بهترین روش های جایگزین تاتو

zahra
احتمالاً در سالهای اخیر اسم میروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ را بسیار شنیده اید. این دو روش برای ایجاد آرایش دائم استفاده می شوند که به دلیل نتیجه طبیعی و زیبایی که دارند طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت این دو روش در چیست؟ و کدام یک بهترین نتایج را ارائه می دهد؟ در ادامه این مقاله این دو روش و ویژگی های آنها را به طور کامل بررسی می کنیم.

احتمالاً در سالهای اخیر اسم میروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ را بسیار شنیده اید. این دو روش برای ایجاد آرایش دائم استفاده می شوند که به دلیل نتیجه طبیعی و زیبایی که دارند طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت این دو روش در چیست؟ و کدام یک بهترین نتایج را ارائه می دهد؟ در ادامه این مقاله این دو روش و ویژگی های آنها را به طور کامل بررسی می کنیم.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

معمولاً خانم ها زمان زیادی را در طول روز برای کشیدن ابرو با مداد و یا سایه ها صرف می کنند. وقت گیر بودن این کار خیلی از خانم ها را به سمت آرایش دائم تشویق می کند. در گذشته از تاتو برای ایجاد طرح های دائمی روی ابروها، چشم ها و لب ها استفاده می شد. اما این روش به دلیل نتایج غیر طبیعی که داشت، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. همپنین دستگاه ها و ابزار هایی که برای انجام تاتو استفاده می شدند کاملاً غیر بهداشتی بودند و امکان ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت را زیاد می کردند. بعد از تاتو دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن به دلیل ایجاد نتایج طبیعی بسیار معروف شدند و امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده اند.

میکروبلیدینگ چیست؟

در میکروبلیدینگ با استفاده از یک تیغ یا همان “بلید” طرحی را روی ابرو ایجاد می کنند. در این روش با استفاده از تیغ پوست را برش داده و رنگدانه ها را در لایه های زیرین پوست قرار می دهند. میکروبلیدینگ تنها در دو سال به طور ویژه ای مورد توجه قرار گرفت. در سال های 2014 و 2015 جستجو کلمه میکروبلیدینگ نسبت به آرایش دائم 50 درصد افزایش داشت. این افزایش نشان می دهد که افراد بیشتری برای اطلاع بیشتر از این روش و یافتن پاسخ سوالاتشان این کلمه را جستجو کردند. 

مزایای میکروبلیدینگ

  1. صرفه جویی در زمان: با انجام میکروبلیدینگ دیگر نیازی نیست تا هر روز صبح زمان زیادی را برای کشیدن ابرو صرف کنید.
  2. ابروهایی پر و طبیعی: میکروبلدینگ با ایجاد خطوطی بسیار ظریف و مانند مو، ظاهری طبیعی و زیبا به ابروها می دهد.
  3. ماندگاری طولانی: نتایج بدست آمده از میکروبلیدینگ بسته به نوع پوست بین 1 تا 3 سال ماندگاری دارد.

معایب میکروبلیدینگ

  1. غیریکنواخت بودن خطوط ایجاد شده به دلیل عدم استفاده از دستگاه و اتوماسیون
  2. تخریب بافت پوست به دلیل کشیدن تیغ میکروبلیدینگ روی پوست
  3. ماندگاری کم
  4. ایجاد اسکار و گوشت اضافه در صورت ماهر نبودن کاربر
  5. امکان ترمیم تنها یا تا دو بار به دلیل تخریب بافت پوست
  6. ایجاد درد در ناحیه مچ برای کاربر
  7. انجام فرآیند در محیط غیر بهداشتی با ابزارهای غیر بهداشتی
  8. عدم تائید پزشکان و متخصصان پوست

معایب و مشکلات میکروبلیدینگ باعث شده تا در بسیاری از کشورها، متخصصین این حرفه به استفاده از دستگاه ها برای ایجاد آرایش دائم روی آورند.

میکروپیگمنتیشن

فرآیند کاشت رنگدانه با استفاده از دستگاه در عمق مشخصی از پوست را میکروپیگمنتیشن می نامند. رنگدانه های استفاده شده در این فرآیند باید زیست سازگار باشند تا بعد از قرار گرفتن در پوست باعث ایجاد حساسیت و عفونت نشوند. میکروپیگمنتیشن بر اساس اصول علمی و پزشکی طراحی شده است. بنابراین دستگاه هایی که در میکروپیگمنتیشن استفاده می شوند باید با استانداردهای پزشکی کاملاً مطابقت داشته باشند. همچنین، ملزومات مورد استفاده در این روش باید یکبار مصرف باشند و بر اساس روش های استاندارد استریل شده باشند. 

مقایسه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

در مقایسه با میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن نه تنها این تکنیک را نقض نمی کند بلکه مزایای میکروبلیدینگ را نیز برای ارائه نتایج بهتر مورد استفاده قرار داده است. در میکروپیگمنتیشن با استفاده از کارتریج های نانو می توان خطوط بسیار ظریف و مانند مو را در ابروها ایجاد کرد. این بدین معنی است که نتیجه میکروپیگمنتیشن نیز مانند میکروبلیدینگ بسیار طبیعی و زیبا است. علاوه بر نتایج منحصر به فرد و زیبا، میکروپیگمنتیشن معایبی که در میکروبلیدینگ وجود داشت را نیز برطرف کرده است  و بهترین روش را برای آرایش دائم ارائه کرده است.

مزایای میکروپیگمنتیشن

  1. نتایج طبیعی و زیبا با ایجاد خطوط بسیار ظریف و مانند مو
  2. کاشت دقیق رنگدانه ها در لایه میانی پوست با استفاده از دستگاه های دقیق و سوزن های ظریف
  3. ایجاد منافذ بسیار ریز با حداقل آسیب پوست
  4. قرینه سازی صورت
  5. ماندگاری طولانی

آدرس  و شماره تماس جهان تیوا آرا: 

تهران- خیابان طالقانی غربی- بین فلسطین و وصال- نبش خیابان فریمان- پلاک ۵۴۸- ساختمان ۱۱۸- طبقه ۶- واحد ۱۷

شماره تماس:

02166400064

وب سایت:

www.amiea.ir

www.amiea.ir/devices..

.

.

.

.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ