در عید نوروز این کارها را انجام ندهید

sahar.d
اگر شما نیز نگران سلامتتان در ایام عید هستید به شما توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه کنید تا با بدانید چه کارهایی را نباید در عید نوروز انجام دهید تا سلامتتان به خطر نیافتد.

معمولا در عید نوروز به دلیل روزهای شلوغ و پر رفت و آمد حواسمان کمتر به سلامتمان است و بعد از عید متوجه می شویم که چه بلایی به سربدنمان آورده ایم. اگر دلتان نمی خواهد بعد از عید نوروز چربی و قند خونتان بالا برود و با چاقی دست و پنجه نرم کنید، اگر دوست ندارید پوستتان شفافیت و زیبایی اش را از دست بدهد، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا به شما بگوییم چه کارهایی را نباید در عید نوروز انجام دهید.

مراقب قند ها باشید

در عید نوروز علاوه بر آجیل ها که منبع اصلی چربی ها هستند ( مخصوصا چربی های مفید ) اغلب مواد خوراکی از مواد قندی تشکیل شده است. متاسفانه برخی فکر می کنند که می توانند ۱۰ وعده میوه بخورند و هیچ ایرادی ندارد! با اینکه اگر مصرف میوه ( بیشتر از ۲ عدد در روز ) از حد تعادل خارج شد با افزایش قند خون و …. باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. پس مراقب باشید هیچوقت از حد تعادل خارج نشوید .

دریافت چربی و قند اضافه سبب افزایش چربی و وزن شما می شود که از بین بردن آن زمان و تلاش بسیار زیادی لازم دارد. همچنین چربی و شیرینی زیاد سبب می شود پوست شما کدر و پر از جوش های ریز و درشت شود.

پس بهترین کار مراقبت از تغذیه در این دوران است. اگر در یک روز قرار است به منزل 3 نفر برای عید دیدنی بروید از قبل برنامه ریزی کنید تا مواد غذایی مصرفی را در این چند مهمانی تقسیم کنید.

 پشت سر هم نخورید

 اگر در روز چند بار به مهمانی خانه اقوام و خویشاوندان می روید حتما در نظر بگیرید که چند ساعت پیش چه خورده اید یا چقدر احساس سنگینی می کنید. اگر احساس می کنید شکمتان جا دارد تا بیشتر بخورید این را بدانید تا سلول های چربی تان می توانند بیش از ۴ برابر همین بزرگ‌تر شوند و وزن بیشتری ذخیره کنند! 

مراقبت از پوست فراموش نشود

در میان دید و بازدیدها و خستگی مهمانی ها فراموش نکنید که پوستتان نیاز به مراقبت دارد. فراموش نکنید که به هیچ عنوان با آرایش به رختخواب نروید و پاکسازی پوست اولویت هر روز و شب تان باشد. 

فراموش نکنید که پوست نیاز به تنفس دارد پس هر شب پوستتان را پاکسازی کنید و مرطوب کننده را فراموش نکنید. 

مراقبت از چشم ها فراموش نشود

به هیچ عنوان، تاکید می کنیم به هیچ عنوان با آرایش چشم به رختخواب نروید. باقی ماندن ریمل و خط چشم سبب ایجاد مشکلاتی از جمله عفونت چشم، ریزش مژه ها، ایجاد گل مژه و … می شود.

فراموش نکنید که چشم ها را پاک کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب کرم دور چشم بزنید.

چکار کنیم تا در عید نوروز چاق نشویم؟

هرگز در عید دیدنی این غذاها را نخورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ