برترین خوراکی و ماسک های جایگزین بوتاکس!

faateme1366
یکی از تقاضاهایی که بین افراد و خصوصا خانم ها زیاد شده، میل به تزریق بوتاکس برای جوان سازی است. در این بین باید به ضررهایی که بوتاکس برای ما دارد نیز فکر کنیم. در این مطلب برای شما از خوراکی های جایگزین بوتاکس صحبت کرده ایم.

رفع چین و چروک به کمک زیتون

اگر جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس گرفته اید، برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم:

هسته ی چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.

می توانید زیتونهای بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.

این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید تا در عمیق تر نشدن چروکها و تا حدودی پر کردن خطوط به طور طبیعی به پوستتان کمک کرده باشید.

ماسک خانگی جایگزین بوتاکس

سفیده تخم مرغ را به کمک هم زن به خوبی بزنید و کمی آب لیمو و روغن نارگیل به آن اضافه کنید و به مدت یک ربع به صورت دورانی صورتتان را با این ماسک ماساژ دهید و برای تاثیر بهتر پس از گذشت15 دقیقه صورتتان را با چای بابونه بشویید.

بوتاکس صورت با اسفناج

200 گرم اسفناج و 200 گرم کلم پیچ سبز را داخل ظرفی ریخته و کمی آن را بپزید. به طوری که نرم شود کمی به آن آب اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید سپس به آن یک چهارم فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان خامه ترش بیفزایید و مجدد مخلوط کنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود.

پیش از مصرف این ماسک پوست صورت و گردن را کاملا تمیز کنید و اجازه دهید که ماسک به مدت 8 دقیقه روی پوست بماند تا خوب عمل کند. سپس دوبار صورت خود را یک بار با آب گرم و برای بار دوم با آب سرد بشویید. با این کار منافذ پوستی شما کاملا بسته می شود مصرف دوبار در هفته از این ماسک پوست شما را سفت و زیبا می کند.

از انبه و پسته دور نمانید!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد برخی از مواد غذایی تأثیر بسیار زیادی در پر کردن و حجیم تر نشان دادن صورت دارند.

انبه و پسته نقش زیادی در شادابی و طراوت پوست دارند و حتماً باید در میان وعده های غذایی جای داده شوند.

بررسی ها نشان می دهند مصرف این دو خوراکی در فصل پاییز و زمستان به طرز فوق العاده ای از سرماخوردگی پیشگیری می کند و قادرند پوست را در این فصل زیبا جلوه دهند.

انبه به طور خودکار پوست را برنزه می کند و تمام چین و چروک ها و خطوط روی صورت و به ویژه پیشانی را محو می کند.

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند انبه و پسته به دلیل آهن بالایی که دارند برای زنان بسیار ضروری و لازم هستند.

بوتاکس به کمک زیتون و خیار

ماسک روغن زیتون با عصاره خیار برای تقویت سلولهای پوستی و آبرسانی به آنها و از بین بردن چین و چروکهای صورت توصیه می شود. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را با پوست ریز رنده کنید و آن را با یک قاشق روغن زیتون بودار طبیعی ترکیب کرده و هر شب روی پوست خود قرار دهید.

از معجزه ماسک سرکه لذت ببرید

استفاده سرکه به عنوان حجم دهنده ی پوست به زمان های بسیار قدیم بازمی گردد و تا به امروز نیز کاربرد دارد. بعد از اینکه صورت خود را شستید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید و به عنوان شستشو دهنده برای تمیز کردن و سفت کردن پوست استفاده کنید.

حتی می توانید ماسک صورت خانگی نیز از سرکه استفاده کنید: یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید، سپس محلول را آرام روی صورت خود بمالید و اجازه دهید روی صورت خشک شود.

لیمو و عسل دو یار قدیمی

یک عدد لیمو، یک قاشق عسل، یک قاشق ماست و یک قاشق مخمر را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ٣٠ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، این ماسک سبب سفت شدن پوست صورت و همچین رفع چین و چروک های صورت می‌شود.

خواص باورنکردنی جوش شیرین برای پوست و ناخن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ