راه های مطمئن برای رهایی از افسردگی

faateme1366
دائم غمگین و بی حال هستید و حوصله هیچ چیز را ندارید. باید بگوییم فقط شما اینطور نیستید چرا که افسردگی بیماری قرن اخیر نامگذاری شده و افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. ما راه هایی برای رهایی از افسردگی به شما پیشنهاد می دهیم.

نتایج مطالعات

مطالعات متوالی در زمینه‌ی درمان‌های جایگزین برای تسکین افسردگی از سوی مرکز ملی سلامت روحی، که به تحقیقات غیر متعصبانه می‌پردازد، حاکی از آن بود که حتی با مصرف مقدار استاندارد اغلب داروهای ضد افسردگی هم فقط۳۰٪ از افرادی که از افسردگی حاد رنج می‌برند با اولین نسخه درمانی بهبود می‌یابند. روی آوردن به داروهای جدید که اغلب برای حصول نتیجه مستلزم ۱۲ هفته مصرف داروست، در ۲۵٪ از موارد کارساز است. بنابراین پس از ۲۴ هفته (تقریبا ۶ ماه) علائم افسردگی فقط در ۵۵٪ از افرادی که از افسردگی حاد رنج می‌برند، بهبود می‌یابد. هر روزه در پروژه‌ی انجمن افسردگی من موسوم به Beyond Blue، از بیمارانم می‌شنوم که با وجود مصرف ترکیبی از ۲۰، ۳۰ و حتی ۴۰ داروی متفاوت موفق به غلبه بر افسردگی خود نشده‌اند و با کوچکترین موضوع تمام زندگیشان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

آرامش کسب کنید

تائید بسیاری از مطالعات بر آن است که یوگا به بهبود افسردگی کمک شایانی می‌کند. به عنوان نمونه در سال ۱۹۹۳، ۵۰ دانشجوی دختر که از افسردگی حاد رنج می‌بردند به مدت ۳۰ روز و هر روز ۳۰ دقیقه حرکت شاواسانای یوگا را تمرین نمودند. این تمرینات میزان افسردگی آنها را در اواسط و پایان دوره‌ی درمان تا حد قابل توجهی کاهش داد. تیاگان به مدت ۱۵ سال در نیوزلند، استرالیا، پرو و مکزیک به آموزش یوگا و غلبه بر انزواطلبی می‌پرداخت. او برنامه‌ایی آنلاین برای آموزش یوگا و مدیتیشن تهیه نمود تا به صورت رایگان در اختیار افرادی که از افسردگی رنج می‌برند و بارها روش‌های دارویی را امتحان کرده‌اند، قرار گیرد. وی تصریح می‌کند که چنانچه به تمرینات یوگا به چشم درمان بنگرید، بسیاری از علائم افسردگی در شما کاهش خواهد یافت. حرکات و مکث در اندام‌ها و در عین حال تمرکز بر تنفس موجب تخلیه‌ی انرژی‌‌های بدن که در قالب افسردگی محصور شده می‌گردد، از بدن خارج و آزاد می‌شود. تجسمات فکری، تنفس و مولفه‌های تمرینات مدیتیشن به مساعدت و تجدید قوای مغز پرداخته و الگوی شکل‌گیری تفکرات جدید را تقویت می‌کند. یوگا ابزاری قدرتمند است که به تحولات عمیق را در پی دارد.

افسوس نخورید

“حیف، وقتی افسرده نبودم، همه چیز چقدر خوب بود.”، “چه روزهای خوبی داشتم و اکنون چقدر بدبخت هستم. چرا نمی توانم به گذشته برگردم؟” بیشتر مردم هنگام غم و اندوه به این چیزها بسیار فکر می کنند، اما متوجه نیستند که این افکار نه تنها چیزی را تغییر نمی دهد بلکه بیشتر صدمه می زند و حال فرد را بدتر می کند. اگر می خواهید از شر افسردگی خلاص شوید دست از مقایسه زمان فعلی تان با روزهای خوش گذشته بردارید. فراموش کنید که در گذشته چه داشته و اکنون چه چیزی را از دست داده اید.آنچه پیش آمده، پیش آمده است. به جای فکر کردن به گذشته به زمان حالتان بیندیشید. این که اکنون چه دارید و چگونه می توانید با امکانات فعلی تان بحران را از سر بگذرانید مهم است. به این ترتیب قدرت تحمل تان را بالاببرید.

سعی کنید متمرکز شوید

هنگامی که شما افسرده هستید افکار منفی مانند آبی که از سد شکسته‌ای سرایز می‌شود به ذهن شما هجوم می‌آورد. از آن‌جا که نمی‌توانید افکار خود را تحت کنترل درآورید ترس و درماندگی شما را فلج خواهد کرد. کتی اسپارک روانشناس طی مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به بیماری اضطراب و افسردگی انجام داد دریافت که مدتیشن و تمرکز حواس با هدفمند کردن و متمرکز کردن ذهن بر روی سوژه‌ای خاص در لحظه باعث الهام و تقویت نگرش مثبت می‌شود و از این‌رو برای آرامش یافتن ذهن این افراد بسیار مفید و کارآمد است. پس بنابراین زمانی که احساس کردید مورد حمله بارش افکار منفی قرار گرفته‌اید بر روی یک تشک راحت با پوزیشن نیلوفر آبی قرار بگیرید و به مدتیشن بپردازید. حالت نیلوفری یا چهارزانوی بالا، شکلی از حالت نشستن است که از سنت مراقبه در هند باستان ریشه می‌گیرد. در این حالت، پاها بر روی ران‌های جهت مخالف قرار داده می‌شوند. این حالت نشستن یک حالت رسمی‌شده در سنت یوگای هندو است. گفته می‌شود که این شکل از نشستن به شکل نیلوفر آبی همانندی دارد. هدف از آن رسیدن به تنفس متناسب با نوع تمرین مراقبه (درون‌پویی) و رسیدن به ثبات جسمانی است.

اینجا مسابقه نیست

زندگی یک میدان مسابقه یا رقابت نیست. هرچه بیشتر به خود سخت بگیرید، بیشتر احساس ضعف و ناتوانی بر شما غلبه خواهد کرد. هیچ چیز در این دنیا کامل نیست و همگی ما در یک چرخه تکامل به سر می بریم. دست از سرزنش کردن خود بردارید. خشمی که نسبت به این حالت افسردگی ایجاد شده از خود نشان می دهید چرخه یاس و نومیدی را عمیقتر خواهد کرد. با خود مهربان باشید و کمی صبرداشته باشید. روند بهبودی گام به گام و به تدریج انجام می شود.

این داروهای رایج افسردگی می آورند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ