جلوگبری از پیری با این راه ها

toranj
از پیری زود روس جلوگیری کنید.

پیری امری است زود رس و غیر قابل کنترل اما می توانید از سرعت آن بکاهید. در این مقاله سعی شده است راه هایی را برای چلوگیری از پیری توضیح داده شود.

جلوگیری از پیری با تغذیه

ویتامین بزن به بدن

عامل بعدی که می تواند تا حد زیادی بر سلامتی و جوانی افراد تاثیر گذار باشد، دریافت میزان کافی از انواع ویتامین ها خصوصا ویتامین های E و C است. در گذشته ویتامین E را به عنوان ویتامین جوانی می شناختند اما امروزه در این خصوص شبهه هایی به وجود آمده است؛ بنابراین مصرف ویتامین E در قالب روغن های خوب مثل روغن زیتون و روغن کانولا می تواند توصیه مناسب تری برای دریافت این نوع ویتامین باشد تا آنکه بخواهید مکمل ویتامین E را مصرف کنید. ویتامین C هم به دلیل تامین کلاژن پوست، برای حفظ جوانی از سمت متخصصان تغذیه توصیه می شود. همچنین لازم است بدانید که ویتامین C بیشتر در میوه و سبزیجات وجود دارد.

مراقب تغذیه ات باش

اگر کسی می خواهد پوستی سالم داشته باشد باید یک رژیم غذایی متعادل و متنوع شامل انواع مواد غذایی داشته باشد. مصرف میوه و سبزیجات و روغن های مفید را درنظر داشته باشید؛ البته حتما می دانید که مصرف بیش از حد روغن ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین در مورد لبنیات هم توصیه می کنیم نوع کم چرب این محصولات را استفاده کنید.

با سبوس آشتی کن

ویتامین های گروه B بر سلامت پوست و حفظ جوانی تاثیر زیادی دارد. سبوس گندم و برنج منبع غنی این گروه از ویتامین هاست. بنابراین برای مصرف نان بهتر است از نوع سبوس دار آن مثل نان سنگک استفاده کنید؛ برنج قهوه ای هم می تواند این نیاز بدن را تامین کند.

قند بخوری پیر می شوی

از سوی دیگر این قضیه مواد غذایی هستند که می توانند بر حفظ جوانی اثر مخرب داشته باشند مثل قندهای ساده. اگر به حفظ سلامت و جوانی خود می اندیشید حتما باید مصرف قندهای ساده مثل قند و شکر معمولی، انواع شیرینی جات و. . . را محدود کنید.

بخار پز بهتر است

می توان گفت روش پخت غذا نیز می تواند بر حفظ جوانی و شادابی موثر باشد. بهترین روش طبخ غذاها برای حفظ ویتامین ها، بخارپز کردن است و توصیه می شود از این روش استفاده شود اما اگر افرادی نمی توانند دائما از این روش استفاده کنند یا به غذاهای سرخ کردنی تمایل دارند، حداقل توجه داشته باشند که از روغن های سالم استفاده کرده و میزان سرخ کردن را به حداقل برسانند.

 

رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای به شما در جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند

همین که سلول‌های ما پیر می‌شوند، تلومرهای DNA کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شوند. اگر ما بخواهیم پیر شدن را متوقف کنیم راز آن در این است که این تلومرها را در حد امکان حفظ کنیم. بنابراین به ما کمک می‌کند با سرعت خوب و به‌جایی پیر شویم. ممکن است شگفت‌زده شوید که یک رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک کند.

مجله‌ی بریتیش مدیکال یک پژوهش بسیار جالب را انتشار داده است که نشان می‌دهد رژیم مدیترانه‌ای در مقایسه با عادات غذایی سایر فرهنگ‌ها بیشتر به طول عمر کمک می‌کند. این پژوهش ۲۳هزار زن و مرد را که هیچ بیماری خاصی مثل سرطان، دیابت، یا بیماری‌های قلبی نداشتند بررسی کرد. آن‌هایی که در رژیم مدیترانه‌ای بودند به طور قابل توجهی طول عمر داشتند. فقط وقتی که با دوستان‌تان دور هم جمع می‌شوید چیزی که درباره‌ی این رژیم نباید فراموش نکنید این است که سعی کنید رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید به این سمت که روغن زیتون، میوه، سبزیجات، آجیل و حبوبات را در رژیم‌غذایی‌تان بگنجانید، گوشت و ماهی را کم‌تر مصرف کنید.

از همه‌ی خبرها بهتر این است که با این رژیم دیگر شما نباید نگران چند کیلو اضافه وزن خود باشید. هم‌چنین این رژیم کمک می‌کند تا چین و چروک‌های شما هم صاف شوند و جوانتر به نظر آیید. شکلات هم که دشمن شماره یک چاقی بود حالا ریش‌سفید غذاهای ضدپیری است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ