برای همیشه با ترک پا خداحافظی کنید

parya
ترک پا از مشکلات پوستی است که در صورت رعایت نکردن بعضی از نکات به وجود می آید و باعث آزار فرد می شود. ما در این مقاله به شما نکات لازم برای اینکه برای همیشه با ترک پا خداحافظی کنید را می گوییم.

ترک پا از معضلاتی است که به دلایل مختلف از جمله کم آبی، عفونت قارچی به وجود می آید. اگر دچار ترک پا شده اید و برایتان بسیار آزار دهنده است، نگران نباشید برای شما راه های درمان ترک پا را می گوییم. با مواردی که در اینجا به شما می گوییم برای همیشه با ترک پا خداحافظی کنید. ترک پا اگر درمان نشود باعث تشدید ترک پا و خارش می شود. پس به شما توصیه میکنیم با ما همراه باشید.

ترک پا چطور درمان می‌شود؟

افرادی که با مشکل ترک پاشنه پا مواجه هستند، برای درمان این مشکل باید از چرب‌کننده‌ها و کرم‌ها استفاده کنند، اما بهترین کرم‌ها برای درمان این دسته از مشکلات، کرم‌هایی هستند که خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارند. انواع و اقسام این کرم‌ها با برندهای معتبر در بازار موجود است؛ اما در بعضی مواقع ممکن است متخصص پوست تجویز کرم دست‌ساز را بدهد. در نهایت متخصص پوست تعیین می‌کند که برای درمان، از چه کرم‌هایی استفاده شود، بهتر است. معمولا کرم‌های مخصوص ترک پاشنه پا حاوی ماده‌ای به اسم اوره هستند که درصد اوره آنها حدود 20درصد است که برای درمان ترک‌ پا این مقدار کافی است. 

ترک پا را ریشه‌کن کنید

اگر دنبال نتیجه بهتری هستید توصیه می‌شود پاها را در یک تشت آب قرار دهید و بگذارید کف پا خیس بخورد؛ بعد از اینکه پاها را خشک کردید زمانی که رطوبت پوست تبخیر نشده و پوست نمناک است کرم‌های نامبرده را به کف پا بزنید. همچنین توصیه می‌شود بعد از این اقدام برای اثربخشی بهتر کرم‌ها، یک کیسه نایلونی را روی پاهای کرم‌زده بکشید. با این راهکار نتیجه درمانی بهتر خواهد شد. اما اگر شخصی قصد دارد بعد از کرم زدن فعالیت خاصی انجام دهد، برای اینکه کیسه نایلونی مزاحمتی ایجاد نکند توصیه می‌شود روی کیسه مجددا جوراب بپوشد. 

 صندل خزدار ممنوع!

علاوه بر کرم، به افرادی که مشکل ترک پاشنه پا داشته باشند توصیه می‌شود از دمپایی یا صندل‌های رو فرش استفاده کنند. البته توصیه می‌شود از صندل‌ها یا روفرشی‌هایی که پرز (الیاف و خزدار نباشند) دارند، استفاده نشود. صندل‌هایی که خزدار هستند پیشنهاد خوبی برای این دسته از افراد نیستند. توصیه بعدی این است با پای برهنه در محل‌هایی که گرد و خاک وجود دارد حضور پیدا نکنند؛ همان طور که گفته شد ترک‌ پا محل ورود انواع و اقسام مواد از محیط  هستند که هم باعث تشدید ترک پا و هم خارش و التهاب و درد در این ناحیه می‌شوند. 

پوست کف پا را با دست نکنید!

پوسته‌پوسته شدن کف پا یکی از مشکلاتی است که درراستای خشکی پا به‌وجود می‌آید. البته استفاده از کرم‌های نرم‌کننده بروز این پوسته‌ها را کاهش می‌دهد؛ با این حال گاهی اوقات این پوست‌ها طوری قرار گرفته‌اند که ممکن است برخوردشان با سطح باعث ایجاد درد شود. در این مواقع توصیه می‌شود با وسیله‌ای مثل قیچی‌های کوچک استریل شده پوسته اضافه را بردارند. با دست این پوسته‌ها را نکنید چون احتمال اینکه به پوست بیشتر آسیب وارد شود زیاد است. 

تاثیر سنگ پا در درمان خشکی پا

سنگ پا وسیله‌ای است که از گذشته تا همین امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما درمورد تاثیر سنگ پا در درمان ترک پاشنه پا باید گفت این ترک‌ها بیشتر در افرادی به‌وجود می‌آید که پوست کف پای‌شان کلفت شده باشد. سنگ پا تاحدودی می‌تواند در این زمینه موثر باشد، اما بازهم نیاز به یادآوری است که بهترین و موثرترین روش استفاده از کرم‌های نام برده شده است.

درمان‌های خانگی

افرادی که دسترسی به کرم‌های طبی و دارویی ندارند، می‌توانند از چرب‌کننده‌های خانگی مثل روغن‌های حیوانی، وازلین و حتی روغن‌های جامد خوراکی استفاده کنند. همچنین اگر ترک پا همراه با عفونت باشد می‌توانند از پانسمان‌ عسل استفاده کنند. البته نکته مهم این است که عسل باید طبیعی باشد

همه چیز درباره درمان ترک پا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ