تخم مرغ آب پز را حتما در وعده صبحانه میل کنید!

toranj
تخم مرغ آب پز در صبحانه فواید بسیاری دارد پس حتما در وعده صبحانه میل کنید.

همه کسانی که به باشگاه می روند و قصد بدن سازی دارند خوب می دانند که تخم مرغ چه نقش بسزایی در ایجاد عضله و ماهیچه در بدن دارد. بنابراین این ماده مغذی را در برنامه غذایی روزانه خود در وعده صبحانه بگنجانید.

فواید تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیارغنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد.

بنابراین مصرف تخم مرغ با سایر موادغذایی که از نظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان ، برنج و غلات، باعث تکمیل ارزش پروتئینی غذا می شود.

12.5 درصد وزن تخم مرغ را پروتئین تشکیل می دهد و هم در زرده و هم در سفیده وجود دارد. ولی بیشتر در سفیده تخم مرغ و به نام آلبومین وجود دارد.

در نمودارهای ارزیابی کیفیت پروتئین موجود در موادغذایی، همیشه تخم مرغ در بالاترین حد یعنی 100 قرار دارد و بعنوان استاندارد مرجع برای سنجش پروتئین سایر غذاها استفاده می شود.
خم مرغ حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است. به خصوص اینکه منبع بسیار خوب ید و فسفر می باشد که ید برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن لازم می باشند.

املاح مهم دیگری که در تخم مرغ وجود دارند شامل: روی، سلنیم، آهن و کلسیم می باشند. روی باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر می شود و عفونت را نیز از بین می برد.

تخم مرغ و ضد ریزش مو

تخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی میزان قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها هدایت می کند. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B۸ نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.

روش استفاده

۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر و یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید. هم بزنید تا یکدست شود و ماسک را روی موهایتان بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با آب فراوان شستشو دهید.

تخم مرغ دوست خانم های باردار

تخم مرغ سرشار از اسیدفولیک است. این ماده مغذی برای خانم های باردار لازم و ضروری است به خصوص در ۳ ماهه اول بارداری. به خاطر این که از ناهنجاری های مادرزادی پیشگیری می کند. تخم مرغ حاوی تمام عناصر مغذی مورد نیاز جنین از جمله ویتامین ها و پروتئین ها می باشد.
 

روش استفاده

 
هر عدد تخم مرغ ۱۰۰ گرمی حاوی ۵۰ میکروگرم فولات است. خانم های باردار به روزانه ۴۰۰ میکروگرم از این ماده نیاز دارند. برای همین می توانید به طور مرتب از این ماده غذایی استفاده کنید. البته نه بیشتر از ۶ عدد در هفته. برای افرادی که کلسترول خونشان بالاست مصرف ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ آب پز در هفته کافی است.

چرا باید تخم مرغ آبپز را در وعده صبحانه بخوریم؟

 استفاده از تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه سبب ایجاد عضله و کاهش استرس در افراد می شود.

اهمیت خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه

تخم مرغ یک ماده غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و ویتامین است و افراد زیادی در دنیا از این ماده غذایی استقبال می کنند و در اکثر وعده های خود از این چاشنی استفاده می کنند.

بسیاری از مردم دنیا در وعده صبحانه تخم مرغ را به صورت نیمرو و یا املت درست  می کنند که در این غذا به علت مصرف زیاد روغن، خصوصیات خوب خود را به این صورت از دست می دهد.

تخم مرغ آب پز دارای ویتامین های مختلفی از جمله پتاسیم است که به دلیل استفاده نکردن از روغن،  یک ماده غذایی مناسب برای افراد ورزشکار و چاق محسوب می شود.

خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه دارای خواص زیر است:

۱-  چربی خون را کاهش می دهد.
۲-  کمک بزرگی به کاهش وزن می کند.
۳-  خطر ابتلای افراد به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
۴-  سبب شادابی و سلامت پوست و مو می شود.
۵-  بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
۶-  استرس و اضطراب را کم می کند.
۷-  سرشار ازامگای ۳ است.
۸-  عضله سازی می کند.

زمان پخت تخم مرغ عسلی

الو دکتر ، رژیم لاغری سه روزه با تخم مرغ آب پز

الو دکتر ، دردسرهای رژیم تخم‌مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ