با این غذاها از چاقی،سرطان و بیماری قلبی جلوگیری کنید

toranj
با یک تیر سه نشون بزنید و با این غذاها از بیماری های قلبی و چاقی و سرطان به دور باشید.

همه می دانیم که با خوردن غذاهای فرآوری شده بیماری هایی از فبیل چاقی و سرطان به سراغمان می آید اما غذاهایی هم وجود دارند که می توانید با خوردن آنها از چاقی،سرطان و بیماری قلبی جلوگیری کنید.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با اسفناج

اسفناج در گروه سبزیجات دارای برگ سبز قرار می گیرد که می تواند رادیکال های آزاد را از بدن حذف کند،به بهبود حافظه کمک می کند و قلب را تقویت می کند. به علاوه اسفناج به عملکرد مغز نیز کمک می کند و حاوی کلسترول و چربی کم است، اما سرشار از ویتامین A، C، K، B6، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن، روی و نیاسین niacin یا ویتامین B3 است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با لیمو

آب لیمو می تواند خطر بروز سکته مغزی را کاهش داده و به علاوه برای درمان سنگ های کلیه موثر است. همچنین لیمو ضد سرطان است و از فشار خون بالا و یبوست پیشگیری می کند. لیمو سرشار از ویتامین E، A، C، B6 و مواد معدنی دیگر مانند روی، کلسیم، پتاسیم، مس و ریبوفلاوین riboflavin یا ویتامین B2 است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با کینوا Quinoa

کینوا سرشار از پروتئین است و دو برابر دیگر غلات فیبر دارد. کینوا دارای منگنز، منیزیم، ویتامین B2، لیزین lysine و آهن است و می تواند کلسترول بالا و قند خون بالا را کاهش دهد.

*کینوا Quinoa : کینوآ گیاه بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. این گیاه قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دارد و اکنون نیز در آمریکای جنوبی در سطح وسیعی در حال کشت است.

*لیزین lysine : نوعی آمینو اسید است که در بدن ساخته نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی جذب شود.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با برگ چغندر

برگ چغندر می تواند سطح قند خون را کاهش داده و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. این برگ می تواند با ویروس ها، رادیکال های آزاد و باکتری های مضر مبارزه کند.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با گندم سیاه

این نوع گندم برای سلامت قلب مفیدتر است، انرژی را افزایش داده و از دیابت پیشگیری می کند. گندم سیاه یک غذای کامل برای زمستان است زیرا بدن را گرم می کند. گندم سیاه سرشار از ویتامین، پروتئین و آهن است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با ملون

ملون می تواند سموم را از بدن حذف کند و به بدن آبرسانی کند. ملون دارای pH به اندازه 8.5 است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با روغن زیتون

روغن زیتون سطح قند خون را تنظیم کرده و احتمال بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد. روغ زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تکی غیر اشباع و ویتامین E است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با موز

موز به خاطر تنظیم سطح قند خون، محافظت از قلب و هضم بهتر غذا معروف است. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم، ویتامین B و منگنز است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با تخم کتان

تخم کتان می تواند التهاب را کاهش دهد، گرگرفتگی های دوران یائسگی را کنترل کند و سلامت قلب را تنظیم کند. تخم کتان سرشار است از فیبر، ویتامین E و آنتی اکسیدان.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با گل کلم

گل کلم نیز دارای مقدار زیادی ویتامین B2، پتاسیم، منیزیم، تیامین thiamin یا ویتامین B1، منگنز و ویتامین K است. این سبزی به بهبود سلامت قلب کمک کرده و دارای خواص ضد التهابی است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با آووکادو

آووکادو سطح کلسترول خون را کنترل کرده و جذب مواد مغذی را از سبزیجات و میوه ها بهبود می بخشد. آووکادو سرشار از فیبر، مواد مغذی و اسیدهای چرب غیر اشباع تکی می باشد.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با انگور

انگور به کاهش اضطراب و فشار خون بالا کمک می کند و همچنین خطر بروز سرطان هایی مانند سرطان ریه، پروستات، روده، مری، پانکراس، رحم و دهان را کاهش می دهد.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با هویج

هویج به بهبود بینایی کمک کرده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد و از آنجایی که سرشار از بتاکاروتن است از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند. هویج سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ویتامین های دیگری مانند ویتامین K، A، C و B8 است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با کلم بروکلی

این سبزی گردش خون را بهبود بخشیده و از آنجایی که دارای آهن است به سلامت استخوان ها، کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک می کند. به علاوه بروکلی می تواند با سرطان مقابله کند و سرشار از فیبر، مس، پتاسیم و ویتامین K، B6، C و E است.

پیشگیری از چاقی سرطان و بیماری قلبی با توت ها

این میوه های قلیایی جنگلی به حفظ سلامت پوست کمک می کنند و می توانند فرایند پیری را آهسته کرده و باعث تقویت حافظه می شوند.

الو دکتر ، چرا کم تر در مورد سرطان تخمدان صحبت می شود؟

الو دکتر ، کربو هیدرات های موجود، ممکن است ایجاد سرطان کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ