پوستتان را تا عید درخشان کنید با این ماسک ها

toranj
ماسک های مناسب برای پوست صورت تا چند روز مانده به عید به درخشانی و شفافیت پوست های چرب و معمولی کمک می کند.

هر پوستی ماسک صورت مناسب خودش را نیاز دارد تا بتواند به خوبی تغذیه کند و به شفافیت اولیه خود دست یابد. پوست صورت خود را با این لینک ابتدا بشناسید  الو دکتر ، با این آزمایش نوع پوست خود را تشخیص دهید.

سپس در ادامه ماسک مناسب پوست خود را انتخاب کنید تا ان چند روز مانده به عید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

قبل از استفاده از ماسک ها،  برای پوست چرب چند نکته را به خاطر داشته باشید:

۱- بهترین زمان استفاده از ماسک های دست ساز بلافاصله بعد از درست کردن آن است. اگربیش از مقدار مورد استفاده درست کردید، می توانید به مدت یک هفته در یخچال آنرا نگهداری کنید.

۲- شمانمی توانید ماسک را بیش از زمان گفته شده نگهداری کنید.

۳- افرادی که پوست های چرب دارند حداقل دو بار در ماه باید از این ماسک استفاده کنند.

۴- درحالیکه منتظرید تا بعد از زمان مورد نظرماسک را از صورتتان پاک کنید، از این فرصت برای تمدد اعصاب(ریلکسیشن)استفاده کنید. دراز بکشید و چشمانتان راببندید. صفحه ای از کتابی که به آن علاقه دارید را بخوانید و خلاصه اینکه کاری راکه شما را آرام می کند انجام دهید.

۵- کسانی که پوست چرب دارند، باید دوبار در روز صورتشان را با پاک کننده های فاقدچربی شستشودهند.

۶- بهترین پاک کننده برای پوست چرب آبلیمواست. ازیک تکه پارچه کتان برای استفاده از آبلیمو روی پوستتان استفاده کنید.

۷- اگرپوستتان چرب است باید از مرطوب کننده های غیرچرب استفاده کنید.

ماسک خیار وماست

 بهترین ماسک برای پوستهای چرب است. خیار نه تنه پوست را تسکین می دهدبلکه چروک های پوست رانیزکاهش می دهد. یک خیار را بشویید و پوست آن رابگیرید و نصف آن را همراه بایک قاشق غذاخوری ماست داخل مخلوط کن بریزید.دستگاه را روشن کنید تا مخلوطی یکدست بدست آید.

ماسک آماده شده رابه تمام صورت به غیراز دور چشمها بزنید و ده الی پانزده دقیقه روی پوست بماند وبعد باآب ولرم آنرا بشویید.

ماسک لیمو و بلغور جو دوسر

نیزاز دیگرماسک های طبیعی برای پوست های چرب است. لیمو به سفت شدن و روشن ترشدن پوست شما کمک می کند.

یک فنجان بلغور جو دوسررا با یک قاشق  آبلیمو و یک قاشق ماست ساده را در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید و به مدت ده الی پانزده دقیقه ماسک را روی صورتتان بزنید و با آب ولرم بشویید.

بهترین و طبیعی ترین ماسک پوست خشک و حساس صورت

برای رفع خشکی پوست صورت روش های تغذیه ای و ماسک های گیاهی توصیه می شود که در میان ماسک ها و لوسیون ها طبق معمول گیاهی های خانگی موثرترند.

ماسک پوست خشک و نرم کننده طبیعی نارگیل

گرد نارگیل را در شیر حل کرده خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آنرا بر روی صورت مالیده بگذارید تا خشک شود، سپس با آب ولرم بشوئید. آب خیار را باخامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را بر روی صورت بگذارید،این ماسک خاصیت آبرسانی دارد. ماسک عسل و زرده تخم مرغ:1 قاشق سوپخوری عسل (پوست را تحریک و نرم می کند)+1 عدد زرده تخم مرغ (در پوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند)+یک دوم قاشق چایخوری روغن بادام ( درپوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند) +1 قاشق سوپخوری ماست (پوست را نرم و لطیف کرده و سپس آنرا سفت و محکم می کند) تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

مرطوب کننده گیاهی و ماسک پوست خشک با خیار و شیر

مواد لازم

خیار:یک عدد

شیر پرچرب:یک کاسه

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده اید را در کاسه بریزید و حلقه های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه ها برای 20 دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست تان بچینید و 20دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورت تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید 10 دقیقه روی صورت تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد.این ماسک را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت و سه بار در هفته استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ