اگر رژیم لاغری دارید، به هیچ عنوان این میوه ها را نخورید

faateme1366
در روزهای مانده به عید و در ایام عید باید بسیار مراقب تناس اندام خود باشید. در این مطلب برای شما از میوه های چاق کننده صحبت کردیم که اگر رژیم لاغری دارید نباید از آنها مصرف کنید. البته در مورد میوه نباید وجود ندارد! منظور حفظ اعتدال و مراعات بیشتر در مصرف این میوه هاست.

چرا با میوه چاق می شویم؟

قند میوه فروکتوز است تحقیقات نشان می دهد مصرف بیش از اندازه فروکتوز می تواند سبب مشکلاتی برای سلامتی مانند چاقی مفرط شود. فروکتوز شیرین ترین قندی است که در میوه ها، آبمیوه ها و عسل پیدا می شود. فرمول مولکولی آن شبیه به گلوکز می باشد ولی ساختار متفاوتی دارند. هر دو این قندها برای سوخت و ساز بدن انسان بسیار اهمیت دارند سوخت و ساز هر دو نوع قند در کبد متفاوت است. گلوکز اضافی از بدن دفع می شود اما فروکتوز اضافی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود. افراد زیادی به صورت ارثی دچار مقاومت به فروکتوز هستند.

مصرف موادغذایی با فروکتوز بالا، تلاش شما برای کاهش وزن را با شکست مواجه می کند زیرا سوخت و ساز فروکتوز در بدن متفاوت است محققان به این نتیجه رسیدند که سطح بالای فروکتوز می تواند با چاقی ارتباط داشته باشد.

میوه های چاق کننده ی تابستانی را بشناسید

هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه‌های ممنوعه برای رژیم دارها به حساب می آیند. هر عدد شلیل حدود 50 کالری دارد، هر عدد آلود زرد 75 کالری و هر عدد هلو 60 کالری دارد. در 100 گرم انگور 80 کالری و در همین میزان گلابی هم 60 کالری وجود دارد. بنابراین سعی کنید برای چاق‌تر نشدن در روزهای تابستان دور این میوه ها را خط بکشید.

اسفناج بخوریم یا ذرت؟

آنچه در مورد مواد غذایی مانند موز، آواکادو، ذرت ، هویج و نخود فرنگی باید گفت این است که این غذاها قطعا از میوه ها و سبزیجات دیگر کالری بیشتری دارند. به عنوان مثال، دو عدد سیب به اندازه یک عدد موز کالری دارد. یا این که شما می توانید اسفناج را شش برابر بیشتر از ذرت استفاده کنید و به همان میزان هم دریافت کالری داشته باشید.

در همین حال، آوکادو چربی بالاتری از بسیاری از سبزیجات دیگر دارد.

اگر چه این میوه ها و سبزیجات حاوی کالری بیشتر هستند، اما شما لازم نیست که از آنها اجتناب کنید. آنها هنوز هم منبع مهمی از بسیاری از مواد مغذی مختلف و فیبر هستند. فقط باید میزان دریافت کالری مورد نیاز روزانه را با مصرف این میوه ها و سبزیجات تطبیق داد.

آیا خرمالو میوه رژیمی محسوب می شود؟

میوه خرمالو دارای 80 کیلو کالری انرژی است، این میوه جزو میوه های پر انرژی محسوب می شود لذا افرادی که به ویژه که دارای اضافه وزن هستند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

بیماران دیابتی به لحاظ دارا بودن قند فراوان در این میوه باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

انجیر برای اضافه وزن!

این میوه چاق کننده است و برای آن‌هایی که می‌خواهند وزن اضافه کنند و یا بیمارانی که دوره‌ی نقاهت خود را می‌گذرانند، بسیار مفید است. بدین منظور می‌توان آن را با شیر سویا مخلوط و بین غذا میل کرد. انجیر را می‌توان همراه با میوه‌های دیگر مصرف کرد، ولی انجیر با میوه‌های اسیدی مانند پرتقال و گریپ فروت سازگار نیست.

انجیر برای کبدهای ضعیف مناسب نیست و آن‌هایی که کبد ضعیف دارند، باید انجیر را با گردو بخورند. زیاده روی در مصرف انجیر، تولید نفخ شکم و اسهال می‌کند و برای چشم نیز مضر است.

میوه هایی با کربوهیدرات بالا

برخی از میوه ها شامل کالری بسیار بالایی هستند که به افزایش وزن و چاقی کمک بسیاری می کنند و همچنین استفاده از این میوه ها به دلیل قند بالایی که دارند انرژی لازم و کافی روزانه را برای بدن فراهم می کنند. موز و آناناس و انگور از جمله میوه هایی هستند که موجب چاقی و افزایش وزن می شوند.

آوکادوی شگفت انگیز

یکی دیگر از میوه‌های چاق‌کننده آووکادوست. این میوه سرشار از کالری و غنی از چربی اشباع نشده است. هر عدد آووکادو تقریبا دارای 400 کیلو کالری است. آووکادو تقریبا 20 نوع ویتامین، مقدار خیلی کمی قند و مقدار بالایی فیبر دارد

مراقب قند میوه خشک باشید

میوه های خشک دارای بسیاری از خواص مفید و غیر قابل شمارش می باشند که مصرف روزانه آنها بسیار توصیه شده است اما با توجه به غلظت قندی که در آنها ذخیره شده است می توانند به مانند آب میوه در بدن عمل کرده و انرژی و قند بسیار بالایی را در مقایسه با همان مقدار از آن به عنوان یک میوه تازه در بدن ذخیره کنند و علاوه بر این میوه خشک شده نسبت به تازه ی آن فیبر و مواد مغذی  کمتری دارد که این به دلیل آن است که به میوه های خشک شده مواد افزودنی بسیاری  جهت دادن طعم و عطر اضافه شده است.

انبه؛ چاقی یا لاغری؟

در هر ۱۰۰ گرم انبه ۵۵ تا ۷۰ کیلو کالری وجود دارد. اما جزو میوه‌های دارای کالری منفی به حساب می‌آید. یعنی فرایند هضم وجذب آن بیشتر از میزان کالری دریافتی شما انرژی می‌طلبد. به همین علت، اگر نگران چاق‌کنندگی میوه‌های تابستانی هستید، احتیاجی نیست انبه را در لیست سیاه خود قرار دهید.

میوه های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ