اگر دوست سیگاری دارید، این خوراکی ها را به خوردش دهید!

faateme1366
سیگاری بودن جزو حرکات ناشایستی است که خیلی ها به منزله وجهه اجتماعی بالا داشتن از آن یاد می کنند! جالب اینجاست که نه تنها هیچ کلاس اجتماعی ندارد، بلکه هر ثانیه فرد را به مرگ نزدیک تر می کند. در این مطلب برای شما از خوراکی های جایگزین سیگار صحبت کرده ایم.

با استویا هم ترک سیگار را تجربه کنید و هم کاهش وزن را

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید و یک زندگی سالم را تجربه کنید استویا (stevia) را امتحان کنید. ترکیبات شیرین استویا از میان فرایند­های گوارشی بدون تجزیه شیمیایی عبور می­ کند و به همین دلیل برای کسانی که نیاز به کنترل قند خون دارند مفید است.

استویا یک رژیم ایده­ ال برای افرادی است که می­ خواهند وزن خود را کاهش دهند و یا ثابت نگه دارند.

زیرا قندهای موجود در این گیاه کالری­ زا نیستند و می­ توانند بدون افزودن وزن، میل به شیرینی را در افراد (به خصوص به عنوان جایگزینی برای سیگار) ارضا کنند.

برخی افراد معتقدند که میزان گرسنگی آن­ها با خوردن استویا، 15 تا 20 دقیقه قبل از وعده غذایی کاهش می­ یابد.

ساده ترین راه برای ترک اعتیاد به سیگار این است که عصاره این گیاه را در یک بطری نگهداری کنید و هر زمان که میل به کشیدن سیگار داشتید با قطره چکان یک قطره از این عصاره را بر روی زبان تان بریزید و بگذارید تا ولع شما کم شود.

اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید از برگ این گیاه استفاده کنید.

 

ترک سیگار همراه با جذب کلسیم

بعد از نوشیدن شیر، فرد سیگاری نسبت به سیگار بی‌میل می‌شود. همچنین زمانی که فرد به دلیل کاهش انرژی به نیکوتین اشتیاق پیدا می‌کند، پروتئین موجود در شیر می‌تواند انرژی مورد نیاز این فرد را تأمین کند. هر زمان که احساس کردید به سیگار نیاز دارید، یک جرعه شیر بنوشید و یا سراغ ماست یا پنیر بروید تا از سیگار صرف نظر کنید.

 

اگر می خواهید از سرطان ریه نمیرید!

سرطان ریه یکی از علل اصلی مرگ و ناتوانی در افراد سیگاری است. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ توسط آژانس تحقیقات سلامتی انجام گرفت، مشخص شد که موادغذایی سرشار از امگا-۳ از ایجاد سلول‌های سرطانی در ریه‌ها جلوگیری می‌کند. موادغذایی سرشار از امگا-۳ عبارتند از: ماهی تن، دانه سویا، روغن زیتون، آجیل و دانه‌ها.

 

تصفیه عجیب خون با یک عرق خوشمزه

عرق شاه‌تره یکی از عرقیات گیاهی بسیار موثر در پیشبرد روند ترک سیگار است. عرق شاه‌تره به دلیل خاصیت تصفیه‌کنندگی و پاکسازی خون از اخلاط موذی و نامناسب روند درمان افراد سیگاری را تسریع می‌کند. این عرق گیاهی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افراد سیگاری محسوب می‌شود که علاوه بر افزایش جذب میزان ویتامین c در بدن این افراد موجب افزایش اشتها و بازگشت به وزن طبیعی به این افراد می‌شود.

با مصرف این عرق گیاهی علاوه بر پاکسازی خون می‌توانید با صبر و حوصله بیشتری با سیگار خداحافظی کنید. علاوه بر این نوشیدن آب کافی و مایعات مناسب از دیگر راهکارهای طبیعی است که به خروج سموم و اخلاط ناسالم و موذی در بدن کمک می‌کند.

 

ترک سیگار به کمک آدامس

این آدامس‌ها و قرص‌های مکیدنی را می‌توانید بدون نسخه از داروخانه بخرید. برای برخی افراد استفاده از آدامس یا قرص‌های مکیدنی مناسب‌تر است چراکه با این روش بهتر می‌توانند دوز مصرفی نیکوتینشان را کنترل کنند. اگر ترک سیگار را تازه شروع کرده‌اید،‌ هر ساعت 1 یا 2 قطعه آدامس بجوید. توجه داشته باشید شمار کلی آدامس مصرفی‌تان در روز نباید به بیش از ۲۰ قطعه برسد. آدامس را باید به آهستگی بجوید تا زمانی که مزه‌ای نعنایی احساس کنید. بعد آدامس را بین لثه و داخل گونه‌تان بگذارید تا نیکوتین آن جذب شود. برنامه کلی این است که پس از ۶ ماه بتوانید مصرف آدامس را هم قطع کنید. اگر قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار و نوشابه‌های ترش نوشیده‌اید، 15 دقیقه صبر کنید و بعد آدامستان را بجوید.

 

تداعی درگیری دست و دهان!

به جای مصرف سیگار و چنانچه نگران اضافه وزن خود هستید، تخمه‌ی آفتابگردان، آب‌نبات بدون قند یا آدامس، هویج، کرفس میل کنید. همچنین می‌توانید عادت سیگار خود را با عادت‌های سالم مانند خوردن آجیل جایگزین کنید، البته بهتر است از آجیل‌های پوست‌دار استفاده کنید تا دست و دهانتان همزمان مشغول باشد، که همان حس فیزیکی و دهانی که از سیگار دریافت می‌نمودید را برایتان تداعی کند.

 

کدام سبزیجات را مصرف نکنیم؟

بادمجان،لوبیا و خیار آب بدن را تامین می کنند .از مصرف سبزیجات نشاسته ای و شیرین بپرهیزید زیرا با تحریک مرکز لذت مغز، در شما هوس سیگار کشیدن ایجاد می کند.

 

سیگار نکش، مرکبات بزن!

مرکبات در رده های بعدی برای سلامت بدن و ترک سیگار هستند. در صورتی که به مرکبات دسترسی دارید می توانید خیلی راحت سیگار را نیز ترک کنید. استفاده از آب میوه هایی که ویتامین C‌ دارند نیز میتواند در این راه به شما کمک کند. پرتقال به طور کلی می تواند میل و علاقه به سیگار را از بین ببرد.

 

اگر سیگاری ای هستید که از دست خودتان کلافه شده اید!

اگر سیگاری ای هستید که از دست خودتان کلافه شده اید، جوش شیرین را تست کنید. جوش شیرین در واقع یک ماده قلیایی است که قادر است میل به سیگار را از بین ببرد. در آزمونی که توسط دکتر داوتن انجام شد، این نتیجه به دست آمد : عده ای از سیگاری ها که از جوش شیرین استفاده کرده بودند پس از 5 هفته به طور کلی سیگار را ترک کردند. اما از آنجایی که جوش شیرین ماده ای است که از بین برنده ویتامین ها به خصوص ویتامین B1 در بدن است، مصرف آن توصیه نمی شود.

 

تمام خواص شگفت انگیز جوی دوسر/ این غله را حتما مصرف کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ