چگونه مادرشوهرمان 3سوته عاشقمان شود؟

faateme1366
یک قصه دور و درازی به نام عروس و مادر شوهر در تمام جوامع وجود دارد. در این مطلب برای شما از رموز موفقیت آمیز در برخورد با مادرشوهر صحبت کرده ایم.

او را کاملا بشناسید

در همان روزهای اول زندگی مشترک تان با کمک همسرتان از خصوصیات اخلاقی مادرش، حساسیت های او، نیازهایش و هر آنچه فکر می کنید در ارتباط میان شما می تواند کمک کننده باشد، باخبر شوید. اگر دل و جرأتش را دارید، رو در رو با نهایت احترام در یک گفت و گوی دوستانه با او حرف بزنید. او را مادر خودتان بدانید. از او کمک بخواهید تا اگر اشتباهاتی دارید آنها را اصلاح کنید.

 

چگونه از دخالت هایشان جلوگیری کنید؟

در درجه اول شما باید  به شیوه‌ای صحیح به آنها بفهمانید که خط قرمز‌های روابط‌شان با شما کجاست. خیلی مودب و مهربان باید جلوی کنجکاوی‌های مادرشوهر را بگیرید.  باید بدون اینکه از کوره دربروید، با کلام مناسب و واژه‌گزینی صحیح این مساله را حل کنید.به خاطر داشته باشید که اختلاف داشتن در زندگی امری کاملا طبیعی است و یک مشکل محسوب نمی‌شود، بلکه شیوه حل اختلاف است که همواره می‌تواند مشکل‌ساز باشد.پس در جواب کنجکاوی‌های بی‌مورد می‌توانید این‌طوربگویید: «مادر جان! این مساله خیلی مهم نیست که بخواهد ذهن شما را مشغول کند. نگران نباشید؛ من چارچوب زندگی را طوری ترسیم می‌کنم که به وظایف زناشویی‌ام خدشه‌ای وارد نشود.  مهم آن است که تهیه ناهار و مرتب کردن خانه را مدیریت کنم و همه چیز مهیا باشد تا همسرم به خانه بیاید.»   باید یاد بگیرید به جای اینکه گله مادر و خواهر و خانواده‌اش را به همسرتان بکنید، به شکلی صحیح ابراز وجود کرده و به صحبت کردن با خانواده او و بیان انتظارات‌تان بپردازید. در شیوه صحبت کردن و رفتار شما در عین احترام باید این نکته وجود داشته باشد که حتما اطلاعات‌تان را حفظ کنید و تا‌ آنجا که امکان دارد اجازه سرک کشیدن دیگران در مسایلی که فقط مختص شما و همسرتان است را ندهید

 

بهترین راه حل را انتخاب کنید

این را بدانید شما باید در برخورد با آدم های مشکل (هر که باشد، دوست، همکار یا مادر شوهر) حد فاصل را رعایت کنید و مشکل را ختم نمایید وگرنه آنها از کاه، کوه می سازند و بحران درست می کنند. همچنین به خودتان آرامش بدهید و با متانت بگذارید آنها هر چه می خواهند بگویند و فقط شنونده باشید. پاسخ شما بهتر است فقط تأیید و «بله، سعی می کنم» باشد و بعدش دنبال کار خودتان بروید؛ چون این افراد هیچ قلقی ندارند و باید حر ف هایشان را در کمال آرامش شنید و تأیید کرد تا گفتگو کوتاه شود. البته اگر صحبتشان با نظر شما موافق نیست می توانید بدون ابراز مخالفت فقط آن را تأیید نکنید. مطمئن باشید در هر شرایطی از زندگی با خانواده همسر می توانید لذت ببرید، به شرط آنکه شیوه حل اختلافتان را بلد باشید و مرزها را حفظ کنید.

 

چشمانتان را باز کنید به جای اینکه مقایسه کنید!

هیچ‌وقت خود را با عروس‌های دیگر خانواده مقایسه نکنید. احتمالا عروس‌های قبلی خانواده رابطه صمیمانه‌تری با مادرشوهرتان دارند و به او نزدیک‌ترند. طبیعی است! آنها سال‌های بیشتری را در کنار هم زندگی کرده‌اند. گذشته از این، هیچ وقت خدماتی که مادرشوهرتان به عروس‌های دیگر ارائه کرده را با کمک‌هایی که به شما کرده قیاس نکنید. تفاوت وضعیت اقتصادی خانواده در سال‌های مختلف، تفاوت نگاه آدم‌ها به موضوعات و بسیاری عوامل دیگر، می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد. پس نگذارید حسادت و مقایسه کردن از همان روزهای اول رابطه شما را خراب کند.

 

به دید یک مادر به او نگاه کنید نه یک دشمن!

باید به این مسئله فکر کنید، همانطوری که شوهر خود را دوست دارید، باید خانواده او را نیز بپذیرید. پذیرفتن خانواده او نقش بسیاری در حل مشکلات شما دارد. زیرا صمیمت و احترام را به همراه دارد. همچنین به این فکر کنید، شما با بسیاری از مشکلات ارتباطی که تاکنون داشته اید، توانسته اید، موفق شوید، زیرا به خودتان متکی بودید.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو و ورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه ازدواج و زناشویی آشنا شوید، خودتان را باور کردید که می توانید و اعتماد به نفس لازم را پیدا کردید. صحبتهای دوستانه و محترمانه شما، آنها را مجاب به پذیرش شما می کند بدون اینکه مجبور شوید همسر خودتان را درگیر در این مسئله کنید.

در عین حال سعی کنید ارتباط عاطفی خود را با همسرتان قوی تر کنید. پیوند عاطفی و صمیمت با او موجب آرامش فکری و روانی بیشتر شما می شود و بهتر می توانید در جهت اهداف مشترک زندگی تان گام بردارید. در این درگیری ها او را دخیل نکنید اما به طور کلی در جریان تلاشهای شما باشد.

فکر کنید بسیاری از صحبتهای که از مادر شوهر خود می شنوید و ناراحت می شوید آیا از مادر خودتان بشنوید، ناراحت می شوید.؟ یعنی حساسیت نشان نمی دهید و راحت از کنار آنها می گذرید. بنابراین سعی کنید همین روش را در مورد مادر شوهر خود نیز انجام دهید. گاهی توجه کردن به خواسته های مادر شوهر و مدارا کردن نوعی تدبیر و مصلحت است.

برای اینکه بتوانیم ارتباط درست برقرار کنیم باید ذهن مان را از بدی ها پاک کنیم و تصور کنیم که یک ارتباط تازه را می خواهیم شکل دهیم. شاید مادر شوهر شما بدخلق است اما با کمی سیاست و محبت بتوانید محبت مادرانه او را داشته باشید. در کنار صمیمیت حد فاصله و حریم ها را حفظ کنید.

چند نکته بسیار مهم در امر ازدواج که هر دختر و پسری باید بدانند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ