با این پنج راهکار از شر آفتاب سوختگی رهایی پیدا کنید

bagheri.mry
آفتاب سوختگی عارضه‌ای است که با گرم شدن هوا و قرار گرفتن در معرض نورخورشید همه با آن دست به گریبان هستند.

با این پنج راهکار از شر آفتاب سوختگی رهایی پیدا کنید

آفتاب سوختگی عارضه‌ای است که با گرم شدن هوا و قرار گرفتن در معرض نورخورشید همه با آن دست به گریبان هستند. قاعدتا بهترین راه پرهیز از آفتاب سوختگی استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است که از پوست حفاظت می‌کنند، ولی اگر کرم را فراموش کردیم و پوستمان سوخت چه می‌توانیم بکنیم؟

5 ماده‌ی معجزه آسا در درمان طبیعی آفتاب سوختگی

۱ آلوورا: این گیاه همه فن حریف در واقع برای بهبود هر نوع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی مفید است. یک برگ آلوورا را باز کرده و ژل داخل برگ را روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید. آرام بمانید تا ژل تاثیر خود را اعمال کند. ژل آلوورا یک لایه محافظی روی شما ایجاد می‌کند که رطوبت آن را نگه می‌دارد و فرآیند بهبود آفتاب سوختگی آغاز می‌شود. درحین کار آب زیادی نیز بنوشید تا شما دوباره آب کافی جذب کند.

2- بابونه: شاید هرگز تصورش را هم نکرده‌اید که این چای خوش طعم بتواند به درمان آفتاب سوختگی شما کمک کند. برای بهره‌مندشدن از این خاصیت بابونه، چند قطره از عصاره این گیاه را داخل یک کاسه آب خنک بریزید. یک لیف تمیز را داخل این محلول خیس کنید و آن را به آرامی روی محل آفتاب سوختگی بمالید اگر تمام بدنتان دچار آفتاب سوختگی شده است می‌توانید همین محلول را داخل وان درست کرده و مدتی در وان قرار بگیرد تا گیاه تاثیر خود را روی بگذارد. همچنین اگر دچار آفتاب سوختگی در پلک‌های چشمانتان شده‌اید می‌توانید دو عدد تی بگ چای بابونه را با آب خنک خیس کرده و روی چشمهایتان نگه دارید.

3- حمام جوش‌شیرین: یک فنجان از این ماده پاکسازی کننده را داخل وان حمام حاوی آب خنک بریزید و درون وان قرار بگیرید.

4- شیر:  پارچه‌ی تمیزی را در کاسه‌ای محتوی ۱ فنجان شیر، ۴ فنجان آب و چند قطعه یخ بخوابانید. سپس هر ۲ تا ۴ ساعت، پارچه را به‌ مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. پروتئین، چربی و pH شیر، خاصیت ضدالتهابی دارند  .

5- کاهو: فکرش را می‌کردید که پیش‌غذای مورد علاقه‌تان در درمان آفتاب سوختگی مؤثر باشد؟ ابتدا برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید سپس آنها را از آب بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید. پس از چند ساعت با این کاهوهای نرم‌شده، گلوله‌هایی درست کنید و آنها را روی ناحیه‌ی آفتاب‌سوخته قرار بدهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ