از پوست دور چشم چگونه مراقبت کنیم؟

toranj
پوست دور چشم بسیار مهم است و باید مراقبت از پوست دور چشم را در اولویت زیبایی خود قرارا دهید.

در ادامه شما را با ترفندهایی جهت مراقبت از پوست دور چشم آشنا می سازیم.

نحوه مراقبت مناسب از پوست دور چشم

 بخش کلیدی ماجرا این است که شما باید محصول مناسبی را برای حل مشکل پف زیر چشم، لیفتینگ پوست دور چشم، و آبرسانی آن مهیا کنید. واقعیت این است که آنچه که برای پوست یک فرد ۲۰ ساله مناسب است، نمی‌تواند برای یک فرد ۵۰ ساله مناسب باشد (و بالعکس).

۱) از اعمال محصولات بیش از حد خشن (به عنوان مثال، بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، و گلیکولیک اسیدهای قوی) بر روی پوست ظریف زیر چشم خود اجتناب نمایید.
۲) از آنجا که کرم‌های هیدروکینون با غلظت‌های بالاتر معمولا محو می‌شوند، هیپرپیگمانتاسیون اغلب ممکن است منجر به بروز واکنش‌های آلرژیک شده، و در دراز مدت، وضعیت حلقه‌های تیره را بدتر سازد. بنابراین، باید از استفاده از این کرم-ها اجتناب شود.
۳) شما همچنین باید از استفاده از محصولات معطر سنگین اجتناب نمایید. چرا که این محصولات معمولا باعث بروز واکنش‌های آلرژیک (به ویژه در اطراف مناطق حساس دور چشم) می‌شوند.

اگر در سال‌های دهه ۲۰ زندگی خود قرار دارید

رژیم محصولات مراقبت از پوست برای زنانی که در دهه ۲۰ زندگی خود قرار دارند، باید تماما در مورد پیشگیری باشد. مهم ترین چیز این است از یک کرم ضد آفتاب مناسب در نواحی زیر چشم (و همینطور، در باقی صورت) استفاده شود. همچنین، بهره گیری از محصولات حاوی آنتی اکسیدان‌ها نیز می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌های زیست محیطی دیگر مفید باشد.

به علاوه، کرم‌ها و ژل‌هایی که پف و حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها را به حداقل می‌رسانند، اهمیت بالایی دارند.

برای مراقبت از کل صورت نیز باید به طور روزانه از یک مرطوب کننده با کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. انجام این کار در تمام فصول سال، اهمیت بسیار بالایی دارد. کرم ضد آفتاب شما ترجیحا باید از مسدود کننده‌های فیزیکی مانند زینک (روی)، و/ یا دی اکسید تیتانیوم، و همچنین اس پی اف (SPF) حداقل ۳۰ برخوردار باشد.

اگر در سال‌های دهه ۴۰-۳۰ زندگی خود قرار دارید

ما در سال‌های ابتدایی این دهه، ممکن است شروع به مشاهده برخی از نشانه‌های پیری نماییم. این تغییرات عبارتند از هیپرپیگمانتاسیون یا “حلقه‌های تیره” دور چشم. علاوه بر این، امکان دارد ما برخی از خطوط ریز و تغییرات دیگر را در بافت پوست مشاهده کنیم.

در این سن، دایره‌های سیاه دور چشم ممکن است برجسته‌تر شده، و خطوط بیشتری بر روی آنها قابل مشاهده گردد. اغلب اوقات، این بیماران گزارش می‌دهند که چشم‌هایشان (حتی زمانی که آنها احساس شادی و سرزندگی می‌کنند)، ظاهر خسته‌ای به آنها می‌دهد.

 در سال‌های آغازین این دوره سنی، آشنایی با کرم رتینول (یا برای کسانی که می‌توانند تحمل کنند، رتینوئیدهای ملایم تجویزی) می‌تواند بسیار مفید باشد.

این کرم‌ها به افزایش برگشت سلول کمک کرده، و در نتیجه، حلقه-های تیره و تغییرات بافتی را به حداقل می‌رساند. آنها همچنین می‌توانند به تحریک تولید کلاژن کمک کرده، و در نتیجه، از کاهش حجم در سال‌های آینده پیشگیری نمایند.

همچنین، کرم‌های غنی از آنتی اکسیدان هایی حاوی ویتامین آ، ث، و ای می‌توانند به دفع رادیکال‌های آزاد کمک کرده و تولید کلاژن را به طور فوق العاده‌ای افزایش دهند. این کرم‌ها با ساخت کلاژن، ظهور حلقه‌های تیره را به حداقل می-رسانند. ظهور این حلقه‌ها، ناشی از نزدیک شدن رگ‌های خونی به سطح پوست (در اثر پیری و نازک‌تر شدن پوست) می-باشد.

اگر  در سال‌های دهه ۷۰-۵۰ زندگی خود قرار دارید

 پیروی از دستورالعمل‌هایی که در بخش‌های بالا توضیح داده شدند، در این مرحله نیز بسیار مهم می‌باشد. علاوه بر این، محصولاتی مانند فیلرها (یا پرکننده‌ها) و درمان‌های رادیویی فرکانسی غیر تهاجمی (مانند ترماژ)، می‌تواند به معکوس نمودن روند کاهش حجم کمک کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ