بواسیر را با این نسخه خانگی درمان کنید

faateme1366
اگر می خواهید به درمان بواسیر خود کمک کنید و در منزل هم بهبودی خود را تسریع کنید، این مطلب برای شماست. بهترین درمان های خانگی بواسیر را ادامه بخوانید.

دیدگاه طب سنتی

بواسیر به معنی گشاد شدن عروق انتهایی مقعدمی باشد که باعث بیرون زدگی نیز می شود. نگرش طب سنتی ایران به بیماری هموروئید را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: علت اصلی این بیماری خلط سودا یا خون سوداوی است. تولید خلط سودا ناشی از چند عامل است؛ از جمله افزایش حرارت کبد، ضعف طحال، افزایش برودت، سده طولانی مدت، ازمان و عود مکرر بیماری ها.

 

جراحی کنیم یا نه؟

جراحی کردن و دور انداختن عروق بواسیری باعث می شود خلط سودایی که آنجا تجمع یافته است در بدن پخش شود و در سایر اعضا مشکل ایجاد نماید. طب قدیم بدون جراحی، رفع مشکل می کند و به هیچ وجه عمل کردن بواسیر را توصیه نمی کند. بواسیر خون سودایی می باشد که باید بیرون برود و علت تولید آن که غلبه خلط سودا در بدن است باید مرتفع شود. تدابیر درمانی جهت درمان بواسیر رفع یبوست، پاک سازی بدن از خلط سودا، تعدیل مزاج کبد، طحال و معده است. افزایش فشار داخل شکم و یبوست از عوامل مستعد کننده محسوب می شوند. یبوست از عوارض یک بیماری است اما خود، عامل بسیار با اهمیتی در بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بواسیر می باشد. بنابراین توصیه می کنیم هر شخصی که دچار یبوست می باشد اگرچه بیماری های دیگری را هم داشته باشد بایستی اول نسبت به رفع یبوست اقدام کند؛ زیرا اولاً یبوست عوارض بسیار زیادی را به دنبال دارد و معمولاً با رفع یبوست، بسیاری از عوارض موجود هم خود به خود برطرف خواهند شد.

 

یک درمان دلنشین

استحمام در وان آب گرم یکی از راهکارهای موثر در تسریع بهبودی هموروئید است. برای این منظور لازم است وان حمام را با آب گرم (نه داغ) پر کنید، و در این آب مدت 20 دقیقه بنشینید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید تا زمانی که بیماری هموروئید درمان شود.

هشدار: هیچ ماده ای را با این آب مخلوط نکنید. این مواد می توانند هموروئید را بدتر کنند.

 

التهاب را کاهش دهید

توپی پنبه‌ای تهیه کنید و آن‌را به سرکه‌ی سیب آغشته نمایید و سپس، به منظور کاهش میزان التهاب، برروی ناحیه‌ مقعد بمالید. برای درمان بواسیر داخلی، یک قاشق چایخوری سرکه‌ی سیب را با نصف لیوان آب گرم مخلوط کنید و سپس آن ‌را بنوشید.

 

روغن مالی کنید

روغن چریش یک روغن سرشار از ترکیبات طبیعی مفید است که شما می توانید در خانه برای درمان همورئید از آن استفاده کنید. در ابتدا مقعد را با آن تمیز کنید. برای هر مرتبه انجام این کار، دو قطره از این روغن کافی خواهد بود. این روغن قادر به کاهش التهاب عروق درگیر در هموروئید خواهد بود. به عنوان یک راهکار کمکی، این روغن همچنین در کاهش درد و ناراحتی هموروئید موثر خواهد بود. روزی یک مرتبه از این روغن استفاده کنید، تا زمانی که هموروئید به طور کامل درمان شود.

 

از لیمو کمک بگیرید

آبلیمو حاوی مواد مغذی متنوعی می باشد که با تقویت مویرگ ها و دیواره رگ های خونی می تواند منجر به بهبودی هموروئید شود. یک تکه پنبه را به آبلیموی تازه آغشته نموده بر روی مقعد خود قرار دهید. در ابتدا مقداری احساس درد و سوزش وجود دارد اما خیلی زود درد شما برطرف خواهد شد. راه دیگر اینست که نیمی از لیمو را در داخل یک فنجان شیر داغ ریخته و آن را بنوشید. این کار را هر 3 ساعت یکبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین می توانید آبلیمو، آب زنجبیل، آب نعناع و عسل (هر کدام نصف قاشق چایخوری) را با هم ترکیب نموده و روزی یکبار از آن بنوشید. 

 

آسان و موثر

یک قاشق چایخوری آب لیمو را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این محلول را صبح‌ها، پس از بیدار شدن از خواب و شب‌ها، ۲ ساعت قبل از خوابیدن، بنوشید. پس از مدتی شما آشکارا تغییر در اجابت مزاج خود را حس خواهید کرد. عسل در تسکین بیماری و مرطوب‌سازی و لیمو در کاهش تورم ناشی از هموروئید بسیار مؤثر خواهند بود.

 

گیاه درمانی کنید

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر آلوئه ورا می باشد. خواص ضد التهابی و درمانی آلوئه ورا به کاهش تحریک و سوزش هموروئید کمک می کند. آلوئه ورا می تواند برای درمان هر دو نوع هموروئید داخلی و خارجی کارساز باشد. برای درمان هموروئید خارجی مقدار کمی ژل آلوئه ورا را به مقعدتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. این درمان ساده درد و سوزش مقعد را تسکین می دهد. برای درمان خارجی بواسیر، برگ آلوئه ورا را به صورت نواری برش داده و قسمت های خار مانند آن را ببرید. سپس این قطعات برش داده شده را منجمد نمایید. نوارهای آلوئه ورای سرد و منجمد شده را برای درمان هموروئیدهای دردناک استفاده نمایید تا درد، سوزش و خارش شما برطرف گردد.  

بهترین درمان ها برای بواسیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ