نشانه های ازدیاد سموم در بدن چیست؟

parya
سموم موجود در محیط از طریق مختلف وارد بدن می شود و اگر به بدن رسیدگی نشود، این سموم در بدن زیاد می شود که نشانه هایی برای ازدیاد سموم در بدن وجود دارد. این نشانه ها دراین مقاله بیان شده اند.

در اثر آلودگی های محیط زیست و یا غذاهایی که در روی آتش پخته می شوند و یا غذاهایی که می سوزند سم وارد بدن می شود و اگر غذاهای مناسب برای سم زدایی بدن خورده نوند این سم وارد کبد می شود و کل بدن را فرا می گیرد. اینجا سوال پیش می آید که نشانه های ازدیاد سموم بدن چیست واز کجا بفهمیم که سم بدن افزایش یافته است. این مقاله را بخوانید تا با نشانه های ازدیاد سموم دربدن آشنا شوید.

خستگی دائمی

زمانی که بدن به طور مداوم و بیش از توان خود کار می کند تا توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در بافت ها را دفع کند، طبیعی است که بیش از اندازه نیز احساس خستگی کند. این احساس خستگی حتی با خوابیدن خوب نیز از بین نمی رود. توجه داشته باشید که خستگی، مشکل در تمرکز و نیاز مداوم به خوابیدن در ساعات غیرعادی می توانند نشان دهنده این باشند که بدن تان نیاز به کمک شما در جهت دفع سموم دارد.

اضافه وزن مداوم

کاهش وزن همیشه کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تلاش مداوم و رژیم غذایی و ورزش دارد. اگر به طور مداوم ورزش می کنید و تغذیه مناسبی دارید، اما باز هم وزن اضافه می کنید احتمالا دچار یک مشکل هورمونی شده اید. این شرایط می تواند ناشی از ازدیاد توکسین و سمومی باشد که از طریق مواد غذایی وارد بدن شده اند.

یبوست

سمومی که در خون تجمع پیدا می کنند، تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی دارند و واکنش های منفی مانند سردرد مداوم ایجاد می کنند. روده ها نقش موثری در فرآیند دفع توکسین ها از بدن دارند. بروز مشکل در دفع مدفوع و ایجاد یبوست می تواند ناشی از حبس شدن سموم زیادی در بدن باشد. این مسئله می تواند باعث ایجاد دل درد، التهاب و مشکل در جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی شود.

مشکلات پوستی

پوست یک ارگان گسترده و همچنین آینه سلامت بدن است. در واقع زمانی که سموم زیادی در خون و بافت های بدن انباشته شده باشد، پوست به خوبی آن را انعکاس می دهد. در این صورت آکنه، ضایعات پوستی و واکنش های آلرژیک بیان می کنند که بدن میزبان سموم زیادی شده است. علاوه بر این وجود گودی و سیاهی زیر چشم ها، اگزما و همچنین پسوریازیس نیز از جمله علائم انباشتگی سموم در بدن محسوب می شوند.

حرارت زیاد بدن

حرارت و گرمای زیادی بدن می تواند یکی از علائم انباشتگی ترکیبات سمی در بدن باشد که کبد را وادار به کار بیش از اندازه می کند. این مسئله باعث افزایش تعریق می شود، چون بدن به دنبال راهی برای افزایش دفع توکسین ها از طریق پوست می گردد. بنابراین بدن زیادی عرق می کند.

سردردهای مداوم

اگر با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان همچنان نفس تان بد بو است، احتمالا از مشکلات گوارشی و تجمع سموم در کبد رنج می برید. سمومی که در خون تجمع پیدا می کنند، تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی دارند و واکنش های منفی مانند سردرد مداوم ایجاد می کنند. بافت های عصبی نسبت به مواد زاید بسیار حساس هستند. بنابراین جای تعجبی نیست که چنین دردهایی بروز کنند.

تجمع چربی های شکمی

سم زدایی به کاهش وزن کمک می کند، چون این کار ترکیبات زایدی که باعث انباشتگی چربی ها به دور شکم می شوند را از بدن دفع می کند. توکسین ها روی سطح قند و کلسترول خون تاثیر می گذارند این مسئله نیز باعث افزایش چربی دور شکمی می شود.

بوی بد دهان

هالیتوز یا بوی بد دهان یکی از مشکلات آزاردهنده برای خود فرد و دیگران است. اگر با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان همچنان نفس تان بد بو است، احتمالا از مشکلات گوارشی و تجمع سموم در کبد رنج می برید. سموم انباشته شده در بدن، محیط دستگاه گوارشی را با مشکل مواجه کرده و روند تکثیر باکتری در دهان، دندان ها و لثه ها را سرعت می دهد. از طرف دیگر با افزایش سموم در خون، روی زبان از لایه ای زردمانند پوشیده می شود که بوی بدی ایجاد می کند.

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا می تواند در نتیجه تجمع ترکیبات اضافی در صفرا باشد. کبد برای سم زدایی از بدن شروع به تولید صفرای غلیظ تری در کیسه صفرا می کند. این مسئله نیز باعث افزایش روند سنگ سازی می شود

همه چیز درباره سم زدایی از بدن

علائم تجمع سموم و التهاب در بدن چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ