برای درمان قاعدگی نامنظم چه بخوریم؟

parya
اکثر بانوان از قاعدگی نامنظم خود گله می کنند. اگر قاعدگی شما هم نامنظم است این مقاله را بخوانید. ما به شما می گوییم که برای درمان قاعدگی نامنظم چه بخوریم؟

قاعدگی نا منظم از اختلالاتی است که بانوان را درگیر خود می کند. قاعدگی نامنظم به دلایل مختلف صورت می گیرد و تحت درمان های مختلف مداوا می شود. در مرحله اولقاعدگی نامنظم را می توان در خانه درمان کرد. درغیر این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. اگر می خواهید بدانید که برای درمان قاعدگی نامنظم چه بخوریم؟ این مقاله را بخوانید.

درمان قاعدگی نامنظم

صفت “نامنظم” تعریف ثابتی ندارد و نسبی است؛ هر فرد بدن خود را بهتر از دیگران می‌شناسد و می‌داند که چه شرایطی غیرطبیعی است. بنابراین خودتان بهترین فردی هستید که می‌توانید تشخیص دهید آیا پریودتان نامنظم است یا خیر و کدام درمان برای شما بیشترین تاثیر را دارد. توصیه‌های زیر برای درمان خانگی قاعدگی نامنظم با داروهای گیاهی به شما توصیه میشود:

عرق رازیانه

خوردن شبی یک لیوان عرق رازیانه همرا با یک قاشق مرباخوری عسل یکی از شیوه‌های موثر برای درمان پریود نامنظم است. لازم به ذکر است استفاده از جوشانده رازیانه نیز بسیار مفید میباشد، به طور کلی جوشانده‌های گیاهی دیرتر اثر کرده ولی تاثیر پایدارتری دارند و عرق‌ها زود اثر بوده، لیکن تاثیر ناپایدار دارند.

انجام بادکش

یکی از راههای درمان قاعدگی نامنظم در طب سنتی انجام بادکش ران و ساق پا در 14 مرحله و به صورت یک شب در میان است.

عرق بومادران

خوردن عرق بومادران شبی یک لیوان به همراه عسل نیز برای درمان قاعدگی نامنظم مفید است.

بهارنارنج

مصرف گل بهار نارنج یا عرق آن یا مربا و یا عسل گل بهار نارنج نیز در تنظیم قاعدگی تاثیر دارد.

بومادران

گیاه دارویی بومادران برای درمان تمام مشکلات قاعدگی از جمله تاخیر و بی نظمی‌های پریود مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات موجود در گیاه بومادران، موجب تعادل هورمون‌های بدن زنان می شود. زمانی که قاعدگی شما به تاخیر افتاد، چای سرد بومادران را 3 تا 4 بار در روز مصرف کنید. این گیاه در کاهش درد قاعدگی نیز موثر است.

زنجبیل

مصرف زنجبیل تازه نیز به عنوان یکی دیگر از شیوه‌های درمان خانگی قاعدگی نامنظم است، به این منظور یک تکه زنجبیل تازه را خرد کرده و به مدت چند دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید. این دم کرده را با نبات شیرین کرده و بعد از غذا میل نمایید.

عصاره ریحان تازه

یک قاشق چایخوری عصاره ریحان تازه را با یک قاشق چایخوری عسل و کمی پودر فلفل سیاه دو بار در روز و به مدت 4 تا 6 هفته بخورید. این کار عادت‌های ماهیانه را تنظیم میکند.

کنجد

استفاده از دانه‌ کنجد نیز در درمان بی‌نظمی‌های قاعدگی سودمند است. نصف قاشق چای خوری پودر دانه کنجد در آب داغ دو بار در روز برای رفع یا کاهش دردهای اسپاسمودیک قاعدگی در دختران مجرد جوان دچار کم خونی نافع است. همچنین استفاده منظم از کنجد، دو روز پیش از موعد قاعدگی، لکه‌بینی‌های قاعدگی را از بین می‌برد.

زنیان

یک قاشق چایخوری زنیان را به همراه همین میزان شیره نیشکر مخلوط کرده و از آن یک جوشانده گیاهی درست میکنید. خوردن این جوشانده دو بار در روز و به مدت 3 تا 4 روز قبل از قاعدگی، باعث میشود قاعدگی در تاریخ صحیح خود اتفاق بیفتد.

گل بامیه

3 تا 4 عدد گل تازه بامیه را آسیاب کنید و آن را همراه با آب و زمانی که معده خالی است، به مدت یک هفته قبل از موعد طبیعی و مورد انتظار عادت ماهیانه خودتان بخورید. گل‌های بامیه اثر ضد استروژنی داشته و به منظم نمودن تعادل بین استروژن – پروژسترون کمک می‌کند و با عث میشود خونریزی در موقع خودش صورت گیرد.

همه چیز درباره اختلالات قاعدگی

همه چیز درباره علت قاعدگی زودرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ