آیا پاک کردن زبان تأثیری بر بوی بد دهان دارد؟

parya
بوی بد دهان از موارد آزار دهنده است که هم فرد و هم اطرافیانش را آزار می دهد. یکی از علل بوی بد دهان باکتری های موجود بر روی زبان است.

حتما بسیار شنیده اید که یکی از راه های درمان بوی بد دهان پاک کردن زبان است. اما واقعا آیا پاک کردن زبان تأثیری بر بوی بد دهان دارد؟ اگر دنبال جواب این سوال هستید برایتان به طور مفصل شرح داده ایم که آیا پاک کردن زبان تأثیری بر بوی بد دهان دارد؟

باکتری ها و بوی بد دهان

دهان ما پذیرای هزاران میکروب و خصوصاً باکتری است که بر اثر وجود باقی مانده های غذا و خوراکی ایجاد می‌شوند. و این رسوبات قطعاً از روی دندان ها و زبان کنده می‌شوند. فلور باکتریایی در ایجاد بوی بد دهان مؤثر است. این پدیده در میان مردان شدیدتر است زیرا زبان آنها زبرتر و پُرزدارتر از زبان زنان است. چنین برجستگی هایی باعث ایجاد سد و حبس شدن انواع و اقسام مواد غذایی می‌شوند، در نتیجه شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها به وجود می‌آید.

دقیقاً همین باکتری ها هستند که باعث پوسیدگی دندان ها می‌شوند. علاوه بر پوسیدگی، گازهای بد بویی تولید می‌کنند که در نهایت منجر به بوی بد دهان می‌شود.

بنابراین، توصیه می‌شود سه بار در روز، بعد از هر وعدۀ غذایی، دندان ها را مسواک بزنید تا از شر باکتری های دهانی رها شوند، دقیقاً به همین دلیل، عملیات پاک کردن باید برای زبان هم انجام شود. بهتر این است که با استفاده از نخ دندان بین دندان ها را تمیز کنید تا تکه های مواد خوراکی بین آنها باقی نماند، علاوه بر این، استفاده از یک دهان شویه برای شستشوی دهان نیز بسیار عالی است.

شیوۀ استفاده از زبان پاک کن

شاید تعجب آور باشد که نتوانید زبان پاک کن را در هر مغازه ای پیدا کنید، اما در داروخانه حتماً می‌توانید گیر بیاورید.
باید یادآوری کنیم که پاک کردن زبان بهتر از با کشیدن مسواک روی آن است، زیرا هم مفیدتر است و هم نیازمند یک حرکت ساده است.

چه طور باید شروع کرد؟
زمان و شیوۀ پاک کردن زبان:
همیشه قبل از مسواک زدن زبان را پاک کنید.
انجام این کار، یک بار در روز کافی است.
از عقب به سمت جلو باید روی زبان کشیده شود. تازه کارها از جلو به سمت عقب می‌کشند.
 بعد از هر یک بار پاک کردن، زبان پاک کن را آب بکشید. 
بعد از پاک کردن کامل زبان، دهان تان را آبکشی کنید.
فرآیند بهداشت دهان و دندان را با شستشوی دهان به پایان برسانید. برای این کار دهان تان را از آب یا آب و دهان شویه پُر و سپس خالی کنید.

برخی مطالعات اهمیت این اقدام را برای بهداشت دهان و دندان، اثبات کرده اند. بنابر آخرین مطالعات، تست های آنالیز بو و آنالیز گازهای دهانی- دندانی در بین داوطلبانی که دهان سالمی داشته اند، تأثیر فوق العادۀ پاک کردن زبان نسبت به مسواک زدن تنها، به وضوح به اثبات رسیده است.

رفع بوی بد دهان با نسخه گیاهی!

اگر دهانتان بدبوست، از این کارها بپرهیزید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ