بهترین ضد چروک طبیعی در یخچال شماست

pegiu
برای آنکه پوستی صاف داشته باشید و از چروک های پوستتان خلاص شوید از این ماده طبیعی غافل نشوید.

پوست صاف و بدون چروک برای همه یک موضوع دلخواه محسوب میشود .به گزارش الودکتر برای آنکه بتوانید با پا گذاشتن به سن از ایجاد چروک بر روی پوستتان جلوگیری کنید باید از پوستتان به خوبی مراقبت کنید.برای کُندکردن اثر گذشت زمان روی پوست و حفظ کردن جوانی آن، هرکسی اصولی دارد. ماساژ صورت، استفاده از کرم‌های آرایشی، لایه‌برداری از پوست و… همه  برای مبارزه با ایجاد چین و چروک‌ها خوب هستند. اگر وعده‌هایی که تولیدکنندگان محصولات آرایشی به شما می‌هند، همیشه درست نباشد، ضدچروک‌های طبیعی هم وجود دارند که بسیار اثربخش هستند و نیز فراهم کردن آنها آسان است. ویتامین C به صورت خالص، بهترین ضدچروک محسوب می‌شود.

علل بوجود آورنده چروک:

در ایجاد چروک صورت علتهای گوناگونی وجود دارد.مسئول نگه داشتن قوام پوست کلاژن داخل درمی میباشد; حال به هر علتی در روند کلاژن سازی اختلالی بوجود آید می تواند باعث چروک پوست گردد. با افزایش سن کلاژن سازی دچار وقفه میگردد و افراد با سنین بالا پوستی افتاده دارند..اختلالات ارثی در تولید کلاژن در بیماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس از این جمله اند در این بیماران پوست بعلت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگی زود رس میگردد.
 
علاوه بر کلاژن سازی علتهای دیگری نیز در ایجاد چروک پوست دخیلند از جمله : افزایش قـدرت عـضلانی زیر پوست میباشـد; افراد عـصبی و اخـمو بعـلت اسـتفاده زیاد از عضلات صورت دچار این حالت میشوند و با افزایش قدرت این عضلات چروک زود رس پیدا میکنند. افرادی که قـبلا” چاق بوده ولی دچار لاغری میشوند بعلت از دست دادن چربی زیر پوستی دچار افتادگی پوست میشوند و چروک بوجود میآید.
 
افراد سیگاری بعلت از دست دادن چربی زیر پوستی ( عدم تغذیه مناسب و کاهش اشتها ) و همچنین نقص در کلاژن سازی و علتهای گوناگون دیگر دچار چروک زود رس میشوند.
پوسـتهای خشـک نسـبت به پوسـتهای چـرب زودتر دچـار چروک میشوند که میتواند به دلیل علت زمینه ای پوست خشک باشد ( عدم نگهداری آب در پوست به دلایل سرشتی ). علتهای دیگری نیز وجود دارد که از حوصله این بحث خارج میباشد.
برای پیشـگیری در ایجاد چروک باید عـوامل ایجاد کننده آن را از بین برد از جمله : تغـذیه مناسب – عدم مصرف مواد مخدر و دخانیات – اعصاب آرام و غیرو.

چرا ویتامین C بهترین ضد چروک طبیعی برای پوست است؟
ویتامین C، به خاطر خواص آنتی اکسیدانی آن، در بسیاری از محصولات آرایشی یافت می‌شود ولی نه همیشه. ویتامین C به پوست کمک می‌کند که در مقابل اثرات مضر نور خورشید از خود محافظت کند، تولید کلاژن را بهبود می‌دهد و از ظهور لکه‌های قهوه‌ای پیشگیری می‌کند. هرچند برخی از محصولات ضدچروک، حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند، ولی با این‌حال شما می‌وانید برای حفظ جوانی پوست، ویتامین C را بطور خالص، روزانه مصرف کنید.

برای داشتن پوستی درخشان، برگرداندن حالت کشسانی به پوست و مبارزه با چروک‌ها، کافی است درب یخچال را باز کنید و یا به میوه‌فروشی محل خود بروید. پرتقال و لیموترش دو میوه معروف به‌خاطر مقدار بالای ویتامین C هستند که براحتی قابل فراهم کردن و مصرف هستند. کافی است، هرروز صبح آب پرتقال یا آب لیموترش مصرف کنید، لیموترش را می‌توانید بطور خالص، در آب یا چای مصرف کنید. در تمام فصول، مصرف میوه‌های قرمز و نیز انبه و کیوی توصیه می‌شود.  همچنین می‌توانید از آمپول ویتامین C نیز استفاده نمایید.

همه چیز درباره معایب لیپوماتیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ