نحوه صحیح مصرف ضد آفتاب

sahar.d
با ورود به فصل بهار و شدت گرفتن آفتاب بهتر است طریقه صحیح مصرف ضد آفتاب برای محافظت بیشتر از پوست را بدانیم.

برای محافظت از پوست و جلوگیری از ایجاد لکه هه و چین و چروک بر روی پوست باید مراقبت از پوست را جدی بگیریم. یکی از مهمترین نکات برای محافظت از پوست استفاده از ضد آفتاب است. نحوه ی صحیح مصرف ضد آفتاب نقش مهمی در تاثیرگذاری آن برای محافظت از پوست دارد. در این مطلب شما را با نکات مهم استفاده از ضد آفتاب آشنا می کنیم.

ضد آفتاب مناسب چه خصوصیاتی دارد؟

رده‌های زیادی از کرم‌های ضد آفتاب با SPF (یا فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای ۵۰ وجود دارد که اساسا نشان می‌دهند شما چه مدتی میتوانید بدون سوختگی، در معرض آفتاب قرار بگیرید. برای مثال، SPF 15نشان دهنده‌ی این است که تا ۱۵ بار در برابر سوختگی از پوستتان محافظت می‌کند. وقتی این عدد از ۵۰ بالاتر میرود، دیگر این قانون صدق نمی‌کند. پس SPF 30 تا 50 به اندازه کافی مناسب است.

 نحوه درست مصرف کردن ضدآفتاب

 1-ضدآفتاب یعنی هر بار به میزان 2 بند انگشت بر روی کل صورت بمالیم.

2-حتما حتما هر دوساعت یکبار آن را تمدید کنیم.

3-در روزهای ابری ضدآفتاب را فراموش نکنیم.

4-اگر میخواهیم کرم دیگری همراه با ضدآفتاب مصرف کنیم، مثلا یک مرطوب کننده هم بزنیم، ضدآفتاب آخرین کرمی باشد که میزنید.

5-بیست دقیقه قبل از خروج از منزل ضدآفتاب را بزنیم نه اینکه دو دقیقه مانده به خارج شدن از خانه یادمان بیفتد که ضدآفتاب نزدیم و آن موقع بزنیم.

6-زیر نور لامپهای مهتابی هم ضدآفتاب بزنیم. 

البته لامپهای کم مصرف محافظت بیشتری دارند به شرط آنکه چینی و بی کیفیت نباشد.

7. باید مطمئن شوید که تمام مناطق در معرض نور آفتاب را پوشش داده اید. حواستان به پشت گردن، شانه‌ها، قفسه سینه، گوش و حتی دست‌هایتان باشد!

مهم: لب‌ها نیز می‌توانند قربانی اثر آفتاب بشوند و آفتاب سوختگی لب‌ها، جهنم خاص خودش است! پس از آنها هم با یک بالم لب حاوی SPF محافظت کنید.

عوارض ضد آفتاب ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ