راه حلی برای درمان کمردرد بعد از خانه تکانی

parya
اگر برای خانه تکانی کار زیاد کرده اید و جسم سنگین بلند کرده اید و کمرتان درد می کند این مقاله را بخوانید.

در هنگام خانه تکانی افرادی که کارهای منزل را انجام می دهند، بر اثر کار کردن و بلند کردن اجسام سنگین دچار خستگی و کوفتگی می شود. یکی از اعضایی که بعد از خانه تکانی تحت تاثیر کار زیاد است کمر می باشد. اگر شما هم خانه تکانی کرده اید و کمر درد دارید، این مقاله را بخوانید. در این مقاله می توانید با راه حلی برای درمان کمردرد بعد از خانه تکانی آشنا شوید. در ادامه سه حرکت برای درمان کمردرد بعد از خانه تکانی را می خوانید.

حرکت شماره 1 برای درمان کمردرد


ابتدا به پشت بخوابید و هر دو پا را از ناحیه زانو خم کنید، اگر گردن درد دارید یک بالش نازک زیر سرتان قرار دهید، مهره‌های کمر را به زمین فشار دهید و همزمان عضله شکم را به سمت داخل بکشید و چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید؛ این تمرین را 10 بار تکرار کنید، هر بار کمی استراحت کنید و دوباره انجام دهید؛ با انجام این تمرین دردهای کمر کم کم بهبود پیدا می‌کند، اگر گودی کمر دارید و از تنگی کانال نخاع رنج می‌برید، حتماً این تمرین را مرتب انجام دهید.

حرکت شماره 2 برای درمان کمردرد

به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید، یک پا را صاف کنید و خیلی آرام با زانوی صاف پا را بالا بیاورید تا حدی که به کمر فشار نیاورد و بعد پا را پایین آورید، پنج بار پشت سر هم این کار را تکرار کنید، سپس با پای دیگر تمرین را انجام دهید.

حرکت شماره 3 برای درمان کمردرد

به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید، یکی از پاها را با زانوی خم به داخل شکم بیاورید و مهره‌های کمر را به زمین فشار دهید به مدت پنج ثانیه در همین حالت ثابت بمانید. سپس پا را برگردانید و همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید؛ این تمرین را پنج مرتبه با هر پا انجام دهید. حرکت یاد شده نه تنها برای درمان کمردرد مناسب است بلکه در رفع گودی کمر و یبوست هم مؤثر است.

سریع ترین درمان های خانگی برای تسکین کمردرد

چطور بدون کمردرد خانه تکانی کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ