رهایی از جوش و جای جوش با این ماسک های شگفت انگیز

faateme1366
در تمام طول عید آنقدر آجیل خورده اید که تمام صورتتان پر از جوش شده و در حال حاضر نمیدانید با این جوش ها چه کنید؟ برای شما چند ماسک آورده ایم تا شما را از این نگرانی خلاص کنیم. با ما همراه باشید.

راهی برای خلاصی از جوش: استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده

آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

 

پیش از خوابیدن از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

 

راهی برای خلاصی از جوش: سیر

کافی است یک حبه سیر را له کرده یا آن را به دو قسمت تقسیم نمایید و سپس سیر را به قسمت جوش ها بمالید و بعد صورتتان را با آب ولرم شسته و خشک نمایید, بهتر است برای آنکه سریعتر جواب بگیرید در طول روز چندین بار بر روی جوش ها سیر بمالید.

 

راهی برای خلاصی از جوش: موز

یکی دیگر از انواع ماسک های ضد جوش، موز له شده است. موز را له کنید و روی جوش قرار دهید و پس از 20 دقیقه محل جوش ها را با آب گرم بشویید.

 

راهی برای خلاصی از جای جوش: شیر، عسل و زردچوبه

شیر خام سرشار از اسید لاکتیک است. بنابراین، به عنوان یک لایه‌بردار ملایم در نظر گرفته می‌شود. شیر خام همچنین حاوی خواص ضد پیری است. زردچوبه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود، زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی است. استفاده از زردچوبه در کاهش لکه‌های ناشی از آکنه و ریزش مو موثر است.

 

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه، دو قاشق چایخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه بریزید.

تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نسبتا رقیق آماده شود.

با استفاده از یک براش آرایشی این ماسک را روی پوست‌تان پخش کنید.

اجازه بدهید ماسک به مدت چند دقیقه روی پوست بماند.

در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید.

 

راهی برای خلاصی از جای جوش: گلاب و چوب صندل

گلاب خاصیت تغذیه پوست و از بین بردن باکتری دارد. چوب صندل نیز با خاصیت خنک سازی موجب کاهش التهابات پوست می شود. برای این ماسک نیاز به روغن چوب صندل و گلاب دارید. آن دو را مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر شود سپس آن را روی جای جوش زده و یک شب تا صبح آن را نگاه دارید. سپس صبح روز بعد با آب خنک بشویید.

 

راهی برای خلاصی از جای جوش: خیار و شکر

این ماسک خنک و نرم کننده، به شما کمک می کند تا پوست صورت که بر اثر جوش زبر شده، نرم و لطیف شود. یک خیار کامل را بکوبید، آب آن را کشیده و با یک قاشق سوپخوری شکر ، کاملا مخلوط کنید. آن را روی صورت گذاشته و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

راهی برای خلاصی از جای جوش: زنجبیل

برای برطرف شدن مشکل آکنه صورت می توانید زنجبیل را به ترکیب رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و یا پس از اطمینان ازعدم داشتن حساسیت غذایی و پوستی به این ماده غذایی یک تکه آن را به قطعات نازک تقسیم کرده به آرامی روی صورت و محل آکنه ها بگذارید و پس از مدت 10 دقیقه یا کمتر ماسک را بردارید. در صورتی که پوست شما دچار قرمزی یا خارش و التهاب شد از روش دیگری برای درمان آکنه های صورت خود استفاده کنید.

 

ماسک ویتامین ای برای صاف کردن پوست

یک زرده تخم مرغ تازه، یک قاشق چای خوری جوانه گندم یک قاشق چای خوری مخمر آبجو و ۲ قاشق غذاخوری از روغن جوانه گندم را روی هم ریخته بهم بزنید تا کاملا مخلوط شود. این ماسک سرشار از ویتامین E است.

ویتامین E جوان کننده پوست صورت است و برای بانوان از ۳۵ سال به بالا توصیه می شود. مصرف مستمر این ماسک، پوست خانم های مسن را صاف، شاداب و نرم و لطیف می کند. حتی المقدور از مصرف یا کپسول ویتامین E اضافی پرهیز کنید. در هفته دو روز از این ماسک استفاده کنید. نتایج خوبی بدست خواهید آورد. همیشه پوست صورت یا سایر اعضا مورد نظر را قبل از مصرف ماسک ها کاملا بشویید و پوست را مرطوب کنید و بعدا ماده ای را روی آن بمالید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ