موهای ابریشمی با انجام چند کار ساده!!

sahar.d
اگر می خواهید موهای زیبا و ابریشمی داشته باشید به توصیه های ما در این مطلب عمل کنید.

داشتن موهای زیبا و درخشان از رازهای اصلی زیبایی خانم ها است. اما برای داشتن موهای ابریشمی نیازی ه شامپوهای گرانقیمت و کترفندهای عجیب آرایشگرها ندارید. حتی سلبریتی های هالیوودی نیز برای داشتن موهای زیبا از روش های خانگی استفاده می کنند. در این مطلب روش های خانگی برای داشتن موهای ابریشمی را به شما معرفی می کنیم.

نکته مهم: آب داغ استفاده نکنید

برای سلامت مو این نکته بسیار مهم است که مو را با آب بسیار داغ نشویید. آب داغ مو را خشک و شکننده می کند. این کار همچنین باعث می شود روغن های محافظ طبیعی مو از بین بروند. پس بهتر است فقط از آبی استفاده کنید که کمی از دمای بدنتان گرمتر باشد.  

استفاده از برس روغنی

یک برس یا شانه مناسب تهیه کنید و آن را به یکی از روغن‌های ضروری که در دسترستان است، آغشته کنید. از ریشه تا انتهای موها را به آرامی با آن شانه کنید تا موهایتان تمام روغن را جذب کند و براق شود.

این روغن درمانی، برای بسیاری از مشکلات پوستی و ریزش موها نیز موثر است که اگر از فواید آن‌ها برای موهایتان آگاهی داشته باشید، می‌توانید با انتخاب روغن مناسب، هم موهای براقی داشته باشید و هم مشکل آن‌ها را برطرف کنید.

موها را دائماً نشویید

بهترین زمان برای شست و شوی مو هر دو تا سه روز یک بار است. این قاعده می تواند میزان مناسبی از روغن طبیعی مو را حفظ کند. اگر کمتر از این موها را بشویید موها بهتر و سالم تر باقی می مانند.

زرده تخم مرغ و ماست

 5 قاشق سوپ خوری ماست زده شده با یک زردۀ تخم مرغ را مخلوط کنید. زردۀ تخم مرغ حاوی لسیتین است که مو را تغذیه می‌کند و حجمش را افزایش می‌دهد. ماست حالت نرم و ابریشمی به موها می دهد.

آب کدوی سبز

آب کدوی سبز را بگیرید و آن را روی موها بمالید. بهتر است که حداقل این ماده نیم ساعت روی سرتان بماند. این یکی از راه های ساده برای داشتن موهایی زیباست.

تخم مرغ

اگر موهایی خشک و شکننده دارید از زرده تخم مرغ برای حالت دادن به موها استفاده کنید. یک دوم فنجان از مخلوط سفیده و زرده را روی موی تمیز و خشک بگذارید. 20 دقیقه این ماسک درمانی را روی موها نگه دارید و سپس آن را آب کشی کنید. این یکی از بهترین و مؤثرترین روش های زیبایی مو است و حتماً نتیجه آن را خواهید دید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای زیبایی موها بسیار مؤثر است. مخلوطی از سه قاشق غذاخوری و مقداری آب را تهیه کنید. بعد از شست و شوی مو با شامپو موها را با این محلول آب کشی کنید. حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس موها را خوب بشویید. این محلول برای از بین بردن آثار شامپو و دیگر مواد شوینده کاربرد دارد.

سرکه سیب

مقداری از محلول آب گرم و سرکه سیب را روی موها بمالید. برای اینکه موهای خوش حالتی داشته باشید بعد از 5 دقیقه موها را آب کشی کنید تا بوی سرکه کاملاً از بین برود.

چطور از موهای خشک و آسیب دیده مراقبت کنیم؟

چه خوراکی هایی موهایتان را درخشان می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ