راز سلامتی ژاپنی های چیست؟

toranj
ژاپنی ها از جمله مردمانی هستند که همیشه از سلامت خوبی برخوردارند. به نظر شما راز سلامتی ژاپنی های چیست؟

برای داشتن سلامتی کامل در بدن و مغز و حتی روح خود بهتر است روش زندگی ژاپنی ها را تحت نظر بگیرید. تحقیقات نشان داده است که این دسته از مردم یعنی ژاپنی ها از سلامت خوبی نسبت به دیگر مردمان اقلیم های دیگر دارند. بنا براین ما میخواهیم در این مطلب راز سلامتی ژاپنی ها را در اختیارتان قرار دهیم.

خوردن غذاهای دریایی

خوردن غذاهای دریای که هم باعث تناسب اندام ژاپنی ها می شود هم سلامتشان از جمله رازهایی است که با کمی دقت در زندگیشان می توان دریافت.

 – سویا

سویا در رژیم غذایی ژاپنی ‌ها بسیار پیدا می‌ شود. مخصوصا از زمانی که بررسی‌ ها نشان داده اند که چربی موجود در گوشت و لبنیات، کلسترول را بالا می ‌برد، ژاپنی‌ ها به خوردن بیشتر پروتئین گیاهی که اثر عکس دارد، تشویق شده ‌اند.
سس سویا، توفو و ناتو (دانه سویای مخلوط شده با تخم‌ مرغ خام روی برنج) یکی از حاشیه‌ های اصلی میز غذای ژاپنی ‌ها است.

– آرد گندم و گندم ‌سیاه به هاضمه ‌شان کمک می ‌کند

میزان مصرف نشاسته و آرد سفید در ژاپن زیاد نیست.

رشته ی ژاپنی‌ ها از نشاسته درست نمی ‌شود بلکه از آرد گندم درست می ‌شود؛ البته هم آرد گندم سفید و هم سیاه که هر دوی آن ها نسبت به نشاسته، سالم‌ تر هستند.
شاید بگویید بخش عمده‌ای از غذای ژاپنی‌ ها برنج است اما اگر دقت کنید می‌ بینید شاید آن ها در وعده‌ های غذایی خود همیشه برنج داشته باشند اما میزان برنجی که می‌ خورند بسیار کم است.

– در ظرف‌‌ های کوچک غذا می‌ خورند

وعده غذایی ژاپنی ‌ها تقریبا یک‌ چهارم غذای اروپایی‌ ها است.
هر چند شما ظرف ‌های زیادی روی میزهای آن ها می‌ بینید اما غذای کمی در آن ها است و یکی از یکی سالم ‌تر است. بخار پز ، کباب قابلمه ای ، سرخ کردن اندک ، چرخاندن سریع در آب جوش (در ظرف مخصوص Wok) ، سرخ کردن در روغن کانولا (در زمان اندک) از اصول پخت و پز ژاپنی محسوب می شود. روش هایی که با کمترین میزان تولید روغن ترانس همراه است.

– اهل چای سبزند

در آخر هم این که ژاپنی ‌ها به چای سبز ارادت خاصی دارند. این چای به دو صورت سرد و گرم آماده می ‌شود و خیلی اثرات مثبت دارد.
میزان کافئین چای، نصف قهوه است، چای سبز به هضم چربی کمک می‌ کند، مخصوصا زمانی که سرخ‌ کردنی میل کرده‌ اید.

برای آن که مثل عقاب ببینید

ترکیبی از  اسفناج+ آووکادو می خورند

اسفناج سرشار از لوتئین و ویتامین A است که هر دوی این ها کاملا برای دید مناسب لازم هستند آووکادو هم منبع غنی از لوتئین و ویتامین A است اما مهم تر این که آووکادو سرشار از چربی های سالمی است که بدن برای جذب لوتئین و ویتامین A و استفاده از آن ها به این ویتامین ها نیاز دارد. دکتر هوپ بارکوکاس، پروفسور تغذیه در مرکز تحقیقاتی کیس وسترن دانشگاه کلیولند در این مورد می گوید: «اگر اسفناج را خالی بخورید اکثر مواد غذایی مفید چشمی آن بدون جذب شدن از بدن تان دفع می شود.» اگر پیشنهاد غذا می خواهید سالاد اسفناج و آووکادو را به شما توصیه می کنیم که با روغن زیتون، فلفل، نمک و پودر سیر هم بسیار خوشمزه می شود و هم بسیار مقوی است، در صورتی که دوست داشته باشید می توانید کاهو، خیار، گوجه فرنگی و آبلیمو را هم به این سالاد اضافه کنید.

الو دکتر ، راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

الو دکتر ، چرا ژاپنی ها پیر و چاق نمی شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ