درمان قطعی جای جوش

sahar.d
اگر از جای جوش هایتان خسته شده اید و به دنبال راه قطعی برای درمان آن ها هستید توصیه می کنیم حتما این مطلب را بخوانید.

درمان جای جوش صورت یا جوش صورت یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اکثر افراد در دوران زندگی خود با آن روبرو هستند. جوش صورت در مراحل اولیه باعث کاهش اعتماد به نفس و مشکلات ارتباط اجتماعی در نوجوان می شود و عوارض دراز مدتی نیز ممکن است ایجاد نماید که به شکل بروز اسکار و جای جوش می باشد و اکثر افراد برای درمان جای جوش صورت اقدامات متعددی را انجام می دهند. در این مطلب درمان قطعی جای جوش را به شما دوستان معرفی می کنیم.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت لایه‌برداری دارد. بنابراین می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش به‌کار رود. این ماده با ساییدن بافت نقاط تیره و جای جوش، باعث می‌شود این نقاط به تدریج از بین بروند. اگر مرتب از آن استفاده کنید می‌توانید به‌سرعت جای جوش‌هایتان را از بین ببرید.

برای این کار ابتدا باید خمیری از بی‌کربنات سدیم تهیه کنید. جوش‌ شیرین را در ظرفی بریزید، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر را روی جای جوش قرار بدهید. بگذارید خمیر در طول شب روی جوش بماند و صبح آن را بشویید.

جوش شیرین همچنین باعث درخشندگی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید پوستی جوان و درخشان داشته باشید، می‌توانید در دستور‌العمل بالا، گلاب را جایگزین آب معمولی کنید. با استفاده‌ی مداوم، طی چند روز تا یک هفته از شر جای جوش‌ها خلاص می‌شوید.

زردچوبه

زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است. حتی می‌توانید کاربرد آن را گسترش بدهید و کک‌ومک‌ها و خال‌ها را هم با این روش محو کنید. برای استفاده از این روش شگفت‌انگیز، از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بمالید. اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

به‌صورت روزانه از این درمان خانگی برای از بین بردن تیرگی‌های ناشی از جای جوش استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. دستورالعمل دیگری به غیر از روش بالا، مخلوط کردن پودر زردچوبه با روغن زیتون است. این روش‌ هم برای از بین بردن جای جوش‌ها بسیار مؤثر است.

سفیده تخم مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ خاصیت ترمیم‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد که به بهبود جای جوش روی پوست‌تان کمک می‌کند و آنها را محو خواهد کرد. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها و آمینو اسیدهایی است که با تنگ کردن منافذ پوست از ایجاد جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌کنند.

سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا سفید شود و پُف کند. آن را به‌آرامی با انگشت روی پوست‌تان بمالید و بیشتر بر نقاط تیره و جاهای جوش متمرکز باشید. بعد از خشک شدن سفیده‌ی تخم‌مرغ روی پوست‌تان، یک یا دو دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر پوست‌تان خیلی خشک است بعد از شستن صورت‌تان با آب گرم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

ماسک لایه بردار

ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست استفاده‌ی گسترده‌ای دارند. اگر پوست‌تان دچار چروک یا جای جوش شده است، این ماسک‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این نشانه‌های پیری به‌سرعت خلاص کنید.

متخصص پوست با استفاده از مواد شیمیایی، ماسکی آماده می‌کند که لایه‌ای از پوست شما را جدا خواهد کرد. همراه با این لایه، تیرگی‌ها و لکه‌های حاصل از جوش جدا می‌شوند و شما بلافاصله پوستی صاف و درخشان خواهید داشت. ماسک‌های لایه‌بردار از سریع‌ترین روش‌های درمان جای جوش هستند.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

درمان های طبیعی جای جوش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ