کاهش وزن با این گوشت خوشمزه + خواص فراوان

faateme1366
هر وقت به بازار می رویم برای خرید گوشت و مرغ، روی در و دیوار نوشته گوشت بوقلمون موجود است میبینیم ولی به آن توجهی نمی کنیم. در این مطلب برای شما از خواص بوقلمون صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

گوشت بوقلمون جزو گوشت های سفید است یا قرمز؟

بوقلمون پرنده‌ای از نژاد قرقاولان و بزرگ‌ترین و سنگین‌وزن‌ترین پرنده خانگی است. گوشت این پرنده حاوی هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است. 65 درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و 35 درصد آن تیره و در ناحیه ران‌ها قرار دارد. هریک از این گوشت‌ها از نظر طعم و مزه باهم متفاوتند. گوشت سینه و بال‌ها سفید و لذیذ و از نظر مزه شبیه گوشت گوساله است و گوشت قرمز آن که اغلب در ران‌ها یافت می‌شود، بسیار نرم و طعمی شبیه گوشت پرندگان وحشی یا شکاری را دارد.

 

چه موادی در بوقلمون وجود دارد؟

بوقلمون، منبع بسیار خوب پروتئینی است. چهار مثقال از آن 1/65 درصد از ارزش پروتئینی روزانه را تامین می‌کند، همراه با 9/11 درصد چربی اشباع شده که حدود نیمی‌از چربی اشباع شده، در گوشت قرمز یافت می‌شود. ساختار بدن انسان از پروتئین ساخته شده است. ما برای آمینواسیدها و جابجایی نیتروژن برای ساخت الگوی آمینواسیدهای مورد نیاز خود باید از منابع پروتئینی گیاهی و حیوانی استفاده کنیم.

 

دیگر مواد غذایی موجود در 100 گرم بوقلمون

تریپتوفان 0.35 گرم

پروتئین 32.56 گرم

سلنیوم 33.00 میکروگرم

ویتامینB3(نیاسین) 7.22 میلی گرم

ویتامینB6(پایروکسیدین) 0.54 میلی گرم

فسفر 238.14 میلی گرم

 

آیا بوقلمون به کاهش وزن کمک می کند

بوقلمون در مهمانی های مختلفی سرو می شود. حالا سوال اینجاست که این ماده غذایی می تواند برای کاهش وزن مفید باشد؟ گوشت بوقلمون مواد مغذی زیادی دارد و کالری موجود در آن اندک است. همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و همین امر باعث شده یک ماده عالی برای کاهش وزن باشد.

 

چه کسانی اصلا بوقلمون نخورند؟

اگرچه این شرایط نادر است اما برخی از افراد ممکن است به گوشت و محصولات بوقلمون واکنش آلرژیک نشان دهند. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است به برخی از افزودنی هایی که در محصولات گوشتی یافت می شود حساسیت داشته باشند. نشانه های حساسیت به مواد غذایی شامل کهیر، عطسه کردن، سردردد، اسم و حالت تهوع است. اگر چنین نشانه هایی را تجربه کرده اید یا بعد از خوردن بوقلمون عوارض جانبی داشتید حتما با پزشک مشورت کنید.زمانی که می خواهید سینه بوقلمون را آماده کنید امنیت غذایی فاکتور مهمی محسوب می شود. بوقلمون را با حداقل دمای داخلی ۱۶۵ درجه فارنهایت بپزید. در نهایت باید به خاطر داشته باشید که محصولات فرآوری شده می توانند سدیم بالایی داشته باشند. اگر دوست ندارید سدیم اضافی وارد بدن کنید بهتر است از بوقلمونی استفاده کنید که در منزل تهیه شده است.

 

ترفندهای مهم آشپزی با بوقلمون

استفاده از بوقلمون فوت و فنی دارد که بهتر است آنها را بدانید

 

زمان پخت بالایی دارد

گوشت بوقلمون نسبت به مرغ دیرپز است بنابراین اگر زمان کافی برای طبخ غذا در اختیار ندارید، مرغ یا ماهی را انتخاب کنید. اگر زودپز دارید از این بابت مشکلی وجود ندارد و می‌توانید خوراک گوشت بوقلمون را به سرعت آماده کنید.

 

ران بوقلمون خوشمزه‌تر استیا سینه آن؟

ران بوقلمون نسبت به سینه آن خوشمزه‌تر است. این را هم بدانید که ران چربی بیشتری دارد و اگر از بابت افزایش وزن و مصرف کالری نگرانی دارید، انتخاب سینه به نفع‌تان است.

 

چرخ کرده استفاده کنیم یا قلیه؟

گوشت بوقلمون این قابلیت را دارد که آن را در دستگاه چرخ‌گوشت بریزید و به جای گوشت چرخ‌کرده از آن استفاده کنید.

 

مناسب برای تهیه ژیگو

اگر به پخت غذاهای خارجی مانند ژیگو علاقه‌مند هستید، بهتر است بدانید بوقلمون می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز این غذا باشد. کافی است داخل گوشت یک حبه سیر بگذارید، بعد آن را با کره سرخ کرده و به مدت یک ساعت داخل زودپز قرار دهید. در این صورت غذای خوشمزه‌ای برای سرو کردن دارید که برای پذیرایی از ‌مهمان‌ها هم گزینه خوبی است.

 

تمام فواید گوشت بوقلمون

کاهش کلسترول بد خون:

قسمت روشن‏تر گوشت بوقلمون که بدون پوست باشد، دارای چربی، چربی اشباع و کلسترول کمتری از گوشت مرغ و گاو است.

 

جلوگیری از سرطان:

اسید آمینه تریپتوفان برای فعالیت سلول‏های T لازم است. سلول‏های T یک نوع از سلول‏های سیستم ایمنی بدن هستند که سلول‏های سرطانی را از بین می‏برند. در فقدان تریپتوفان، سلول T فعال می‏میرند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‏دهد اسیدآمینه تریپتوفان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن به عهده دارد. یک مطالعه روی موش‏ها نشان داد که متابولیت‏های تریپتوفان (مولکول‏های ناشی از تجزیه تریپتوفان در بدن) اثر داروهایی را دارند که برای کاهش علائم بیماری ام اس استفاده می‏شوند. بیماری ام اس یک نوع بیماری‏ مربوط به سیستم ایمنی بدن است.

 

بهبود کم‏خوابی

اسید آمینه تریپتوفان نقش مهمی در خوابیدن دارد و باعث بهبود خواب در مبتلایان به بی‏خوابی مزمن می‏شود.

 

افزایش هورمون تستوسترون

پروتئین موجود در گوشت بوقلمونی که به طور طبیعی (بدون استفاده از مواد شیمیایی و هورمونی) پرورش داده شده است، میزان هورمون تستوسترون را در بدن آقایان، در حد مطلوب نگه می‏دارد. ولی هورمون‏هایی که در پرورش بوقلمون‏های صنعتی استفاده می‏شوند، تولید هورمون استروژن (هورمون زنانه) را افزایش و هورمون تستوترون را کاهش می دهند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‏دهد اسیدآمینه تریپتوفان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن به عهده دارد.

میوه های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حبیب

حبیب

1396-12-21 - 11:55 پاسخ

بی مزه و سفت است.