چگونه به سادگی پوست بدون چروک داشته باشیم

faateme1366
همه شما می دانید که کسانی که پوستی چرب دارند دیرتر دچار چروک پوست صورت می شوند. حال سوال این است که کسانی که پوستی خشک دارند برای رهایی از این مشکل چه راهکاری بیاندیشند؟ در این مطلب برای شما راهکارهایی جهت جلوگیری از چروک پوست آورده ایم.

ماسک تنظیم چربی پوست جهت جلوگیری از چروک

مواد لازم برای ماسک تنظیم چربی پوست

۴ قاشق چای خوری وازلین۲قاشق چای خوری عسل۲ عدد زرده تخم مرغ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام.

 

طرز تهیه ماسک تنظیم چربی پوست

۱(dot) وازلین را با استفاده از بخار آب مایع کنید.تنها چند دقیقه طول می کشد تا وازلین مایع شود۲٫وقتی گرمای آن از بین رفت مواد دیگر را بریزید۳٫هم زده تا صاف و یکدست شود۴٫به آرامی روی پوست میمالیم و ماساژ می دهیم۵٫بعد از نیم ساعت با دستمال مرطوب پاک میکنیم

 

گیاهی همیشه همراه زنان

مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروک پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته می شود. به خاطر داشته باشید این گیاه به مدل های مختلف می تواند استفاده شود

 

خواص مرکبات برای پوست را ندیده نگیرید

میوه‌هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامین سی و ایی است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می‌کند. این میوه‌ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می‌توانید از ماسک‌های این میوه‌ها در مناطق چروک‌دار و همچنین برای جوش‌های سرسیاه استفاده کنید.

 

راز چینی ها برای داشتن پوستی صاف

کلاژن ماده ی دیگری است که برای جوانی پوست اهمیت دارد و در واقع هزینه های بالایی که برای از بین بردن چروک پوست افراد مربوط به تزریق در رابطه بااین ماده است.

کلاژن – پروتدین و کلسیمی که بدن شما برای جوانی و زیبایی نیاز دارد در پای مرغ وجود دارد .

پای مرغ منبع غنی از کلسیم و پروتئین و مهم تر از همه کلاژن است که در واقع با مصرف آن به نوعی بدن خود را از لحاظ استحکام و زیبایی بیمه می کند و این راز علاقه ی چینی ها به مصرف پای مرغ است.

 

ماسک اسفناج برای شادابی پوست

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم ها هدیه می کند. برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می شود تا برگ ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه تا نیم ساعت روی صورت تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

 

جادوی لیمو و کرم شیر برای رفع چین و چروک

صورتتان را با آب ولرم بشویید، با یک حوله زبر خشک کنید و شب ها ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو روی آن بمالید تا کاملاً جذب پوست شود. بعد از نیم ساعت آن را بشویید. با ۲۰-۱۵ روز استفاده منظم، خواهید دید که بسیاری از چین و چروک ها برطرف شده و لکه های تیرو روی پوستتان هم کمتر می شود.

 

ماسکی برای مرطوب نگه داشتن پوست جهت جلوگیری از چروک

روغن نارگیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از فعالیت رادیکال‌های آزاد که موجب ایجاد پوست مرده و کدر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچی روغن نارگیل به داشتن پوستی بدون لک کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل به‌دلیل قابلیت نفوذ به بافت‌های زیرین پوست، از خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی برخوردار است.

 

مقداری روغن نارگیل را در مایکروویو کمی گرم کنید. روغن گرم شده را به صورت، گردن، دست‌ها و پاها بمالید و مدت ۱۰ دقیقه به‌آرامی روی پوست خود ماساژ بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را می‌توانید هر روز انجام بدهید.

 

معجزه دانه کدو و روغن زیتون برای درمان چروک صورت

کافی است دانه کدو تنبل را در روغن زیتون بریزید و له کنید. بعد این مخلوط را روی خط خنده بمالید. این درمان یکی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن خطوط اطراف دهان است. کار ساده‌تری که می‌توانید انجام دهید این است که فقط روغن زیتون را روی لب‌ها و اطراف دهان استفاده کنید و شب تا صبح بگذارید روی پوست و لب‌های‌تان باقی بماند تا چین و چروک‌های عمیق اطراف دهان را بپوشاند.

چند ترفند محرمانه و قدیمی برای درمان سیاهی دور چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ