بهترین صبحانه های مخصوص کودکان

faateme1366
یکی از معضلات جدی خانواده ها صبحانه نخوردن کودکان است که این امر تاثیر بسیار بدی در رشد ذهنی و جسمی آنها دارد. در نتیجه بهتر است به فکر روش هایی برای افزایش انگیزه کودکان برای صبحانه خوردن باشیم. با ما همراه باشید.

اشتهای او را تحریک کنید

به جای نان سبوس‌دار که معمولا کودکان، زیاد به آن علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، می‌توانید یک لیوان شیر و یک تکه شیرینی کنجددار برای صبحانه تدارک ببینید. برای افزایش پروتئین و فیبر هم می‌توانید دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به آن اضافه کنید. چند عدد کشمش هم می‌توانید روی آن بریزید.

 

کدام غذاها را در صبحانه استفاده نکنیم

اگر چه هر غذائی در صبح از هیچ بهتر است، اما غذاهای آماده و کنسروی باید در حد اقل زمان نگهداری شود زیرا اغلب مملو از چربی اضافه ، سدیم ، و مواد قندی هستند.

ممکن است برای کودکان و نوجوانان، انتخاب گزینه های سالم عادت شده باشد. مطالعه منتشر شده اخیر در مورد بهداشت کودکان، نشان داده است، به کودکانی که غلات کم—قند داده شده، نسبت به کودکانی که غلات با قند بالا داده شده، اغلب غلات دوست داشتنی تری بوده است.

فراموش نکنید شیرینی کم، یک روش عالی برای تغذیه خوب است.

اما در مورد شربت پن کیک ، وسایل پخت کیک و یا دونات، زیاده روی نکنید.

 

صبحانه کودکان تازه از شیر گرفته شده

برای بچه هائی که تازه از شیر گرفته شده اند، از ترکیب غلات شیرین با مخلوط کردن آنها با جایگزین های قند پایین شروع کنید. برای درست کردن چیز شیرین، از غلات گرم مانند بلغور جوی دوسر، استفاده کنید و خودتان از شکر یا میوه های خشک برای شیرین کردن استفاده کنید.

در مورد کودکانی که از صرف صبحانه کوتاهی میکنند، بکار گیری مواد مغذی را به حداکثر برسانید، با استفاده از غنی ترین مواد مغذی ممکن ، مانند نان گندم و غلات غنی شده و افزودن آب پرتقال با کلسیم و ویتامین د؛ تخم مرغ غنی شده و غلات آماده شده توسط شیرداغ به جای آب.

 

اگر کودکتان به تخم مرغ علاقه مند است

اگر شما جزء گروه کسانی هستید که صبح ها باید یک غذایی که بسیار سریع آماده می شود را میل کنید به شما پیشنهاد می شود یک تخم مرغ کاملا سفت شده را در میان دو لایه نان گرد سبوس دار قرار دهید که حاوی پروتئین زیادی بوده و بدون چربی می باشد .حتی می توانید فقط زیر آن را نان بگذارید و نان رویی آن را بردارید و برای اضافه کردن فیبر بیشتر می تواند یک پرتقال تازه را هم به ان اضافه کنید.

 

یک املت سرعتی

هیچ می‌دانستید املت شیرین با قطعه‌های سیب‌زمینی سرخ‌شده، پیاز‌های باریک خلال شده، تخم‌مرغ و کره چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؟ حتما این خوراک خوشمزه و راحت را با عسل و پنیر چدار امتحان کنید؛ بدون شک مشتری همیشگی‌اش خواهید شد. بنا به سلیقه و ذائقه‌تان می‌توانید به مخلفات این املت اضافه کنید.

فراموش نکنید جهت تسریع در پخت انواع املت برای صبحانه کودکتان از شب قبل مواد آن را آماده کنید.

 

معجزه طعم سیب و دارچین

کافی است از شب قبل،چند سیب قرمز را پوست کنده و بگذارید خیلی آرام نیم پز شوند.قبل از سرو صبحانه، سیب های پخته را در ظرف بریزید و با یک قاشق خامه، دو عدد گردو، عسل و کمی پودر دارچین تزئین کنید. بدون شک طعم و عطر مطبوع این صبحانه از فکرتان بیرون نمی رود.

 

یک پیتزا صبحانه خوشمزه برای کودک دلبند شما

با این پیتزای سالم، می توانید بگذارید که بچه ها برای صبحانه پیتزا بخورند. گوجه فرنگی و پنیر خامه ای و چند شاخه ریحان تازه در وعده صبحانه بسیار خوشمزه به نظر می رسد.

مواد لازم:

    1 مافین گندم کامل

    1 برش بزرگ از گوجه فرنگی

    ربع فنجان موزارلای ریز ریز شده

    تخم مرغ پخته (اختیاری)

    1 قاشق غذاخوری ریحان تازه، ریز ریز شده

فر را روشن کنید.

روی یک نیمه مافین، برش گوجه و موزارلای ریز ریز شده بگذارید. و آن را روی کاغذ شیرینی بگذارید و به همراه نیمه دیگر مافین، آن را در فر بگذارید تا بپزد و پنیر آن آب شود. آنها را از فر درآورید و تخم مرغ پخته و ریحان را روی آن بگذارید. سپس نیمه دیگر را روی کل آنها قرار دهید.

رهایی از جوش و جای جوش با این ماسک های شگفت انگیز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ