این خوراکیها موجب سقط میشوند، دور اینها را خط بکشید!

faateme1366
اگر باردار هستید و چشم انتظار عضو جدیدی از خانواده، باید حتما به این نکته توجه کنید که چه غذاهایی را بخورید و چه غذاهایی را نخورید. چرا که ممکن است موجب سقط جنین شوند. در این مطلب برای شما از خوراکی های سقط آور صحبت کرده ایم.

غذاهایی که موجب انتقال انگل می شوند

مسلما یک رژیم غذایی عادی نمی تواند عاملی برای سقط جنین باشد ولی عفونت های انگلی و باکتریایی که از طریق مواد غذایی منتقل می شوند می توانند یکی از عوامل سقط به حساب آیند به همین خاطر به خانم های باردار توصیه می شود که از مصرف لبنیات پاستوریزه نشده، گوشتهای خام و یا گوشتهایی که به آن حرارت کافی داده نشده، غذاهای دریایی و ماهی هایی که میزان فلزات سنگینی مانند جیوه و سرب در آنها زیاد است، امعا و احشا حیوانات و جگر مرغ خودداری کنند.

بارداری و کله پاچه

مغز حیوانات به دلیل احتمال ابتلا به باکتری لیفتریا و تخم مرغ خام در این دوران ممنوع است و حتی نباید در دوران بارداری با حیوانات خانگی تماس داشته باشید .

مغز حیوانات مانند مغز کله پاچه در دوران بارداری ممنوع است زیرا دارای باکتری های مضر مانند لیفتریا است و با ابتلا به این آلودگی احتمال مرده زایی یا سقط جنین افزایش می یابد .

در دوران بارداری چه پنیری نخوریم؟

بهتر است از مصرف پنیرهایی مثل پنیر فتا، پنیر بز و سایر پنیرهای نرم خودداری کنید. چون ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده به لیتریا باشند – باکتری که می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شود.- این پنیرهای نرم به این علت خطرناک هستند که مثل پنیرهای چدار و پارمزان با فراوری باکتری ‌هایشان به طور طبیعی کشته نشده است. و چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماری ‌های مربوط به مواد غذایی قرار دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد ممکن است موجب سقط‌ جنین یا زایمان زودرس شود.

در دوران بارداری دور این میوه را خط بکشید

آلوئه ورا برای مو، پوست و دستگاه گوارش مفید است. اما، زنان باردار باید از مصرف زیاد آن اجتناب کنند زیرا به خونریزی لگن و در نتیجه سقط جنین منجر می‌شود.

مصرف تخم مرغ در بارداری آری یا خیر؟

هیچکس نمی‌گوید تخم‌مرغ که منبعی عالی از پروتئین و موادمغذی خوبی مثل کولین است، نخورید. اما تخم‌مرغ هم در معرض آلودگی به سالمونلا قرار دارد که برای زنان باردار نسبت به بقیه خطرناک‌تر است. بنابراین دقت کنید که نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید: فقط تخم‌مرغی را خریداری کنید که در یخچال گذاشته شده است و هر کدام که شکستگی یا ترک داشت را دور بیندازید. از خوردن تخم‌مرغ عسلی خودداری کنید (بهتر است کاملاً آب‌پز شوند تا نیمرو) و همچنین چاشنی سالاد سزار اگر حاوی تخم‌مرغ خام باشد نیز برای شما مناسب نیست. یادتان نرود خمیر پخته‌نشده کیک و شیرینی را هم مزه نکنید!

سبزیجات و ادویه های سقط کننده جنین را بشناسید و از آنها دوری نمایید

ممکن است مصرف زعفران، باعث سقط جنین (به ویژه در ۳ ماهه اول بارداری) شود.

آویشن هم از جمله ادویه هایی است که همین خاصیت را دارد؛ یعنی می تواند باعث سقط جنین شود. پس خانم های باردار! تا اطلاع ثانوی مصرف ماکارونی و ذرت مکزیکی به دلیل ترکیب آویشنی ممنوع.

مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

زرشک برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد.

مصرف پونه و بابونه و غوره برای زنان باردار مفید نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

در ماه های آخر بارداری از مواد غذایی ترش و مواد غذایی قابض مانند خرمالو، غذاهای غلیظ مانند گوشت گاو، ماکارونی، فست فود ها، بادنجان و حلیم پرهیز شود.

استفاده از کرفس و گِشنیز چه در دوران لقاح و چه در بارداری ممنوع است.

استفاده از زرشک، سیب ترش، ماست ترش، سرکه و ترشی، مصرف مواد غذایی گرم زیاد و سرد زیاد ممنوع است.

همچنین خوردن یخ و الکل نیز ممنوع است.

مصرف بنفشه و ختمی موجب سقط جنین می شود. ختمی که باز کننده انتهای عروق رحم است که خود سقط کننده است.

به طور کلی مصرف هر ماده غذایی قاعده آور موجب سقط جنین می شود.

زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.

بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

خوردن جعفری، مارچوبه، زیره و سیاه دانه برای زن آبستن جایز نیست.

بابونه، افسنطین، سداس، کدوی تلخ، نعنای کوهی و مینا از جمله گیاهانی هستند که شاید نامشان را کمتر شنیده باشید اما تقریبا در اغلب کتب طب سنتی بر سقط آور بودن آنها تأکید شده است.

به طور کلی زنان باردار بدن مشورت پزشک حاذق و دانشگاهی طب سنتی هیچ گیاه دارویی و داروی گیاهی مصرف نکنند.

روشهای صحیح شستن و پختن کلم بروکلی برای حفظ ارزش غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ