افزایش خطر بیماری قلبی

mousavi
تحقیقات نشان می دهند که ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد.

بازبینی جدیدی بیان می‌کند که فرونشاندن منظم تشنگی با نوشیدنی‌های قنددار نه تنها باعث افزایش خطر اضافه وزن می‌شود، بلکه احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک را هم افزایش می‌دهد. سندرم متابولیک دسته‌ای از عوارض هستند که باعث افزایش خطر بیماری قلبی می‌شوند.

فادیل اسوپ، استاد دانشگاه استلن‌بوش در افریقای جنوبی و مؤلف ارشد این مطالعه، گفت: «برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف فقط دو وعده نوشیدنی قنددار در هفته با افزایش خطر سندرم متابولیک، دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی در ارتباط است.»

وی گفت: «برخی دیگر از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف حداقل یک نوشیدنی قنددار در روز با افزایش فشار خون ارتباط دارد. از این هشداردهنده‌تر آنکه برخی مطالعات گفته‌اند این نوشیدنی‌ها باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون در نوجوان‌ها می‌شوند.»

بنا بر اعلام انجمن قلب امریکا، سندرم متابولیک زمانی رخ می‌دهد که فرد دچار حداقل سه تا از این عوامل خطرساز بیماری قلبی باشد: چاقی شکمی، چربی خون بالا، کلسترول خوب (HDL) پایین، قند خون بالا و قند خون ناشتای بالاتر از حد نرمال.

منبع: سلامانه

تاثیر چربی دور قلب بر افزایش خطر بیماری قلبی در زنان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ