آیا در مسافرت نوروزی خود از بطری‌های آب بسته‌بندی شده استفاده کنیم؟

bagheri.mry
بطری‌های آب بسته‌بندی شده که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنوز در مورد سلامت کامل آنها نقطه نظر مشترکی وجود ندارد.

آیا در مسافرت نوروزی خود از بطری‌های آب بسته‌بندی شده استفاده کنیم؟

آزمایش‌های انجام‌شده بر روی بطری‌های آب بسته‌بندی شده در دانشگاه نیویورک حاکی از آن است که تقریبا تمام آن‌ها به ذرات پلاستیکی ریز آلوده هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این آزمایش‌ها ۲۵۰ بطری آب بسته‌بندی شده در ۹ کشور مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد به‌طور میانگین در هر لیتر ۱۰ ذره پلاستیکی وجود دارد که هر یک از آن‌ها بزرگتر از عرض تار مو هستند این درحالیست که شرکت‌های تولید کننده آب بسته‌بندی شده که مورد بررسی قرار گرفته‌اند اظهار داشته‌اند که فرایند تولید بطری‌های پلاستیکی در بالاترین سطح استاندارد انجام می‌شود.

ذرات پلاستیکی موجود در آب بسته‌بندی شده

به گزارش ساینس دیلی، در این تحقیقات مشخص شد میزان میکروذرات پلاستیکی بزرگتر از 100 میکرون در بطری‌های آب به طور متوسط 4/10 ذره در هر لیتر است. اما این میزان در مورد ذرات کوچکتر با ابعاد بین 5/6 تا 100 میکرون به 325 ذره در هر لیتر می‌رسد. در یکی از این بطری‌ها بیش از 10هزار میکروذره پلاستیکی در هر لیتر یافت شد. این میزان تقریبا دو برابر مقداری است که در تحقیقات پیشین در آب آشامیدنی یافت شده است.

 با توجه به این که اطلاعات اندکی در رابطه با واکنش بین مواد شیمیایی موجود در پلاستیک با مولکول‌های موجود در بدن انسان وجود دارد، پیش‌بینی آثار خوردن میکروذرات پلاستیکی بر سلامت انسان امری‌ست  دشوار.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ