تخم بلدرچین و اینهمه خاصیت باورنکردنی!

faateme1366
یکی از جذابیت های صبحانه برای کودکان در غذاهای گرم خلاصه می شود که می توان به آنها شکل و رنگ متفاوتی برای افزایش اشتهای کودکان داد. دراین مطلب شما را با تخم بلدرچین آشنا می کنیم که یکی از پرخاصیت ترین ها برای صبحانه به شمار می رود.

مواد مغذی موجود در 100گرم تخم بلدرچین

 مواد و محتویات      مقدار در 100 گرم

 آب          3/7 تا 8/7 (درصد)

 چربی      1/1 تا 4/1 (درصد)

 پروتئین   1/1 تا 6/1 (درصد)

 کربوهیدرات           1 (درصد)

 انرژی     161 (کیلوکالری)

 کلسترول 844 (میلی گرم)

مواد معدنی              1/1 (درصد)

 

برای پاکسازی از تخم بلدرچین استفاده کنید

سم زدایی از بدن بسیار مهم است؛ مخصوصاً در دنیایی که سرشار از سموم و عناصر سنگین و آلودگی‌هاست. مطالعات نشان داده است که افزایش این تخم بلدرچین‌ها به رژیم غذایی افراد می‌تواند به عنوان یک عنصر سم‌زدا عمل کرده و به پاکسازی عروق خونی و کاهش اندازه‌ی سنگ‌های کلیوی و کیسه صفرا کمک کند.

 

کلسترول خود را با تخم بلدرچین تنظیم کنید

مقدار مناسبی از اسیدهای چرب مفید در تخم بلدرچین یافت می شود که موجب تقویت قلب در بسیاری از افراد می شود. بدن ما برای جبران اثرات منفی کلسترول بد خون یا همان LDL به HDL کلسترول که به کلسترول خوب نیز معروف است نیاز دارد. کلسترول خوب بیش از 60 درصد چربی های زرده ی تخم مرغ را تشکیل می دهد. با این حال افرادی که در معرض مشکلات کلسترولی قرار دارند، بهتر است مقدار زیادی تخم بلدرچین مصرف نکنند. چرا که حدودا 1.6 گرم اسید چرب اشباع در هر واحد آن وجود دارد.

 

از چه زمانی به کودک تخم بلدرچین دهیم؟

بهترین زمان شروع تخم بلدرچین بعد از پایان ماه 6 در کودکان است. البته باید خاطر نشان کنیم که در زیر 1 سال از زرده تخم بلدرچین استفاده کنید و نه سفیده و در ماه اول یک روز در میان می توانید تخم بلدرچین را شروع کنید و در ماه های بعد به روزی 1 عدد زرده تخم مرغ برسانید. و در پایان سال اول می توانید تخم بلدرچین کامل رو به میزان حداکثر روزی 2 تخم بلدرچین اغاز نماید.

به یاد داشته باشید بهترین روش برای مصرف تخم بلدرچین اب پز کردن به مدت حداقل 5 دقیقه می باشد.

 

بهترین خوراکی برای بازسازی و محرک رشد بدن

درست همانند تخم مرغ معمولی، تخم بلدرچین نیز می تواند پروتئین خوبی برای شما فراهم آورد. پروتئین برای فرآیندهای بی شماری از بدن لازم است. این ماده به اجزای تشکیل دهنده تجزیه می شود و می تواند برای ساخت سلول ها، بافت ها، عضلات، استخوان و رگ های خونی جدید مورد استفاده قرار گیرد. پروتئین موجود در این تخم می تواند مزایای زیادی برای بدن فراهم آورد و رشد طبیعی بدن را تامین کند.

 

تخم بلدرچین برای سالمندان، خوب یا بد؟

جذب ویتامین های بدن با افزایش سن بسیار کم می شود از این رو مصرف تخم بلدرچین به افراد بالای ۴۰ سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامین های بدن و جلوگیری از کارافتادگی زودرس و پیشگیری از سرطان توصیه می شود.

تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن سبب تجدید قوای از دست رفته خواهد شد.

 

قوانین مصرف تخم بلدرچین در دوران بارداری و شیردهی

تخم بلدرچین برای باهوش شدن جنین در دوران بارداری بسیار موثر است.

اگر زنان بعد از زایمان در رژیم غذایی خود از تخم بلدرچین استفاده کنند زودتر بهبود پیدا کرده و قوای بدنی‌شان زودتر برمی‌گردد؛ همچنین تخم بلدرچین سبب افزایش شیر مادران می‌شود.

مصرف تخم بلدرچین در مادران شیرده باعث منظم شدن سیستم عصبی، قلبی و گوارشی بدن و افزایش شیر می­شود.

توجه: تخم بلدرچین، مرغ یا … به صورت خام در بارداری ممنوع است.

 

تخم بلدرچین برای سلامت بینایی

مقادیر بسیار خوبی از ویتامین A در تخم بلدرچین یافت می شود. این موضوع بدین معنی است که استفاده کردن از آن می تواند از بیمایی و سلامت چشم شما محافظت کند. فعالیت آنتی اکسیدانی این ویتامین به کاهش دژنراسیون ماکولا کمک می کند و از توسعه آب مروارید پیشگیری می نماید. همین امر باعث می شود دید بهتری داشته باشید.

 

چرا تخم بلدرچین از تخم مرغ بهتر است؟

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از نظر سالمونلا (سالمونلا باکتری گرم منفی است که در جوجه ها و تخم مرغ ها معمولاً وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایعترین مسمومیتهای غذایی میباشد) ایمنی بیشتری داشته و تخم بلدرچین از آن جهت در برابر سالمونلا ایمنی دارد زیرا دمای بلدرچین یک درجه حرارت بدن بالاتر از مرغ است و در این درجه سالمونلا نمی تواند زنده بماند .

مهمترین عللی که کامتان را تلخ می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ