این افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند!!

sahar.d
سرطان سینه از شایع ترین و خطرناک ترین سرطان ها در میان خانم ها است. در این مطلب به شما می گوییم که چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

سرطان سینه از اصلی ترین سرطان ها در میان خانم ها است و البته ممکن است آقایان نیز به این بیماری مبتلا شوند اما در میان خانم ها شایع تر است. علایم سرطان پستان می‌تواند یک توده در سینه، تغییر در شکل سینه، گودی پوست، ترشح مایع از نوک سینه، یا پوسته شدن قسمتی از پوست باشد. با این مطلب همراه شوید تا بدانید چه افرادی با چه نشانه هایی در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

علت ایجاد سرطان سینه

مهمترین عامل خطر سرطان پستان چیست؟ ساده ترین جواب این است: زن بودن. بسیاری از زنانی که از وضعیت بیماری خود آگاهی می‌یابند نمی‌دانند که چه کار کرده‌اند که مبتلا به سرطان پستان شده‌اند. هیچ کس دقیقاً نمی‌تواند به شما بگوید که چه چیزی باعث ایجاد سرطان پستان در شما شده است. توجه به این موضوع ضروری است که هر کسی که برخی از عوامل خطر را داشته باشد، لزوماً مبتلا نخواهد شد. در واقع بسیاری از زنانی که در آنها سرطان پستان تشخیص داده می‌شود، هیچ یک از عوامل خطر بیماری را ندارند. در خوش بینانه ترین حالت، تأثیر عوامل خطر در حد متوسط است.

از آنجا که شما زن هستید و بدن شما هورمون های زنانه تولید می کند و دارای اندام‌های زنانه است، همواره در معرض ابتلا به سرطان سینه هستید. البته مردان هم در معرض ابتلا به این بیماری هستند ولی این خطر بسیار کمتر است و تقریباًَ از هر 100 بیمار یکی از آنان مرد است.

عوامل تاثیر گذار بر ابتلا به سرطان سینه

ژنتیک

یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد سرطان سینه، مساله ژنتیک است. افرادی که در خانواده شان و اعضای درجه یک فامیلشان فرد مبتلا به سرطان سینه دارند، اجتمال ابتلا به سرطان سینه در آن ها زیاد است و باید پیشگیری های لازم را از سن جوانی انجام دهند.

سن بالا

با بالا رفتن سن خطر ابتلا به سران سینه افزایش می یابد. خانم ها باید از 35 سالگی به بعد به صورت منظم مامو گرافی انجام دهند و همچنین فعالیت بدنی را افزایش و تغذیه سالم تری داشته باشند.

قرص های ضد بارداری

کسانی که قرص‌های جلوگیری از بارداری را به مدت طولانی استفاده می ‌کنند، احتمال ابتلا بالاتری دارند. این قرص ها تنظیم هورمون های بدن را تغییر می دهند و استفاده طولانی مدت آن ها می تواند اثرات مخربی بر بدن داشته باشد.

داروهای استروژنی یا هورمونی

خانم‌هایی که پس از یائسه شدن از داروهای استروژنی و هورمونی استفاده می ‌کنند، معمولاً بیشتر به سرطان سینه مبتلا می ‌شوند.

علل ابتلا به سرطان سینه

شانس ابتلا به سرطان سینه در چه افرادی کمتر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ