جلوگیری از ابتلا به سرطان با این ویتامین

mousavi
اگر سبک زندگی سالمی دارید، نگران نباشید، چرا که به احتمال قوی به سرطان مبتلا نخواهید شد.

بیش از ۷۰ درصد از دلایل سرطان، ریشه در سبک زندگی افراد دارد و اگر موارد مرتبط با آنها را رعایت کنید تا حد زیادی از سرطان دور خواهید بود. رژیم غذایی، ورزش و پرهیز از مصرف دخانیات از راهکارهای مشخص برای فرار از بیماری‌های مختلف است، اما در این مقاله با نکات نسبتا غافل‌گیر‌کننده‌ای روبه‌رو می‌شوید که پیشگیری از سرطان را ساده و ساده‌تر می‌کنند و زندگی سالمی به شما می‌بخشند. با ما همراه باشید.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند، استفاده از ویتامین D می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

کارشناسان مصرف این ویتامین را در فصل زمستان زمانی که تابش نور خورشید کمتر است به افراد توصیه می‌کنند.

ویتامین D افزون بر جلوگیری از ابتلا به سرطان، برای تقویت استخوان و عضله‌های بدن، مقاومت بدن در برابر بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی و حتی بیماری‌های اعصاب و روان هم موثراست.

در بدن انسان وقتی در تماس با نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین D ساخته می‌شود، اما خطرناک بودن امواج و اشعه‌های خورشیدی که می‌تواند منجربه سرطان پوست و چین و چروک صورت شود باعث می‌شود کارشناسان مدت زمان محدود تماس با نور خورشید و درعوض مصرف مکمل‌های ویتامینی و خوراکی‌های طبیعی را پیشنهاد کنند.

مصرف مکمل‌های ۱۰ میکروگرمی ویتامین D در ماه‌های اکتبر تا آوریل هرسال می‌تواند مانع از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف ازجمله سرطان شود.

پژوهشگران با آزمایش برروی افراد سالمند مبتلا به سرطان دریافتند به میزان قابل توجهی بیشتر آن‌ها دچار کمبود ویتامین D در خون خود بوده اند؛ ازجمله دیگر منابع تامین ویتامین D می‌توان ماهی‌های روغنی، کبد گوساله یا گوسفند و تخم مرغ را نام برد.

درکشور‌هایی که آب و هوای ابری دارند و در مناطق نزدیک قطب شمال هستند میزان کمبود ویتامین D در بدن اهالی بیشتر از سایر کشور‌هایی است که از نورخورشید بهره بیشتری می‌برند.

محققان معتقدند ویتامین D سبب تولید نوعی آنزیم در بدن می‌شود که از اندام‌های بدن محافظت می‌کند و مانع از بروز سرطان می‌شود؛ کارشناسان اعتقاد دارند افرادی که پوست تیره و سبزه دارند، کودکان، زنان باردار و هم افراد مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و مبتلایان به انواع آلرژی باید ویتامین D را زیر نظر پزشک در رژیم غذایی خود قرار دهند.

آزمایش‌ها همچنین نشان داده است، ویتامین D ممکن است از ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید نیزجلوگیری کند.

پژوهش درباره اثر ویتامین D بر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های التهابی، چون آرتریت روماتوئید و ورم مفاصل به وسیله دانشمندان دانشگاه بیرمنگام انگلستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران

به سادگی با این 8 ماده از سرطان جلوگیری کنید!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ