بهترین ماسک خانگی برای چروک های دور چشم

faateme1366
برای از بین بردن چین و چروک های دور چشم لازم نیست همیشه هزینه های زیاد بپردازید. گاهی می توان با مواد طبیعی بهترین ماسک خانگی برای رفع چین و چروک های دور چشم را ساخت. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با استفاده از مواد طبیعی، چین و چروک های دور چشمتان را از بین ببرید.

 

چرا دچار چین و چروک دور چشم می شوید؟

به گزارش سایت الودکتر، ارث، تابش نور مستقیم آفتاب و اشعه‌های مخرب ماوراء بنفش، کم‌خونی، تکرار در اضافه و کم کردن وزن و مصرف سیگار از علت های اصلی تیرگی و چین و چروک دور چشم هاست. حالت تیرگی دور چشم‌ها در هنگام خستگی و در طی دوران قاعدگی و در مراحل آخر حاملگی بیشتر مشهور است.  پوست دور چشم به طور طبیعی ظریف است و اتصال آن با بافت زیرین سست است لذا با افزایش سنی عضلات و بافت‌های زیر پوست استحکام خود را از دست داده و پلک تحتانی دچار افتادگی می‌شود. بعد از افتادگی پلک بافت چربی زیر جلدی بیرون می‌زند و به صورت کیسه‌ مانند برجسته می شود.

 

یک درمان فوق العاده برای چروک دورچشم

برای رفع چروک زیر چشم افراد، چهل گرم روغن زیتون را با یک عدد سفیده‌ تخم مرغ مخلوط کنند و زیر چشم بمالند و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشوند.  برای موثر واقع شدن این درمان چروک دور چشم افراد این عمل را دو تا سه بار در هفته تکرار کنند و بدانند بهترین درمان استفاده از روغن زیتون است.

 

یک کرم ضدچروک دور چشم

لانولین ۱۵ گرم

روغن بادام سی سی ۶۰

روغن جوجوباسی سی ۶۰

روغن شترمرغ سی سی ۶۰

موم ورقی(موم زنبور عسل) ۵۰ گرم

عطر محمدی و یا اسانس رز مقداری

برای درمان چروک دور چشم، ابتدا لانولین و موم ورقی را داخل ظرف پیرکس ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید پس از ذوب شدن لانولین و موم، روغن ها و عطر محمدی یا اسانس رز را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید پس از اینکه سرد شد کرم آماده است . از این کرم در محل کار ، منزل و در زمان استراحت استفاده کنید حتی توصیه می شود هنگام خواب شبها صورت و دور چشم را با کرم ماساژ داده و استراحت نمایید.

 

آناناس برای رفع چروک دور چشم

آب آناناس، یکی از عالی ترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم است. کافی است با دست یا پنبه آب آناناس را روی پوست چین خورده بمالید. بررسی های پزشکی متعدد ثابت می کند مالیدن آب آناناس اسید آلفاهیدروکسی چین و چروک را به طور چشمگیری کاهش می دهد. آب آناناس حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی محسوب می شود.

 

پوره برای چروک های چشم

نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید. چین و چروک های ریز از بین می رود. خط های تیره دور چشم نیز در صورت استفاده منظم طی چند هفته کم می شود.

 

از یخ برای چین و چروک دور چشم کمک بگیرید

مالیدن یخ،راه دیگری برای کاهش دادن چین و چروک دور چشم است. هنگام مالیدن یخ روی چین و چروک آن را بچرخانید.

 

آب خیار برای چروک دور چشم

آب خیار، حاوی ماده طبیعی است که علاوه بر سفت کردن، پوست زیر چشم را صاف و نرم نیز می کند.

 

روغن هایی برای درمان چروک دور چشم

روغن کرچک، یکی از بهترین مواد مرطوب کننده برای زیر چشم به حساب می آید. ابتدا دست و صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. انگشتان خود را آغشته به روغن کنید و زیر چشم بمالید. برای کسب بهترین نتیجه، این کار را قبل از خواب انجام دهید. تکرار این کار نه تنها چین و چروک را از بین می برد بلکه پوست را جوان و نرم می کند. در مصر قدیم، برای از بین بردن چین و چروک چشم، از روغن بادام شیرین و روغن طبیعی و صمغ کندر استفاده می کردند. این روغن را به آرامی، روزی ۲ بار اطراف چشم و دهان ماساژ دهید تا پوست نرم شود. استفاده از روغن نارگیل، نتیجه سریع تری می دهد که طی کمتر از یک هفته آشکار می شود. این روغن علاوه بر این که چین و چروک دور چشم را از بین می برد، باعث نرمی پوست هم می شود.

5 روش طبیعی اتو کشیدن چین چروک صورت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ