایدش نباشد خیلی به هم می ریزد و برافروخته می شود، با فشار و حرص صحبت می کند و شما متوجه می شوید که انرژی منفی او در یک لحظه بالا می رود. معمولا افرادی که دچار پرخاشگری هستند از تن صدای بالایی برخوردارند و از کلمات پرخاشگرانه و توهین آمیز استفاده می کنند. مثل زوجی که قبل از ازدواج چند جلسه ای برای مشاوره به من مراجعه کردند و آقا در تمام مدت برای توصیف شرایط کارش از کلمات توهین آمیز استفاده می کرد. بعد از چند جلسه متوجه شدم که او همیشه دچار خشم است و اگر این خشم هایش را حل نکند حتما در رابطه اش دچار مشکل خواهد شد.

به هر حال این افراد در طول زمان خودشان را نشان می دهند. افراد خشمگین ممکن است تا مدت طولانی بتوانند چهره خوبی از خود نشان دهند اما کمکم چهره واقعی شان آشکار می شود.

 

خواستگاری سنتی بهتر است

همچنین برای کاهش به وجود آمدن حس بدبینی در خودتان، از روش های غیر سنتی خواستگاری بپرهیزید. اگر زمانی که شخصی از شما خواستگاری می کند، او را به خواستگاری از طریق خانواده سوق دهید و ارتباط خود را با وی به ارتباط خانوادگی محدود کنید، احتمال این که افرادی را که قصد جدی برای ازدواج ندارند، از ابتدا بشناسید، بالاتر خواهد رفت.

اشخاصی راکه از طریقی غیر از روش خانوادگی از شما خواستگاری می کنند، خواستگار محسوب نکنید! زیرا اگر این کار را بکنید و پس از مدتی با پیشنهاد دوستی آنان مواجه شوید، از آن‌جا که در این مدت تا حدودی به آنان دلبسته اید، احساس ناامیدی و بدبینی به سراغتان خواهد آمد و در نهایت زمانی که خواستگاری حدود 60 تا 70 درصد ملاک های شما را دارا بود، حتما برای یک فرآیند مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید تا احتمال خطای خود را کاهش دهید و به کمک یک مشاور به تصمیم گیری درستی برسید.

 

از واقعیت ها دور نشوید

مسئله دیگری که باید در خواستگاری مطرح شودبرنامه های فعلی و برنامه های آینده است. وضعیت فعلی تان را کاملاً مشخص نمایید، برنامه های آینده را نیز حتماً مطرح کنید. اگر قصد ادامه تحصیل دارید این نکته را تذکر دهید. اگر قصد جا به جایی و مسافرت خارج از کشور دارید، باید قبل از ازدواج مطرح نمایید. اگر بیماری های جسمانی خاص دارید، و یا قبلاً در زندگی شما اتفاقی افتاده است (احتمالاً نامزدی یا عقد داشته اید و ناموفق بوده است و یا مسائل مشابهی داشته اید) آنها را پنهان نکنید قبل از این که همسرتان از دیگران بشنود و نسبت به شما بی اعتماد گردد خودتان مطرح نمایید؛ در این صورت وجدان راحتی نیز خواهید داشت.

 

اصالت و شرافت خانوادگی یکی از مهمترین گزینه هاست

منظور از شرافت خانوادگی، شهرت، ثروت و موقعیت اجتماعی نیست زیرا بعضی از خانواده ها ذاتاً شریف، بزرگوار، آبرومند و متدین هستند گرچه فقیر باشند و بعضی خانواده ها پست، فرومایه، و بی دین هستند گرچه ثروتمند و دارای مقام باشند. پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ می فرمایند: «در دامن و خانواده شایسته، ازدواج کنید زیرا عِرق (نطفه و ژن ها) تأثیر می گذارد.»[5]

 

قبل از همه چیز با خودتان کنار بیایید

چقدر خوب است هر کسی، در مواقع خاص و حساس زندگی خود مثلا قبل از تصمیم های مهم؛ خلوتی کند و یا با یک مشاور خردمند، انتخابها و آرزوهایش را بررسی و تحلیل کند. خصوصا با توجه به “تاریخ تولید” آنها؛ شاید زمانی که آرزو کرده، یا تصمیم گرفته و یا انتخاب کرده، آن انتخاب؛ کودکانه و یا خشم گینانه و یا ناآگاهانه و … خلاصه تحت تاثیر هیجان بوده، ولی خودش می تواند از سر شعور و آگاهی “تاریخ انقضاء” آن را تعیین کند چون بعضی از آرزوها، هدف ها و انتخابهای “تاریخ گذشته” حتما خطرشان از مصرف شیر و شکلات “تاریخ گذشته” بیشتر است!

 

کسی به خواستگاری شما نمی آید؟ این مطلب را بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ