داروی خانگی معجزه آسا برای کمردرد

faateme1366
کمردرد تقریبا به سراغ اکثر ما آمده است و شاید تا به حال فقط از همان روش های همیشگی گرم کردن و ماساژ و ... استفاده کرده ایم. ما به شما پیشنهاد می دهیم اینبار برای درمان از روش های جدیدتر و خانگی که تاثیر فوق العاده ای دارند را امتحان کنید.

 علل و سن کمردرد

کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند  کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند. شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود. دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند.

 

فواید ترکیب زنجبیل و زردچوبه

یکی از دلایل درد مرتبط با مشکلات کمر سطوح بالای التهاب در بدن است. بیشتر مردم برای تسکین درد به مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین روی می آورند، اما استفاده منظم از این دارو ها با عوارض جانبی قابل توجه و جدی (مانند خونریزی معده) همراه است. مطالعات بسیاری نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ماده فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین مسیرهای التهابی که به طور معمول موجب تورم و درد می شوند را مسدود می سازد. این ترکیب از طریق مهار تعدادی از مولکول های مختلف که در شکل گیری التهاب در بدن نقش دارند، کار می کند.زنجبیل نیز یک گیاه دارویی فوق العاده دیگر محسوب می شود، که به واسطه خواص ضد التهابی خود مشهور است. مطالعه ای که در نشریه The Journal of Arthritis منتشر شد، نشان داد که مصرف مقدار کمی زنجبیل در کاهش علائم درد و التهاب نسبت به داروهای مسکن کارایی بیشتری داشته است.برای مقابله با کمردرد می توانید مصرف یک نوشیدنی که در تهیه آن از زردچوبه و زنجبیل استفاده می شود را مد نظر قرار دهید. تسکین درد ناشی از مصرف این نوشیدنی می تواند تنها پس از گذشت 20 دقیقه آغاز شود، اما برای دستیابی به نتیجه مطلوب مصرف آن حداقل یک بار در روز را در دستور کار خود قرار دهید.

 

اگر درد سیاتیک دارید

یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه 1 قاشق مرباخوری میل شود.

 

چقدر بخوابید تا کمردردتان بهتر شود؟

دکتر چو می گوید : ماندن در رختخواب و ضعف همراه با گرفتگی عضله ،‌ ضرر بیشتری نسبت به پیاده روی دارد . هر زمانی که می توانید فعالیت های منظم و کار سبک را دوباره آغاز کنید اما مراقب تمرینات سخت باشید ( یعنی کلاسهای طاقت فرسایی که دائماً در باشگاه به سر می ببرید ) اگر حرکات باعث ایجاد درد در شما می شوند ( بین میزان 0 تا 10 بیش از 5 می باشد ) قبل از اینکه دوباره فعالیت را آغاز کنید ، چند ساعتی یک بالش زیر زانوهای تان قرار دهید و به پشت بخوابید.

روغن کاری لازم است

 4قاشق غذاخوری روغن خردل، روغن کنجد یا روغن نارگیل بردارید. آن را روی حرارت کم قرار بدهید و ۷ تا ۱۰ حبه سیر را در آن تفت بدهید تا به رنگ قهوه‌ای روشن دربیایند. سپس، روغن را صاف کنید. کمی صبر کنید تا خنک شود. این روغن را روی کمرتان ماساژ دهید. از این درمان به طور منظم به مدت ۱۵ روز یا بیش‌تر استفاده کنید تا به نتایج موثری دست بیابید.

– ماساژ با روغن کرچک گرم نیز درد کمر را بهبود می‌دهد.

– روغن تربانتین و روغن نعناع گرم را با هم مخلوط کنید. برای تسکین سریع درد، این ترکیب را به آرامی در منطقه‌ی آسیب‌دیده مالش بدهید.

 

یک پماد فوق العاده

کپسایسین ترکیبی است که در فلفل تند پیدا می‌شود و اثر ضد درد دارد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، انواع مختلفی از درد مزمن، از جمله کمر درد را کاهش می‌دهد. کرم کپسایسین را چهار بار در روز استعمال کنید. در ابتدا، کمی احساس سوزش یا گزش خواهید داشت، اما بعد، کمک‌تان می‌کند که از درد خلاص شوید.

7نوع کمر درد و راه رفع آنها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ