داروهایی با خاصیت که دور ریخته می شود

mousavi
همه ما بعد از آشپزی یا بعد از صرف یک وعده غذایی قسمتهایی از میوه یا مواد غذایی را دور می ریزیم.

در واقع قسمت هایی که برای ما حکم دور ریز دارند می توانند جز ماده های غذایی بسیار مهم محسوب شوند.

هسته ها، دانه ها، پوست و اجزای مهم دیگری هستند که در طب چینی به عنوان دارو از آن استفاده می کنند.

اگر بتوانیم این قسمت ها را به درستی استفاده کنیم بخش عمده ای از زباله ها را هم کاهش می دهیم.

باور می کنید بعضی از موادی که به عنوان زباله دور می ریزید داروهایی با خاصیت مختلف باشند.

فکر می کنید چه قدر هزینه می کنیم برای تولید این مواد طبیعی؟ و چقدر برای از بین بردن آنها؟

اگر باور ندارید بگذارید چند مورد از این مواد طبیعی دارویی که به سادگی همراه زباله ها دور می ریزیم بیان کنیم:

پوست و تخم خربزه: قسمتی از کتاب راز درمان دکتر احمدیه را با هم بخوانیم: «پوست رویه خربزه را چنانچه با کارد تراشیده و آن را با عسل سرشته و حب سازند و از این حب روزى نیم تا یک مثقال میل کنند و ضمنا هر صبح ناشتا مقدار دو، سه مثقال تخم خربزه را جویده و یا عصاره آن را بنوشند، سنگ کلیه و کبد را دفع خواهد کرد. این دارو را شخصا بخصوص در کودکان بارها آزموده ام.» ضمنا تخم خربزه نیز از داروهای مفید در تقویت کلیه ها و رفع التهابات کلیوی است.

پوست و تخم هندوانه: قسمتی از کتاب تحفة المومنین را با هم بخوانیم: «خوردن مشتى مغز تخم هندوانه در روز فى المجلس تا چند روز سنگ کلیه و مثانه را می ریزاند. مرباى پوست هندوانه با عسل و شکر معالج سرسام و وسواس و لکه هاى سیاه پوست و لک و پیس و درد سینه و ضعف معده و تقویت هاضمه می باشد

پوست انار: قسمتی از کتاب تحفة المومنین را با هم بخوانیم: «نشستن در آب جوشانده پوست انار جهت خونریزی بیش از حد قاعدگی و خروج مقعد و قطع خون بواسیر، استفاده موضعی از سوخته آن با عسل بر سینه و معده جهت منع خونریزی گوارشی، دهانشویه آب جوشانده آن جهت تقویت لثه مفید است.»

حالا یک حساب سرانگشتی و تخمینی برای یکی از موارد بالا: طبق گزارش دفتر آمار و  فناوری اطلاعات وزارت کشاورزی در سال 78 حدود 1218هزار تن خربزه برداشت شده است. اگر نصف این مقدار هم در داخل مصرف شده باشد حدود 600 هزار تن خواهد شد. طبعا وزن پوست و تخم خربزه کمتر از 10 درصد آن نیست، یعنی سال 78 چیزی حدود 60 هزار تن داروی کلیوی طبیعی را دور ریختیم. این پایان ماجرا نبود. علاوه بر هزینه تولید این مقدار داروی طبیعی، هزینه هم کردیم برای جمع آوری آن به عنوان زباله و دفن آن و گندزادایی ناشی از فساد آن. همچنین هزینه کردیم برای تهیه داروهای شیمیایی جهت بیماران کلیوی. اگر مبالغ هزینه شده در طی این سالها برای پژوهش درباره اثر این ماده هزینه شده بود بهتر نبود؟

موارد بالا اندکی از داروهای با ارزشی است که با هزینه کردن آنها را نابود می کنیم. می توانید به این لیست پوست تخم مرغ، هسته هلو و برگ توت و دانه به و ده ها چیز دیگر را اضافه کنید.

منبع: سایت جامع طی سنتی ایران

این قسمت ها از مواد غذایی دارو هستند ولی دور می ریزیم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ