نکات مهم در سفرهای نوروزی

sahar.d
با آغاز تعطیلات نوروز موج سفرهای نوروزی آغاز شده است. برای داشتن سفر دلپذیر و سالم همراه با عزیزانتان، به نکات توصیه شده در این مطلب توجه فرمایید.

در سفرهای نوروزی برای لذت بردن بیشتر از سفر درکنار خانواده باید نکاتی را رعایت کنیم تا مسافرت دوست داشتنی داشته باشیم و با سلامت این دوران را بگذرانیم. در این مطلب نکات مهم در سفرهای نوروزی را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

نکات مهم قبل از سفر

اگر خانوادگی به سفر می‌روید و منزل شما خالی از سکنه می‌شود، از همسایگان خود بخواهید تا اگر کاغذی مابین درب منزل دیدند، آن را بردارند زیرا سارقان با این روش بررسی می‌کنند که آیا اهالی این خانه در سفر هستند یا نه.

قبل از شروع سفر از شرایط آب و هوا، امکانات بهداشتی و نیروهای خدماتی و انتظامی مکانی که می‌خواهید به آن سفر کنید، اطلاعات کسب کنید.

پیش از شروع سفر از درست کارکردن تمام وسایل از خودرو گرفته تا چای‌ساز و… مطمئن شوید. اگر وسیله‌ای میان راه خراب شود هزینه تعمیر آن درمیان مسافرت بودجه‌بندی شما را به هم می‌ریزد. با وسایل سالم سفرکنید تا مشکلی نداشته باشید.

واقعیت آن است که بیماری خبر نمی‌کند و ممکن است شما یا سایر اعضای خانواده به دلیل شهربه شهر شدن احتیاج به دکتر پیداکنید. پس دفترچه بیمه را همراه داشته باشید تا اگر خدای نکرده سرما خوردید یا بیمار شدید، هزینه‌ها به حداقل برسد.

نکات مهم حین سفر

‏‎اگر می‌خواهید به مناطق کوهستانی سفر کنید، در کنار نقاطی که امکان ریزش کوه وجود دارد، ساکن نشوید.

اگر می‌خواهید با ماشین سفر کنید، قبل از سفر از نظر فنی و ایمنی آن را تحت معاینه‌ی فنی دقیق قرار دهید.

از خوردن مواد غذایی فاسد شونده مثل گوشت، در طول سفر خود‌داری کنید. خوردن نوشیدنی‌های سالم در سفر برای شما مفید است و در آخر اگر رانندگی می‌کنید، از خوردن دارو بپرهیزید.

اگر تنها سفر می‌کنید حتما مقصدهای احتمالی خودرا به نزدیکان خود اطلاع دهید و یا جی پی اس موبایل خود را روشن کنید.

تنها چیزی که در مسافرت احتیاج دارید خوراکی نیست. مواد بهداشتی مانند شامپو، صابون، دستمال کاغذی و سایر وسایل مثل دارو یا حتی چادر مسافرتی را همراه خود ببرید تا مجبور نباشید در سفر بابت چیزی که در منزل دارید دوباره هزینه کنید.

تا حدامکان مواد اولیه غذایی مانند برنج، حبوبات، بیسکویت، کیک، رب، روغن و سایر مواد ماندگار را از داشته‌های خود در منزل به همراه ببرید تا مجبور به غذاخوردن در رستوران‌های گرانقیمت و گه‌گاه بی‌کیفیت میان راه و داخل شهر و روستای مقصدتان نباشید. خوردن یک وعده غذای ساده مثل املت و نیمرو یا حتی نان و پنیر و خیار در سفر بازهم لطف و لذت خود را خواهدداشت و نیازی به خوردن گرانترین غذاها در لوکس‌ترین رستوران‌ها نیست.

این نکات بهداشتی را در سفرهای نوروزی رعایت کنید

توصیه های سلامتی برای سفرهای نوروزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ