چه زمانی رازیانه برای زنان مضر است؟

faateme1366
هر خانمی در عطاری حاضر شود برای هر خریدی، امکان دارد که فروشنده به او خرید یک بطری عرق رازیانه نیز پیشنهاد کند. در این مطلب برای شما از خواص رازیانه صحبت کرده ایم که ببینیم آیا واقعا ارزش خرید دارد یا خیر.

اثرات شگفت انگیز رازیانه بر پوست

پاک کننده و ضد عفونی کننده

حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن

آرامش بخش

رفع چین و چروک از پوست های پیر

از بین بردن کبودی پوست

روشن کردن پوست های چرب

شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته

کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی

تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها.

دفع سموم

تاثیر بر فعالیت غدد بدن برالی ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات، الاستیسیته ی پوست و بافت پیوندی اهمیت دارند.

هضم راحت غذا به کمک تخم رازیانه

اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید می‌توانید به این تخم‌های پرخاصیت اعتماد کنید به خاطر اینکه خواص هضم‌کنندگی این دانه‌های ریز از قرن‌ها پیش شهرت داشته است. نوشیدن دم‌کرده و جوشانده‌ی تخم رازیانه بعد از غذا شما را از مشکلات گوارشی نجات می‌دهد.

رازیانه به کودکان چه کمکی می کند؟

کولیک یا قولنج در نوزادان یکی از شرایط پزشکی نسبتا بی خطر است. کولیک به گریه‌های بی‌وقفه بیش از سه ساعت در روز که بیش از سه روز در هفته رخ دهد و حداقل سه هفته تداوم یابد، گفته می‌شود. در این شرایط والدین هر کاری می کنند تا نوزاد ارام شود. دارویی که اخیرا با نام دی سیکلومین هیدروکلراید برای درمان کولیک استفاده می‌شود می‌تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد. اما محققان دریافته اند که روغن دانه رازیانه می‌تواند درد را در نوزادان کاهش دهد و یک درمان طبیعی و خانگی برای کولیک محسوب می‌شود. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳، محققان روغن دانه رازیانه را با دارونماها مورد مقایسه قرار دادند. گروهی که با روغن دانه رازیانه درمان شده بودند ۶۵ درصد کولیک کمتری را تجربه کرده بودند. اگرچه این مطالعه امیدوار کننده است اما هنوز دوز مناسب برای نوزادان تعیین نشده است. شاید بتوان گفت امن ترین روش برای درمان کولیک نوزادان نوشیدن چای رازیانه توسط مادر است.

رفع شگفت انگیز موهای زائد با این گیاه

رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

درمان کم خونی با رازیانه

هنگامی که ما در مورد خواص رازیانه برای سلامتی صحبت می‌کنیم، باید این گیاه را به عنوان یک درمان خانگی موثر برای کم‌خونی معرفی کنیم، چرا که تخم رازیانه دارای دو ماده‌ی غذایی مهمی برای تشکیل خون است، از جمله هیستیدین و آهن. هم هیستیدین و هم آهن موجود در رازیانه به بهبودی قابل‌توجه بیماران مبتلا به کم‌خونی کمک می‌کنند. آهن یک ماده‌ی کلیدی هموگلوبین است. هیستیدین در افزایش تولید هموگلوبین و افزایش شکل‌گیری اجزای کلیدی خون موثر است.

اگر ریه تان ناراحت است

دانه های رازیانه خلط آوری ایده آل در بدن است. این ماده باعث کاهش خلط در گلو و ریه ها می شود. بعلاوه این ماده به درمان آسم می پردازد. همچنین به عنوان قرص سرفه نیز مصرف می شود. همچنین این ماده در درمان مشکلات تنفسی نیز موثر است. برونشیت، آنفولانزا و ذات الریه با مصرف دانه های رازیانه بهبود می یابد.

رازیانه دشمن سرطان

رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.

رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است.

فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

چند باید و نباید مهم از رازیانه

یکی از معجزه آساترین خواص رازیانه تقویت دید، کاهش التهابات چشم وکاهش خطر ابتلا به آب مروارید می شود.برای بدبویی دهان و درمان گلو درد نیز می توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید.زنان باردار با صرف رازیانه به زیباتر شدن نوزاد کمک می کنند.همچنین به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می کند و احتمال اینکه جنین دختر باشد را افزایش می دهد. مصرف بیش از حد رازیانه در افرادی که ناراحتی تنفسی دارند باعث حمله های آسم میشود. همچنین احتمال کاهش نیروی جنسی در آقایان و لاغری در خانم هاست. علاوه بر این مصرف زیاد از حد آن باعث قطع و یا کاهش شیر در زنان شیرده می شود.

ساده ترین درمان یبوست با عسل و چند گیاه دم دستی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ