در ایام نوروز، سم زدایی بدن را فراموش نکنید

sahar.d
در ایام نوروز با دید و بازدید و مهمانی ها به قدری سرمان شلوغ می شود که از سلامت خود غافل می شویم. در این مطلب روش های ساده برای سم زدایی بدن در ایام نوروز معرفی می کنیم.

ایام نوروز مهمترین زمان برای سم زدایی بدن است. در این روزها به دلیل پرخوری در مهمانی ها، انواع چربی و سموم در بدن تجمع می یابد و به همین دلیل بدن در این ایام بیش از چیش به سم زدایی احتیاج دارد. در این مطلب روش های ساده برای سم زدایی بدن در ایام نوروز را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش الو دکتر: بهترین روش برای سم زدایی بدن استفاده از میوه ها و گیاهان دارویی است. شما به راحتی می توانید در ایام نوروز با خوردن میوه های سم زدا و نوشیدن دمنوش های گیاهی بدنتان را سم زدایی کنید تا علاوه بر سلامت اندام داخلی بدنتان، پوستی زیبا و شفاف داشته باشید. 

سم زدایی با میوه ها

میوه‌های قرمز

میوه‌های قرمز رنگ جزو میوه‌های سم زدای فوق‌العاده محسوب می‌شوند. در بین میوه‌های قرمز توت فرنگی خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از پتاسیم است و می‌تواند به تمیز شدن کبد کمک زیادی بکند. از خواص تمشک، شاه توت و میوه‌ی قرمز دیگر غافل نشوید.

سیب

سیب حاوی فیبر موثری به نام پکتین است که به مواد سنگین و زاید می‌چسبد و حذف آن‌ها را آسان می‌کند. علاوه بر این، پکتین در فعالیت‌های زیاد شرکت دارد مثل دفع مدفوع از روده ها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش. پس تا می‌توانید سیب نوش جان کنید.

لیموترش

لیموترش خواص زیادی دارد و دستگاه گوارش را تمیز می‌کند. علاوه بر این لیموترش ادرار آور است و برای همین کلیه‌ها را فعال‌تر کرده و به این ترتیب سموم و مواد زاید بدن را دفع می‌کند. اگر قصد دارید یک دوره‌ی سم زدایی را در پیش بگیرید باید بدانید که هیچ چیز مانند آب لیموترش موثر نخواهد بود. برای این منظور آب لیموترش را صبح‌ها زمانی که ناشتا هستید بنوشید.

چغندر قند

چغندر قند نیز جز مواد غذایی سم زدا محسوب می‌شود. در واقع چغندر قند حاوی «متیونین» است که به رفع مواد زاید بدن کمک می‌کند. «بتانین» موجود در آن باعث می‌شود که اسیدهای چرب موجود در کبد زودتر تجزیه شوند. اگر یک دوره سم زدایی بىن را در پیش گرفته‌اید چغندر قند را به صورت خام با آب لیموترش و ورقه های نازک پیاز میل کنید.

اسموتی سبز سم زدا

1 فنجان کلم کالی یا کولارد سبز که ساقه‌های‌شان بریده شده، و خوب خرد شده (۱۱۰ گرم)

1 سیب سبز گرنی اسمیت، حسابی خرد شده

1 موز رسیده

نصف فنجان برگ تازه‌ی جعفری

کلم کالی، سیب، موز، جعفری، و دو و نیم فنجان آب را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید؛ آن‌قدر به مخلوط کردن ادامه بدهید تا ترکیبی نرم حاصل شود.
اگر مخلوط بیش از حد سفت بود، کمی آب به آن اضافه کنید.

سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

صبح ها چای سبز مصرف کنید

کمی‌کافئین خوب است، اما شما باید به میزان مصرف آن در طول روز یا هقته دقت کنید. همچنین باید مراقب باشید که کافئین خود را از چه می‌گیرید و در یک زمان مشخص چه میزان از آن را دریافت می‌کنید. اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه گاه‌گاهی خوب است، اما اگر قصد سم‌زدایی بدن‌تان را دارید، پس باید بعضی چیزها را کمی تغییر دهید.

زیره سبز 

 یکی از داروهای گیاهی مفید برای  سم زدایی بدن زیره سبز است که استفاده از آن به همراه غذا یا به صورت دمنوش توصیه می شود.

آویشن

استفاده از ترکیب آویشن، سیر و جوزهندی در غذا برای سم زدایی معده بسیار مفید بوده و دارای طبع گرم و ملین است.

گِنه گِنه

داروی گیاهی گِنه گِنه دارای خواص دارویی بیشمار بوده و یک سم زدای مفید برای کل بدن است، مصرف دوگرم آن به همراه عسل صبح به صورت ناشتا بسیار مفید است، همچنین از گیاه جدوار ختایی برای پاکسازی بدن از کل سموم استفاده می شود.

خار مریم و قاصدک

بهترین داروی گیاهی برای سم زدایی کبد، گیاه خارمریم و قاصدک که استفاده از دمنوش ترکیبی آنها فوق العاده موثر بوده و برای کبد آسیب دیده و افراد مبتلا به هپاتیت مفید است.

زنجبیل و جوی دوسر

ترکیب زنجبیل، لیموترش، زوفا و جوی دوسر یک دمنوش فوق العاده برای سم زدایی بدن است.

زنیان

مصرف گیاه زنیان به صورت دمنوش به همراه عسل برای سم زادیی بدن بسیار موثر است.

مرمَکی

معروف ترین داروی گیاهی سم زدای بدن در کل دنیا گیاه مرمَکی است  و مصرف سه گرم از این گیاه به همراه عسل در پاکسازی بدن از سموم تاثیر چشمگیری دارد.

 با این خوراکی ها کبدتان را پاکسازی کنید

13 روش بسیار ساده برای تمیز کردن کبد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ