خواص باورنکردنی جوش شیرین برای پوست و ناخن

faateme1366
اگر قبل از عید برای تمیز کردن یخچال خود از جوش شیرین کمک گرفته اید، باقی مانده آن را دور نریزید و این استفاده های شگفت انگیز را از آن داشته باشید و به طور کاملا طبیعی از پوستی زیبا برخوردار شوید.

روش برطرف کردن جوش و آکنه با جوش شیرین

برای مقابله با جوش و آکنه، به یک ماده شیمیایی قوی نیاز است. جوش شیرین همانطور که گفته شد دارای خواص ضد التهاب و ضد عفونت می باشد؛ بنابراین، قادر است علائم آکنه و جوش های روی پوست را کاهش دهد. در ضمن، جوش شیرین pHH خون را متعادل کرده و از تاول زدن و یا ایجاد جوش های چرکی ممانعت می کند.

بدین منظور، ۱۱ قاشق چایخوری از جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی پوست آسیب دیده به مدت ۱ تا ۲ دقیقه قرار دهید. سپس، محل را با آب سرد کاملا بشویید. این کار را روزی یکبار به مدت ۳ روز انجام دهید؛ بعد، آن را ۱ یا ۲ بار در هفته تکرار نمایید.

 

تمیز کردن برس شما

برای تمیزکردن شانه و برس‌ها که بر اثر شانه زدن، چربی موها برآن باقی مانده است، می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید؛ به این ترتیب که آنها را در محلولی از یک قاشق چای خوری جوش شیرین حل شده در یک لگن کوچک آب گرم،  بخیسانید تا به راحتی چربی‌ها  از آنها زدوده شوند.

 

اگر از زردی دندان هایتان کلافه شدید

شما می‌توانید با جوش‌شیرین یک خمیردندان خانگی بسازید. اول باید 3 قسمت جوش‌شیرین را با یک قسمت نمک مخلوط کنید بعد به آن 3 قاشق چای‌خوری گلیسیرین اضافه کنید و برای خوشبو شدن نیز 10 تا 20 قطره از یک اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچین یا…) به آن بیفزایید. سپس به مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا کاملا حالت خمیری شکل پیدا کند. شما می‌توانید این خمیر دندان را در بطری کوچک نگهداری کنید. از آن جا که جوش شیرین یک سفید‌کننده دندان طبیعی است این خمیر دندان حسابی دندان‌ها را سفید می‌کند و از پوسیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند، اگر هم فرصت ندارید می‌توانید برای سفید‌تر شدن دندان‌های‌تان، مسواک‌تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندان‌های‌تان را مسواک بزیند. همچنین می‌توانید روی خمیردندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواک بزنید. برای خوشبو کردن دهان نیز می‌توانید یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان جوش‌شیرین حل کنید و در دهان غرغره کنید، راه دیگر نیز این است که آدامس را مرطوب کرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.

 

اگر آفتاب سوخته شدید

در ایام تعطیلات به شهری بسیار گرم و خشک سفر کرده اید و پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است؟

برای التیام آفتاب سوختگی پوست بمدت نیم ساعت درون وان حمام که در آب آن جوش شیرین مخلوط گردیده بروید.

 

رهایی از شر جوش های سر سیاه

مخلوط یک قاشق چای خوری جوش شیرین با یک فنجان آب مقطر، ترکیبی عالی برای از بین بردن جوش های سرسیاه است! این ترکیبی است که بسیاری از متخصصین زیبایی با استفاده از ابزارهای مخصوصشان از آن استفاده می کنند. این ترکیب کمک می کند تا جوش های سرسیاه به راحتی خارج شوند! شما هم می توانید همین کار را در خانه انجام دهید.

صورتتان را تمیز کنید. ترکیب را درست کنید و به صورتتان بمالید. روی سرتان یک حوله بیندازید و سرتان را روی یک ظرف آب داغ نگاه دارید. حالا برای فشار دادن جوش ها باید دور انگشتانتان دستمالی بپیچید و با فشار ملایمی اینکار را انجام دهید.

 

معجزه جوش شیرین برای ناخن ها

با جوش شیرین می توانید ناخن های زرد رنگ خود را لایه برداری کرده و لکه های روی آن را از بین ببرید. در نتیجه، رنگ آن ها سفید شده و دیگر لازم نیست آنها را زیر دستکش پنهان کنید. برای این کار، ابتدا نصف فنجان آب را با ۱ قاشق چایخوری آب اکسیژنه ۳ درصد و همچنین ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین، داخل یک کاسه کوچک ریخته و مواد را با هم کاملا مخلوط نمایید تا جوش شیرین کاملا حل شود.

سپس، ناخن های خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه داخل کاسه قرار دهید. این درمان را هر ۲ هفته یکبار تکرار نمایید.

 

چند کاربرد ساده دیگر از جوش شیرین

جلوگیری از سوزش پوست بعد از اصلاح؛

مقابله با جوش و درمان جوش‌ سرسیاه (می‌توانید از جوش شیرین برای لایه برداری پوست صورت و بدن استفاده کنید)؛

پاک کردن سموم و دیگر ضایعات پوستی؛

مقابله با شوره‌ سر؛

نرم نگه داشتن کوتیکول (پوستک)؛

شستن موها بدون شامپو؛

از بین بردن تیرگی زیربغل؛

نرم کردن پوست زانو و آرنج.

لاغری شگفت انگیز و بی دردسر با دانه های چیا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ