ماسک خانگی برای سفید شدن پوست صورت

faateme1366
داشتن پوست سفید و شفاف آرزوی بسیاری از خانم های جوان است که شاید هزینه های زیادی برای انواع و اقسام کرم ها هم بپردازند. اما در این مطلب ماسک های خانگی برای سفید شدن پوست صورت به شما می آموزیم که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

 

10 دقیقه تا سفید شدن پوست

به گزارش سایت الودکتر، عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقالو…. سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی قابل توجهی داشته باشند.  ارزان ترین و آسان ترین روش تهیه ی یک سفید کننده ی پوست این است که پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک مخلوط کرده و روی صورت و دیگر قسمت های بدن که مایل هستید، قرار دهید. دست کم ۱۰ دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس آن را بشویید.

 

ماسک شیرخشک برای سفید شدن پوست

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک، 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب‌لیمو: این مواد را باهم در یک‌کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید. بگذارید به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس بشویید و خشک کنید.

 

روغن ها به شما پوست سفید می دهند

هم می‌توانید کمی روغن گرم شده بادام را روی صورتتان ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کنید و دوباره پوستتان را جوان سازید و هم آخر شب یک مشت بادام را در آب خیس کنید و روز بعد آن را خرد کرده، خمیر کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس بشویید. در صورت انجام منظم این کار چهره شما روش خواهد شد.بادام به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان برای غذا و آب‌رسانی به پوست گزینه مناسبی است.

 

پوستتان را جلا بدهید

برای درست کردن این ماسک یک سیب‌زمینی بدارید و پس از رنده کردن آن را به نرمی روی صورت قرار دهید. 11 تا 15 دقیقه صبر کنید سپس صورتتان را بشویید و خشک‌کنید. سیب‌زمینی مانند آب‌لیمو و شیر به‌طور طبیعی از خاصیت سفیدکنندگی برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان نرم‌کننده و جلا دهنده طبیعی پوست عمل کند.

 

ترکیبات سالاد برای سفیدشدن پوست

این درمان را با ترکیب آبلیمو،آب گوجه فرنگی و آب خیار شروع کنید.این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه‌ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن‌تر و سفید‌تر می‌شود..(در صورت حساسیت به آب گوجه‌فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

 

ماسک عسل برای سفیدشدن پوست

یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روانتری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید. یک موز کوچک رو له کنید، ۲ قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل بهش اضافه کنید، این مواد را خوب باهم مخلوط کنید و ماسک درست شده رو بر روی صورت قرار بدهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد تازه بشورید.

 

سفیدکننده طبیعی پوست

سیب‌زمینی علاوه بر مصارف خوراکی، برای پوست نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب‌زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید. با این کار پوستی سفید‌تر و روشن‌تر خواهید داشت. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن‌سازی پوست‌تان، مورد استفاده قرار دهید. برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می‌توان از سیب‌زمینی استفاده کرد. سیب‌زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم با همین روش نیز مؤثر است.

 

خواص باورنکردنی جوش شیرین برای پوست و ناخن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ