خواص معجزه آسای عسل برای کودکان

faateme1366
اگر تا الان از خواص مفید عسل برای کودکتان غافل بودید، وقت آن رسیده که از این خوراکی معجزه آسا استفاده کنید. ما در این مطلب مهم ترین خواص عسل برای کودکانتان را آورده ایم.

وقتی سرفه فرزندتان شما را نگران کرده

به نقل از نچرال نیوز، بهترین داروی درمان سرفه برای کودکان 2 تا 6 سال استفاده از عسل است. زیرا بررسی های اخیر نشان داده که بهتر است در این سن کمتر از داروهای شیمیایی ضد سرفه استفاده شود. عسل به عنوان یک داروی طبیعی ضد باکتریایی شناخته شده و در از بین بردن انواع باکتریها بسیار موثر می باشد. بنابر همین گزارش ، مقدار محدود و خاصی برای استفاده از عسل وجود ندارد و بر خلاف داروهای شیمیایی که مصرف آنها باید دقیقا طبق دوز تجویز شده انجام گیرد می توان به تنهایی یا همراه آب یا شیر و حتی چای گرم برای کودکان از عسل استفاده کرد.محققان در بررسی های خود کودکانی که شدیدا سرفه می کردند را به 3 گروه تقسیم کردند ، به گروه اول داروی خاصی داده نشد ، به گروه دوم از گروه داروهای دکسترومتورفان داده شد و به گروه سوم قبل از خواب یک قاشق پر عسل داده شد. نتیجه اینکه سرعت بهبودی در گروه سوم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت. متخصصان معتقدند برای کودکان 2 تا 5 سال روزانه مصرف نصف قاشق غذا خوری و برای کودکان 6 تا 12 سال روزانه یک قاشق غذاخوری عسل کفایت می کند. در مورد سنین بالاتر نیز می توان این میزان را به دو قاشق افزایش داد. بررسی ها نشان داده عسل هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و حتی در بزرگسالان و بیماران دیابتی نیز می توان از عسل و خواص درمانی آن بهره مند شد.

 

خواص مفید عسل برای کودکان

1.ضد کم خونی :عسل باعث افزایش هموگلبین خون در کودکان ضعیف و مریض که دچار سوء هاضمه  هشتند، می گردد وبه علت داشتن ویتامین B در رشد و نمو آنان تاثیر زیاد دارد زیرا عسل در دستگاه گوارش آنها به راحتی جذب می شود.

2. در درمان اسهال خونی خفیف عسل مفید واقع می شود.

3. در درمان شب ادراری اطفال مفید بوده و باعث جذب آب ، نگهداشتن رطوبت و کاهش میزان کلسیم خون آنان می گردد به شرط آنکه صبح و شام به میزان  معقول (یک قاشق چای خوری) عسل تغذیه نمایند.

4. نقش عسل در اطفال زمانی اهمیت پیدا می کند که نوزاد از شیر مادر محروم بوده و مجبور باشد از شیر تازه گاو تغذیه نماید. علت آن است که شکری که در شیر ریخته می شود و به نوزادان داده می شود باید اول تبدیل به گلوکز شده و بعد به خون انتقال یابد در صورتی که در عسل گلوکز و فروکتوز مستقیما جذب خون می شوند.

5. در درمان برفک دهان اطفال یک قاشق چای خوری عسل یا عسل مخلوط با آب لیمو به طفل داده شود تا مضمه نماید اگر چه خورده یا بیرون ریخته شود باز اثر خود را دارد . پژوهشگران آمریکایی نیز عسل را در تغذیه کودکان به کار برده اند. در آغاز نصف قاشق قهوه خوری در هر 24 ساعت و رفته رفته تا دو قاشق افزایش داده شد. کودکانی که با عسل تغذیه شدند به واسطه حالت شادی بخشی که در دستگاه گوارش آنها دیده شد هیچگاه نشانه باد خیزی (نفخ) در روده آنها مشاهده نگردید. میکائلیس پزوهشگر آمریکایی عسل را برای درمان گند زایی و در مان گلوی کودکان به کار برده و نتیجه خوبی به دست آورده است.

هشدار بسیار مهم!

هرگز به کودک زیر یک‌سال نباید عسل داد که برای سلامتی او مضر است. دادن عسل به نوزاد زیر یک‌سال باعث بروز مسمومیت ”بوتولیسم“ می‌شود. بوتولیسم در اثر اسپورهای باکتری بوتولینم به‌وجود می‌آید. اسپورهای این باکتری به مقدار زیادی در خاک، گرد و غبار و عسل وجود دارد. اگر این اسپورها توسط افراد بزرگسال بلعیده شوند، تأثیر بدی بر آنها ندارند. ولی اگر وارد بدن نوزاد شوند، در مجرای گوارشی او تکثیر می‌یابند و باعث تولید سم بوتولینم می‌شوند. حتی اگر برای شیرین‌شدن سر پستانک نوزاد، عسل به آن بمالید، این سم را در بدن نوزاد ایجاد خواهد کرد. سم بوتولینم به‌عنوان کشنده‌ترین سم برای انسان شناخته شده است. مقدار کشنده آن یک ده‌میلیونیم میلی‌گرم به‌ازاء هر کیلوگرم وزن بدن است که این مقدار با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود. اگر این مقدار بسیار جزئی وارد جریان خون شود، در کمتر از چند دقیقه با فلج‌کردن عضلات تنفسی، باعث مرگ فرد می‌شود.

ساده ترین درمان یبوست با عسل و چند گیاه دم دستی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ